Головна » Хімія |
Мета: Ознайомити учнів із органічними сполуками, їх будовою, класифікацією, різноманітністю та властивостями; розвивати вміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки між будовою речовин, їх властивостями, навички самостійної роботи, пошуку матеріалу з додаткових джерел, вміння спостерігати, аналізувати, робити висновки, висловлювати та доводити власну думку; виховувати уявлення про різноманітність і цілісність природних об’єктів Обладнання: колекція полімерних речовин, рослинний і тваринний жири, яйце, цукор, крохмаль, ацетон, оцет, метиловий спирт, додаткові джерела інформації, підібрані учнями Тип уроку: засвоєння нових знань Структура уроку Організаційний етап 1 хв. ХІД УРОКУ ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП Доброго дня, діти та гості! Вітаю Вас на нашому уроці. Ми всі дуже раді один одного бачити, але підготовка і серйозність моменту змушує хвилюватися, тому давайте всі разом знімемо напругу. Вправа «Розслаблення» - глибоко і повільно вдихнути повітря, а потім різко видихнути його (повторити кілька разів). Обернутися один до одного посміхнутися. Тепер ми спокійні і готові до спільних успішних здобутків. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ Мозковий штурм Які хімічні елементи формують живі організми? Учні на дошці записують елементи-органогени – C, H, N, O,S МОТИВАЦІЯ ТА ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ Проблемне питання Чи могло б існувати життя на Землі, якби були лише оксиди, основи, кислоти, солі? Чи однаковий хімічний склад мають живі організми? Чи потрібні знання про властивості речовин – основи живих організмів? (учні обдумують та висловлюють власні думки) СПРИЙНЯТТЯ ТА ЗАСВОЄННЯ УЧНЯМИ НОВОГО НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ Демонстрація – вчитель пропонує учням розподілити вказані речовини (колекція полімерних речовин, рослинний і тваринний жири, яйце, цукор, крохмаль, ацетон, оцет, метиловий спирт) за походженням (рослинне, тваринне, синтезоване людиною). Супутньо, учні залучаються до обговорення властивостей даних речовин (розчинність у воді, горіння, температури кипіння, плавлення) та сфери їх застосування і значення: Де синтезуються дані речовини? Як ви правильно визначили дані речовини належать до органічних. Чим же вони відрізняються від уже вивчених нами сполук? Виступ учениці – повідомлення основних положень теорії будови органічних сполук (виступ додається). Основні положення записуються в зошити. Робота з підручником в групах – учні самостійно опрацьовують §14 ст. , результатом чого є заповнення таблиці в зошити і на дошці: Відмінності між органічними та неорганічними речовинами Які ж речовини належать до органічних та як їх розрізняють? Про це ви дізнаєтеся, переглянувши презентацію «Класифікація органічних речовин». Зверніть увагу на схеми та занесіть їх до себе в зошити! (перегляд презентації – вчитель регламентує час, націлює учнів). Перед вами – буклет «Органічна хімія в таблицях і схемах». Зверніть увагу на перші її сторінки та останні. Порівняйте із записаним із презентації. Які класи органічних сполук вам запам’яталися? Чим вони відрізняються? На основі чого систематизуються? УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ Робота в парах – дати відповіді на поставлене питання, підтвердивши їх фактами, добутими в процесі уроку: І пара – Яке значення мають органічні речовини в природі і житті людини? ІІ пара – Наведіть особливості будови органічних сполук та поясніть їх велику різноманітність, порівняно з неорганічними ІІІ пара - Охарактеризуйте основи класифікації органічних сполук. Які класи органічних сполук вам стали знайомі. ПІДСУМКИ УРОКУ Коло ідей – учні по-черзі пояснюють, що вони запам’ятали з даного уроку та виражають своє ставлення до уроку. Вчитель аналізує роботу учнів на уроці, оцінює. ПОВІДОМЛЕННЯ ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ Вивчити § 14. Підготувати повідомлення про застосування і значення органічних речовин. Описати за положенням в періодичній системі Карбон, визначити його валентність і ступінь окиснення.
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |