Головна » Правознавство

Право власності

Мета.    Створити в класі атмосферу психологічного комфорту, яка має сприяти розвитку творчих здібностей учнів. Пояснити, що таке право власності, як людина стає власником та реалізує право власності. Розвивати вміння аналізувати правові ситуації, конкретні випадки на підставі положень цивільного законодавства. Формувати комунікативну компетентність інноваційної особистості. Сприяти правовому вихованню.

Тип уроку. Урок практичного навчання.

Вид уроку.  Урок – тренінг з використанням кейсів

Обладнання.  Підручники, таблиці,  картки із пізнавальними завданнями, витяги з Цивільного кодексу, Конституція України, Закон України « Про власність»; аркуші паперу, стікери, маркери, ножиці, журнали, клей, плакат « Валіза знань».

Хід уроку-тренінгу

1. Привітання.

- Добрий день, діти. Я радо вітаю вас на уроці правознавства, який буде проходити у вигляді тренінгу під назвою « Що таке право власності».

2. Вправа «Знайомство».

- Право власності важливе для кожної людини.  Назвіть своє і’мя,  і скажіть, як ви розумієте це поняття і що для вас означає власність.

3. Правила роботи.

- Для успішного вивчення теми ми маємо виробити певні правила.

[Правила - піднятої руки - ввічливості - позитивності - цінування часу - толерантності - творчості]

4. Очікування.

- Діти, візьміть, будь ласка, листочки (стікери) і напишіть, чого ви очікуєте від уроку. Наклейте листочки (стікери)  на плакат із зображенням валізи.

5. Рухавка «Посмішка».

Мета – налаштуватися на доброзичливу співпрацю.

Учні передають посмішку по колу.

6. Інформаційне повідомлення.

- Власність – це магічне слово хвилює кожну людину. Адже кожна людина чимось володіє. Власність – це складне поняття, що є основою цивільних відносин. Норми ці регулюються законами України,  а саме  –  Конституцією України,  Законом « Про власність»,  Цивільним кодексом України. Згідно із Конституцією в Україні є такі форми власності: державна, колективна, приватна. Стаття 41Конституції передбачає право кожного володіти, користуватися і розпоряджатися своєю власністю, результатами своєї інтелектуальної, творчої діяльності. Закон України «Про власність» визначає, що може бути власністю громадян (житлові будинки, транспорт, акції, підприємства, ЗМІ тощо), зазначає, що кількість майна не обмежується, причому приватна власність повинна мати переважно трудовий характер. Коло власників досить широке:  фізичні та юридичні  особи,  держава,  муніципальні об’єднання. Конституція та закони України проголошують непорушність права власності.

7. Інтерактивна вправа « Колаж».

- Ваше завдання створити плакат (колаж),  що буде відображати одну із форм власності. Для цього візьміть ножиці, журнали, клей, папір А-3 і підготуйте колаж у групах.

Учні об’єднуються в групи за переліком – приватна, колективна (муніципальна), державна. Час підготовки завдання – 10 хвилин.

8. Виставка і захист робіт.

9. Робота в групах.

- Далі ви будете працювати в групах.  Кожна група утворена внаслідок   об’єднання за кольорами. Ви отримали кейси – пізнавальні завдання з конкретними ситуаціями (випадками), до кейсів поставлені питання, що спонукають вас до вирішення проблем на основі отриманих знань. Ви маєте право користуватися підручником, нормативно-правовими актами. намагайтеся зобразити свою роботу символами, словами, малюнками, щоб краще запам’яталось. Для успішного виконання завдань використовуйте опорні слова: володіти, користуватися, розпоряджатися.

- Познайомтеся із завданнями. Чи зрозумілі вам поставлені питання?

- На виконання завдань відводиться 15 хвилин. Визначте, хто буде презентувати результати роботи групи у загальному колі. 

Учні аналізують правові ситуації, працюють над виконанням пізнавальних завдань. Вчитель надає допомогу, слідкує за роботою, нагадує, скільки залишилося часу до закінчення роботи.

І картка.

1. Фермер орендував земельний пай громадянина С.

- Які права власності має фермер?

- Які права власності має громадянин С.?

2. Батько подарував 5-ти річній Оксані квартиру.

- Які права власності має Оксана?

- Чи може вона продати квартиру ?

ІІ картка.

1. Неповнолітній Олег успадкував від діда автомобіль і вирішив продати його своєму товаришеві. Чи зможе він здійснити продаж власного авто? Чому?

- Які права має Олег щодо власного автомобіля?

2. Владиславу батьки відкрили банківський рахунок, на який щомісяця вносили 100 гривень. Хлопець вирішив придбати за ці кошти мобільний телефон.

- Чи може Владислав самостійно придбати річ за кошти з банківського рахунку?

ІІІ картка.

1.  16-ти річний Дмитро отримує стипендію, за яку придбав велосипед. Потім він вирішив обміняти велосипед на модний мобільний телефон. Батько заперечив цьому.

- Чи правомірні дії батька?

- Які права власності має неповнолітній Дмитро?

2. Громадянин А., маючи багато грошей, вирішив викупити у селян с. Р. земельні паї.

- Чи правомірні його бажання?  Чому ?

- Які права власності мають селяни щодо земельних паїв?

7.  Підведення підсумків роботи.

Кожна група презентує результати роботи над кейсами у загальному колі.

8. Зворотній зв'язок. Метод « Мікрофон».

- Повернімось до ваших очікувань. Чи справдилися ваші очікування, що були  на початку тренінгу?   Отримані знання відправте у «Валізу знань».

9. Закінчення тренінгу.

Вправа « Побажання».

Діти стають у коло і передають потиск руки з посмішкою на обличчі по колу. Вчитель дякує всім за успішну роботу.


Теги: право власності, Глубока С.П.
Навчальний предмет: Правознавство
Переглядів/завантажень: 691/185


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar