Головна » Хімія

Найважливіші класи органічних сполук

Мета: Ознайомити учнів із органічними сполуками, їх будовою, класифікацією, різноманітністю та властивостями; розвивати вміння встановлювати причинно-наслідкові зв’язки між будовою речовин, їх властивостями, навички самостійної роботи, пошуку матеріалу з додаткових джерел, вміння спостерігати, аналізувати, робити висновки, висловлювати та доводити власну думку; виховувати уявлення про різноманітність і цілісність природних об’єктів

Обладнання: колекція полімерних речовин, рослинний і тваринний жири, яйце, цукор, крохмаль, ацетон, оцет, метиловий спирт, додаткові джерела інформації, підібрані учнями

Тип уроку: засвоєння нових знань 

Структура уроку

Організаційний етап                                                                                    1 хв.
Актуалізація опорних знань                                                                        5 хв.
Мотивація та повідомлення теми і мети уроку                                              2 хв.
Сприйняття та засвоєння учнями нового навчального матеріалу                 25 хв.
Узагальнення і систематизація знань                                                           7 хв.
Підсумки уроку                                                                                            3 хв. 
Повідомлення домашнього завдання                                                           2 хв.

ХІД УРОКУ

ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП

Доброго дня, діти та гості! Вітаю Вас на нашому уроці. Ми всі дуже раді один одного бачити, але підготовка і серйозність моменту змушує хвилюватися, тому давайте всі разом знімемо напругу. Вправа «Розслаблення» - глибоко і повільно вдихнути повітря, а потім різко видихнути його (повторити кілька разів). Обернутися один до одного посміхнутися. Тепер ми спокійні і готові до спільних успішних здобутків.

АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Мозковий штурм

Які хімічні елементи формують живі організми?
Які речовини підтримують життя на землі?
Якого вони походження?
Чи відрізняють речовини, синтезовані живими організмами від речовин, утворених в результаті природних явищ і процесів?
Як вони називаються?
Що до них можна віднести?

Учні на дошці записують елементи-органогени – C, H, N, O,S

МОТИВАЦІЯ ТА ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

Проблемне питання

Чи могло б існувати життя на Землі, якби були лише оксиди, основи, кислоти, солі?

Чи однаковий хімічний склад мають живі організми?

Чи потрібні знання про властивості речовин – основи живих організмів? (учні обдумують та висловлюють власні думки)

СПРИЙНЯТТЯ ТА ЗАСВОЄННЯ УЧНЯМИ НОВОГО НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

Демонстрація – вчитель пропонує учням розподілити вказані речовини (колекція полімерних речовин, рослинний і тваринний жири, яйце, цукор, крохмаль, ацетон, оцет, метиловий спирт) за походженням (рослинне, тваринне, синтезоване людиною). Супутньо, учні залучаються до обговорення властивостей даних речовин (розчинність у воді, горіння, температури кипіння, плавлення) та сфери їх застосування і значення:

Де синтезуються дані речовини?
Яке вони мають значення в природі?
Яке значення цих речовин для людини?
Чи повноцінним було б наше життя без них?

Як ви правильно визначили дані речовини належать до органічних. Чим же вони відрізняються від уже вивчених нами сполук?

Виступ учениці – повідомлення основних положень теорії будови органічних сполук (виступ додається). Основні положення записуються в зошити.

Робота з підручником  в групах – учні самостійно опрацьовують §14 ст. , результатом чого є заповнення таблиці в зошити і на дошці:

Відмінності між органічними та неорганічними речовинами

Які ж речовини належать до органічних та як їх розрізняють? Про це ви дізнаєтеся, переглянувши презентацію «Класифікація органічних речовин». Зверніть увагу на схеми та занесіть їх до себе в зошити! (перегляд презентації – вчитель регламентує час, націлює учнів).

Перед вами – буклет «Органічна хімія в таблицях і схемах». Зверніть увагу на перші її сторінки та останні. Порівняйте із записаним із презентації. Які класи органічних сполук вам запам’яталися? Чим вони відрізняються? На основі чого систематизуються?

УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

Робота в парах – дати відповіді на поставлене питання, підтвердивши їх фактами, добутими в процесі уроку:

І пара – Яке значення мають органічні речовини в природі і житті людини?

ІІ пара – Наведіть особливості будови органічних сполук та поясніть їх велику різноманітність, порівняно з неорганічними

ІІІ пара -  Охарактеризуйте основи класифікації органічних сполук. Які класи органічних сполук вам стали знайомі.

ПІДСУМКИ УРОКУ

Коло ідей – учні по-черзі пояснюють, що вони запам’ятали з даного уроку та виражають своє ставлення до уроку.

Вчитель аналізує роботу учнів на уроці, оцінює.

ПОВІДОМЛЕННЯ ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Вивчити § 14.

Підготувати повідомлення про застосування і значення органічних речовин.

Описати за положенням в періодичній системі Карбон, визначити його валентність і ступінь окиснення. 


Теги: органічні сполуки, Писаренко О.В.
Навчальний предмет: Хімія
Переглядів/завантажень: 957/185


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar