Головна » Правознавство

Школа. Однолітки. Молодіжні субкультури

Мета:  дати уявлення про основні поняття теми; пояснити, у чому полягає унікальність підліткового співтовариства і культури, чим воно відрізняється від співтовариства і культури дорослих; з’ясувати роль школи та однолітків у соціалізації людини, причини відходу молоді в андеграунд; схарактеризувати основні молодіжні субкультури; вдосконалювати  навички самостійної роботи учнів по створенню проектів – презентацій; виховувати справжню культуру, а також критичне і відповідальне ставлення до свого способу життя, потребу в духовності, свідомому прагненні до самовдосконалості.

 Тип уроку: семінар – презентація.

 При підготовці до уроку було проведено соціологічне опитування учнів школи старших класів по питаннях відношення учнів до школи та ролі школи в їх житті (результати надані у формі діаграм).

 Хід уроку:

Організаційний момент.
Мотивація навчальної діяльності.

Кого на вашу думку можна назвати молоддю?

Вивчення нового матеріалу.

План.

а) Поняття культури та субкультури.

б) Однолітки. Особливості підліткового віку.

в) Основні молодіжні субкультури: емо; готи; панки; скінхеди; репери; байкери.

г) Школа та її роль у соціалізації людини.

 Cлайд №1. Чи підходить підібраний епіграф до нашої теми? Бесіда.

  Культура особистості визначається глибиною засвоєння нею надбань загальнолюдської й духовної культури. Особистість є і творінням культури, і її творцем водночас. Через освоєння культури формуються духовний світ особистості, її воля, почуття, розум, віра. Усе, що поліпшує життя людини, розвиває її індивідуальність, спонукає не лише споживати надбання попередніх поколінь, а й творити нові матеріальні та духовні цінності, варте існуванню.                                          Даємо поняття «культура».  Слайд №2.

  Культура окремої соціальної групи, яка чимось відрізняється від загальної культури, що панує в суспільстві, називається субкультурою. Даємо поняття «субкультура». Слайд №2.

 Молодіжна культура, а точніше субкультура, виокремилася у специфічну соціокультурну сферу в другій половині ХХ ст., тоді, коли виникла індустрія молодіжної моди, розваг, набирає обертів шоу – бізнес, орієнтований на людей віком від 15 до 30 років.

  У чому ж полягає унікальність підліткового співтовариства?  Слайд №3.

  Говорячи про молодіжну субкультуру, ми відмічаємо її основний віковий склад – це підлітки та молодь. Чому саме такий склад?                                                                             В період від 10 до 16 р. настає криза підліткового віку, яка супроводжується такими ознаками:

 - з’являється прагнення до дорослості, самостійності, прагнення до того, щоб не бути дитиною;

 - відбуваються конфлікти з батьками, вчителями, дорослими;

 - критичне ставлення до оточуючих;

 - відбувається боротьба дитини за власний простір, за фізичну і психічну недоторканність, проти зауважень та обговорень;

 - намагання самоствердитися серед однолітків;

 - необхідність сподобатися хоча б комусь, знайти компроміс душі й тіла.

 Ці роки завжди проходять хворобливо. Дитина шукає простір, де її приймуть такою, як вона є та зрозуміють. Відбувається відхід в андеграунд.                                                Причини відходу молоді в андеграунд.  Слайд №5, 6.

  Наведемо основні ознаки молодіжних субкультур. Слайд №7.

 Характеристика субкультури емо. Слайди №9 – 11.

 Характеристика субкультури панків. Слайди №12 – 17.

 Характеристика субкультури готів. Слайди №18 – 22.

 Характеристика субкультури реперів. Слайди №23 – 27.

 Характеристика субкультури скінхедів. Слайди № 28 – 34.

 Характеристика культури байкерів. Слайди №35 – 40.

 Як впливає школа на розвиток та становлення особистості? Бесіда.

 Давайте подивимося результати опитування учнів нашої школи. Слайди №41 – 43.

 Чи змінилися проблеми, що хвилюють підлітків відповідно до сучасного становища суспільства і держави?  Слайд №4.

  Центральною ланкою у формуванні особистості залишається школа. Школа загалом і вчитель зокрема є моделлю тих відносин і процесів, які відбуваються в суспільстві. На школу і вчителя покладається розвиток інтелектуального і духовно – морального потенціалу суспільства, вплив на формування самооцінки учня, процес самовизначення, самопізнання, самореалізації, становлення відносин з однолітками й дорослими, формування системи цінностей і вири.

 Якою Ви бачите майбутню школу? Бесіда.

 Підведення підсумків роботи классу. Чи сподобався Вам урок? Що дають такі форми проведення уроків?


Теги: Андреєва Н.Є., підлітки, субкультури
Навчальний предмет: Правознавство
Переглядів/завантажень: 1669/310


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar