Головна » Правознавство

Сімейне право - 3

Мета уроку: сформувати уявлення про сімейне право та особливості відносин, врегульованих даною галуззю права, визначити головні завдання, принципи та ознаки сімейних відносин, познайомити з завданнями та структурою сімейного права.

   Сприяти розвитку навичок аналізу галузі права за аналогією, уміння переносити отримані раніше знання в нові умови, визначати ознаки основних понять, розвивати логічне та критичне мислення, уміння формулювати висновки.

   Сприяти формуванню правової культури, правовому вихованню, почуття відповідальності за утворення  майбутньої сім'ї, моральному вихованню, почуття обов'язку перед батьками.

Очікувані результати:

Учні повинні уміти давати визначення галузі – сімейне право, визначати його завдання, принципи, характер та зміст сімейних правовідносин;
Визначати характер відносин, які регулюються сімейним правом та їх зміст;
Засвоїти та аналізувати поняття: шлюб, сім'я, опіка, піклування, аліменти, усиновлення, шлюбний контракт, Сімейний кодекс, сімейне право.
Застосовувати отримані знання при вирішенні конкретних правових ситуацій;

Законодавча база: Сімейний кодекс України, Закон України «Про попередження насильства в сім'ї», Закон України «Про охорону дитинства».

Мотивація: Сімейний кодекс – один із нових, він містить ряд принципово нових положень, ось лист до юридичної служби газети «Голос України»: «Нещодавно вирішив продати квартиру, але під час укладання договору від мене нотаріус вимагав письмову згоду на це моєї дружини…» - дане питання врегульоване нормою ст.65 Сімейного кодексу України, при цьому визначаються права подружжя, дітей.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Хід уроку:

Організаційний етап уроку: Повідомлення теми, місце уроку серед інших уроків теми, встановити зв'язок нової теми з попередніми уроками та наступними.
Мотивувати вивчення нової теми, актуалізувати знання: які галузі ми вже вивчили, які відносини регулюються цивільним правом, яка існує відповідальність за цивільно-правові правопорушення; один з учнів на дошці складає схему: цивільно-правова відповідальність; інший учень на дошці пояснює різницю між договірною і не договірною відповідальністю; два-три учні виконують завдання за індивідуальними картками, складеними за посібником О. Наровлянського Дидактичні матеріали з основ правознавства стор.78, № 4,5,6. Підвести підсумки даного етапу уроку.
Вивчення нового матеріалу:

Моделювання визначення галузі – Сімейне право за аналогією з визначенням Цивільного права: окрема галузь права, що регулює майнові і немайнові відносини, які виникають між громадянами з приводу укладення шлюбу, народження дітей, спорідненості. Порівняти, що спільного у визначенні з Цивільним правом;
Фронтальна робота з класом – складання і заповнення таблиці: «Сімейні правовідносини» 

Учні згадують склад правовідносин: об'єкт, суб'єкт, зміст. Один з учнів працює біля дошки, заповнюючи таблицю з допомогою учнів класу:

Визначення характеру відносин, які регулюються Сімейним правом:

    Джерело аналізу - стаття 2 Сімейного кодексу України.

Робота з основними поняттями: шлюб – стаття 21 Сімейного кодексу, сім'я –стаття 3 Сімейного кодексу, шлюбний вік – стаття 22 Сімейного кодексу України,  - порівняти поняття шлюб і сім'я.
З'ясування питання про порядок укладання шлюбу: робота учнів з текстом Сімейного кодекса:  заява про реєстрацію шлюбу – стаття 28 Сімейного кодексу ( обговорити ситуацію, подану в серіалі «Зцілення любов'ю», коли з поважних причин реєстрація шлюбу не відбулася, прокоментувати відмову зареєструвати шлюб дещо пізніше); права   та або права в'язки осіб, що укладають шлюб – стаття 30 Сімейного кодексу;   заручини – стаття31 Сімейного кодексу; час реєстрації шлюбу – стаття 32; місце реєстрації – ст.33. реєстрація шлюбу за відсутності нареченої і нареченого – стаття 34;
Обговорення проблемної ситуації: яке значення має державна реєстрація шлюбу, коли ми спостерігаємо, що деякі люди не оформлюють офіційно свої стосунки; чи може замінити державну реєстрацію церковна церемонія?
З'ясування питання про припинення шлюбу: учитель знайомить учнів із змістом 104, 105, 106,107, 109, 112 статей Сімейного кодексу, учні за розповіддю вчителя заповнюють таблицю:

З'ясування питання про права та обов'язки: а) подружжя; б) батьків і дітей. Самостійна робота учнів з текстом підручника і закріплення з допомогою тексту Сімейного кодексу України, при цьому націлити учнів на диференціацію прав та обов'язків з допомогою таблиці:

Влаштування дітей, позбавлених батьківської опіки: самостійна робота учнів по з'ясуванні понять: усиновлення, опіка, піклування, патронат, й скласти порівняльну таблицю:

Звернути увагу учнів на новели у Сімейному законодавстві, зокрема Сімейному кодексі: відновлення шлюбу, неповнолітні батьки, підкресливши, що законодавець закріпив те, що склалося в практиці;
Обговорити проблему ранніх шлюбів і відповідального ставлення молоді до створення сім'ї.
Закріплення з допомогою ситуаційних текстів:

Після закінчення школи Леонід і Жанна одружилися. Жанна поступила до університету, а Леоніда призвали до лав армії. Чи можна вважати Леоніда та Жанну подружжям?
В квітні Жанна народила дочку Машу, яку одразу ж після народження взяла на виховання бабуся – мати Жанни. Де сім'я Маші?

Підсумки уроку: з'ясувати, чи виконані завдання уроку, з якими труднощами зустрілися, що нового дізналися.
Домашнє завдання: вивчити тему за підручником,  підготувати повідомлення на одну з тем: «Усиновлення», «Патронат», «Опіка та піклування».


Теги: сімейне право, Лутченко О.Д.
Навчальний предмет: Правознавство
Переглядів/завантажень: 521/166


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar