Головна » Хімія |
Мета: навчати учнів наводити приклади представників різних груп вуглеводів; характеризувати склад молекул; обгрунтовувати біологічні функції вуглеводів; розвивати в учнів вміння аналізувати, порівнювати, робити висновки про залежність функцій біомолекул вуглеводів від їх будови та фізико-хімічних властивостей; виховувати в учнів свідоме і відповідальне ставлення до здоров‘я. Тип уроку: комбінований. Методи: - інтерактивні («Мозковий штурм», «Мікрофон»); - словесні (бесіда, розповідь); - наочні (таблиця «Вуглеводи.Будова молекули»); - груповий (робота в групах). Хід уроку І. Організація класу ІІ. Перевірка знань учнів Вправа «Мікрофон». Які класи органічних речовин є неодмінною складовою частиною клітин усіх живих організмів? Учні діляться на три групи і кожна з них отримує завдання: 1-а група Що називається амінокислотами? Слайд №1 2-а група Що таке білки? Слайд №2 3-я группа Функції білків та їх характеристика. ІІІ. Оголошення теми і мети уроку Слайд №3 Мета: вивчити, що таке вуглеводи, розглянути їх загальну характеристику та класифікацію, з‘ясувати, що називється моносахаридами, та яке їх значення. ІV. Мотивація Слайд №4 Отже,сьогодні ми з вами і розглянемо вуглеводи, які містяться у цих продуктах харчування. V. Сприйняття і осмислення навчального матеріалу Вуглеводи – це группа органічних сполук, загальна формула яких Сn(Н2О), де (n може мати значення 3 і більше) відповідає співвідношенню: один атом карбону – одна молекула води.
Слайд №5
Розповідь. У різних організмах вміст вуглеводів різний. У рослин і грибів – 90% від сухої маси речовини, у тварин – 1 - 2 %. Різноманітні вуглеводи – це обов‘язкові компоненти усіх клітин. Самостійна робота учнів.
Слайд №7
Класифікація вуглеводів
Розповідь. До складу молекул моносахаридів входять лише С,Н,О у співвідношенні 1С:2Н:1О. Основу моносахаридів, які зустрічаються в живих організмах, складає ланцюг з 3 - 7 атомів карбону. До них приєднуються атом Н і ОН групи, а також подвійним зв‘язком один атом О. Отже, (слайд №9)
- активні речовини, які мають сильні відновні властивості; - молекулам моносахаридів властива полярність, розчинність у воді; - у сухому вигляді – кристали, солодкого смаку. Слайд №10
Розповідь Пентози,гексози – найбільш численні в живих організмах. Тріози,тетрози – проміжні продукти фотосинтезу. Пентози: рибози, дезоксирибози →нуклеїнові кислоти. Гексози: - ключове джерело енергії для всіх організмів; - основа для синтезу більш складних молекул: Функції гексоз: захисні; Всі гексози – структурні ізомери – мають однакову молекулярну формулу С6Н12О6, однак відрізняються за своєю структурою і відповідно мають різні фізичні і хім. властивості. Слайд №11
Слайд №12
Розповідь. У природі гексози мають форму плоского кільця. Виняток становлять молекули у формі відкритого карбонового ланцюга, які трапляються значно рідше, ніж кільцеві. Звичайно, ці дві форми перебувають у стані динамічної рівноваги. Слайд №13
Це стосується не тільки циклічної чи ланцюгової форм молекул. Як з‘ясувалося, у водних розчинах деяка частина молекул альдоз→ кетози і навпаки. При утворенні циклічної молекули виникає ще один асиметричний атом карбону. Молекули, в яких гідроксильна група розташована над кільцем – α-ізомерами, а у тих, що під кільцем – β-ізомерами. Слайд №14 Самостійна робота учнів у группах. (Кожна група отримує завдання: 1- глюкоза; 2- фруктоза; 3 – галактоза, маноза). VІ. Узагальнення знань учнів Вправа «Мікрофон». «Які нові терміни прозвучали сьогодні на уроці?» VІІ. Домашне завдання Опрацювати § 8.
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |