Головна » Правознавство |
Мета: дати уявлення про основні поняття теми; пояснити, у чому полягає унікальність підліткового співтовариства і культури, чим воно відрізняється від співтовариства і культури дорослих; з’ясувати роль школи та однолітків у соціалізації людини, причини відходу молоді в андеграунд; схарактеризувати основні молодіжні субкультури; вдосконалювати навички самостійної роботи учнів по створенню проектів – презентацій; виховувати справжню культуру, а також критичне і відповідальне ставлення до свого способу життя, потребу в духовності, свідомому прагненні до самовдосконалості. Тип уроку: семінар – презентація. При підготовці до уроку було проведено соціологічне опитування учнів школи старших класів по питаннях відношення учнів до школи та ролі школи в їх житті (результати надані у формі діаграм). Хід уроку: Організаційний момент. Кого на вашу думку можна назвати молоддю? Вивчення нового матеріалу. План. а) Поняття культури та субкультури. б) Однолітки. Особливості підліткового віку. в) Основні молодіжні субкультури: емо; готи; панки; скінхеди; репери; байкери. г) Школа та її роль у соціалізації людини. Cлайд №1. Чи підходить підібраний епіграф до нашої теми? Бесіда. Культура особистості визначається глибиною засвоєння нею надбань загальнолюдської й духовної культури. Особистість є і творінням культури, і її творцем водночас. Через освоєння культури формуються духовний світ особистості, її воля, почуття, розум, віра. Усе, що поліпшує життя людини, розвиває її індивідуальність, спонукає не лише споживати надбання попередніх поколінь, а й творити нові матеріальні та духовні цінності, варте існуванню. Даємо поняття «культура». Слайд №2. Культура окремої соціальної групи, яка чимось відрізняється від загальної культури, що панує в суспільстві, називається субкультурою. Даємо поняття «субкультура». Слайд №2. Молодіжна культура, а точніше субкультура, виокремилася у специфічну соціокультурну сферу в другій половині ХХ ст., тоді, коли виникла індустрія молодіжної моди, розваг, набирає обертів шоу – бізнес, орієнтований на людей віком від 15 до 30 років. У чому ж полягає унікальність підліткового співтовариства? Слайд №3. Говорячи про молодіжну субкультуру, ми відмічаємо її основний віковий склад – це підлітки та молодь. Чому саме такий склад? В період від 10 до 16 р. настає криза підліткового віку, яка супроводжується такими ознаками: - з’являється прагнення до дорослості, самостійності, прагнення до того, щоб не бути дитиною; - відбуваються конфлікти з батьками, вчителями, дорослими; - критичне ставлення до оточуючих; - відбувається боротьба дитини за власний простір, за фізичну і психічну недоторканність, проти зауважень та обговорень; - намагання самоствердитися серед однолітків; - необхідність сподобатися хоча б комусь, знайти компроміс душі й тіла. Ці роки завжди проходять хворобливо. Дитина шукає простір, де її приймуть такою, як вона є та зрозуміють. Відбувається відхід в андеграунд. Причини відходу молоді в андеграунд. Слайд №5, 6. Наведемо основні ознаки молодіжних субкультур. Слайд №7. Характеристика субкультури емо. Слайди №9 – 11. Характеристика субкультури панків. Слайди №12 – 17. Характеристика субкультури готів. Слайди №18 – 22. Характеристика субкультури реперів. Слайди №23 – 27. Характеристика субкультури скінхедів. Слайди № 28 – 34. Характеристика культури байкерів. Слайди №35 – 40. Як впливає школа на розвиток та становлення особистості? Бесіда. Давайте подивимося результати опитування учнів нашої школи. Слайди №41 – 43. Чи змінилися проблеми, що хвилюють підлітків відповідно до сучасного становища суспільства і держави? Слайд №4. Центральною ланкою у формуванні особистості залишається школа. Школа загалом і вчитель зокрема є моделлю тих відносин і процесів, які відбуваються в суспільстві. На школу і вчителя покладається розвиток інтелектуального і духовно – морального потенціалу суспільства, вплив на формування самооцінки учня, процес самовизначення, самопізнання, самореалізації, становлення відносин з однолітками й дорослими, формування системи цінностей і вири. Якою Ви бачите майбутню школу? Бесіда. Підведення підсумків роботи классу. Чи сподобався Вам урок? Що дають такі форми проведення уроків?
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |