Головна » Правознавство |
Мета уроку: систематизувати та закріпити матеріал теми, розвивати вміння брати участь в дискусії, аргументовано висловлювати свою думку, робити висновки, застосовувати правові знання для пояснення фактів навколишнього життя, виховувати активну життєву позицію. Тип уроку: повторювально-узагальнюючий. Обладнання: картки для індивідуальної роботи, картки для конкурсу «Два капітани», емблеми команд. ХІД УРОКУ І.Організаційний момент. IІ.Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів, повідомлення теми, мети, завдань уроку. Клас ділиться на три команди, які вибирають собі назви, девізи та емблеми. Презентація команд. IIІ. Повторення матеріалу і узагальнення знань. 1. Термінологічна розминка. Дайте визначення понять: держава, влада, монархія, республіка, правосвідомість, законність. 2. Брейн-ринг. Команда отримує запитання. Час на обмірковування – 30 секунд. За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал. Відповідає та команда, яка перша подала сигнал. Якщо команда не дає правильної відповіді на поставлене запитання, то цей шанс надається одній з команд суперників. Питання для гри: Сукупність правил поведінки, які сформувались у суспільстві, існують у свідомості людей, відображають прийняті погляди на добро і зло, чесність і справедливість і виступають критеріями у ставленні людей один до одного і до суспільства. (Мораль) ознаки держави; Основні елементи форми держави. (Форми політичного правління, форма політичного режиму, форма державного устрою) соціальні норми; Можливість здійснювати юридичне право та обов’язки називають: правоздатністю; Система всіх існуючих в країні нормативно-правових актів називається...(Законодавством) ознаки права; Монархія – це: форма державного правління; Найбільш суспільно небезпечний вид правопорушень. (Злочин) За кількістю балів визначається найсильніша команда. 3. Конкурс «Два капітани» – робота в парах. Створюється 5 пар з учнів, які не виявили великої активності під час проведення «Брейн – рингу». Сформованим парам роздаються пакети завдань, в яких необхідно дописати вислів або вставити пропущенні слова, а також визначити політичний режим. I Право є втіленням добра і... (Справедливості). II Чого не забороняє робити ... , те забороняє сором. (Закон). III У всіх справах, особливо у праві, треба пам’ятати про ... (Справедливість). IV Благо держави - ... (Найвищий закон). V Суть права полягає у такому: жити ... , не задавати ... іншому, надавати кожному те, що йому належить. (Чесно, шкоди) Перемагає та пара, яка розв’яже завдання як найшвидше і правильно. 4. Індивідуальна робота. Деякі учні в цей час працюють за індивідуальними картками (Додаток). 5. Лінгвістичний конструктор. Використовуючи слова конструктора, скласти визначення правового терміна. А) державна влада, здійснення, засоби і методи, сукупність, особи і держави, які характеризують взаємовідносини ( Політичний режим); Б) конкретних питань, для спільного, суверенних держав, вирішення, тимчасове об’єднання (Конфедерація); В) особа і держава, взаємні права і обов’язки, політико-правовий, який проявляється, зв’язок, у їхніх (Громадянство). За кожне правильно складене визначення 1 бал. 6. Проведення дискусії з питання: «Від правильного виховання дітей залежить благоустрій усього народу» – стверджував англійський філософ XVII ст. Джон Локк. А чи залежить добробут нашої країни від вас, від рівня Вашої правової культури? Висловіть та аргументуйте свою думку. Учні висловлюють свої думки, використовуючи метод ПРЕС, який сприяє виробленню й формуванню учнями аргументів, висловлюванню ними думок з дискусійного питання у виразній і стислій формі, вмінню переконувати інших. В ході дискусії учнів потрібно вчити вислуховувати опонентів, аргументувати свою точку зору, бути коректним і сповідувати принцип: «Кожний має право на свою точка зору». Дискусія може вирішуватись як консенсусом, так і збереженням розбіжностей між її учасниками. ІІІ. Підведення підсумків уроку. Учитель відзначає та оцінює роботу учнів, активність команд, аналізує виконання завдань, визначає команду, яка перемогла. VI. Домашнє завдання: написати есе на тему «Ми повинні бути рабами законів, щоб стати вільними»; підготувати кросворд до цієї теми; скласти комікс для учнів молодших класів «Правила і закони у твоєму житті» ( на вибір учня).
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |