Головна » Правознавство |
Мета уроку: сформувати уявлення про сімейне право та особливості відносин, врегульованих даною галуззю права, визначити головні завдання, принципи та ознаки сімейних відносин, познайомити з завданнями та структурою сімейного права. Сприяти розвитку навичок аналізу галузі права за аналогією, уміння переносити отримані раніше знання в нові умови, визначати ознаки основних понять, розвивати логічне та критичне мислення, уміння формулювати висновки. Сприяти формуванню правової культури, правовому вихованню, почуття відповідальності за утворення майбутньої сім'ї, моральному вихованню, почуття обов'язку перед батьками. Очікувані результати: Учні повинні уміти давати визначення галузі – сімейне право, визначати його завдання, принципи, характер та зміст сімейних правовідносин; Законодавча база: Сімейний кодекс України, Закон України «Про попередження насильства в сім'ї», Закон України «Про охорону дитинства». Мотивація: Сімейний кодекс – один із нових, він містить ряд принципово нових положень, ось лист до юридичної служби газети «Голос України»: «Нещодавно вирішив продати квартиру, але під час укладання договору від мене нотаріус вимагав письмову згоду на це моєї дружини…» - дане питання врегульоване нормою ст.65 Сімейного кодексу України, при цьому визначаються права подружжя, дітей. Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу. Хід уроку: Організаційний етап уроку: Повідомлення теми, місце уроку серед інших уроків теми, встановити зв'язок нової теми з попередніми уроками та наступними. Моделювання визначення галузі – Сімейне право за аналогією з визначенням Цивільного права: окрема галузь права, що регулює майнові і немайнові відносини, які виникають між громадянами з приводу укладення шлюбу, народження дітей, спорідненості. Порівняти, що спільного у визначенні з Цивільним правом; Учні згадують склад правовідносин: об'єкт, суб'єкт, зміст. Один з учнів працює біля дошки, заповнюючи таблицю з допомогою учнів класу: Визначення характеру відносин, які регулюються Сімейним правом: Джерело аналізу - стаття 2 Сімейного кодексу України. Робота з основними поняттями: шлюб – стаття 21 Сімейного кодексу, сім'я –стаття 3 Сімейного кодексу, шлюбний вік – стаття 22 Сімейного кодексу України, - порівняти поняття шлюб і сім'я. З'ясування питання про права та обов'язки: а) подружжя; б) батьків і дітей. Самостійна робота учнів з текстом підручника і закріплення з допомогою тексту Сімейного кодексу України, при цьому націлити учнів на диференціацію прав та обов'язків з допомогою таблиці: Влаштування дітей, позбавлених батьківської опіки: самостійна робота учнів по з'ясуванні понять: усиновлення, опіка, піклування, патронат, й скласти порівняльну таблицю: Звернути увагу учнів на новели у Сімейному законодавстві, зокрема Сімейному кодексі: відновлення шлюбу, неповнолітні батьки, підкресливши, що законодавець закріпив те, що склалося в практиці; Після закінчення школи Леонід і Жанна одружилися. Жанна поступила до університету, а Леоніда призвали до лав армії. Чи можна вважати Леоніда та Жанну подружжям? Підсумки уроку: з'ясувати, чи виконані завдання уроку, з якими труднощами зустрілися, що нового дізналися.
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |