Головна » Історія України |
МЕТА: охарактеризувати особливості політичного і соціального устрою Київської Русі; ознайомити учнів з розвитком землеробства, ремесел та торгівлі на Русі; розвивати вміння працювати з текстом, робити висновки, критично мислити. ТИП УРОКУ: засвоєння нових знань та вмінь. ОБЛАДНАННЯ: Атлас «Історія України». Ілюстрації, таблиці. ПОНЯТТЯ: «монархія», «віче», «боярська рада», «бояри», «Єпископ», «митрополит», «смерди», «рядовичі», «закупи», «холопи», «челядь» вотчина», «скань», «зернь», «перегород часта емаль», «дитинець». ХІД УРОКУ І.Організаційна частина уроку. ІІ.Мотивація навчальної діяльності. Тема уроку написана на дошці. 1. Прес – конференція з князем Володимиром Великим та князем Ярославом Мудрим. Двом учням, які грають князів, учні задають запитання. Запитання до Володимира Великого Які території були приєднанні за часів вашого правління? Запитання до князя Ярослава Мудрого - На що була спрямована внутрішня політика за період вашого князювання? - Назвіть основні підходи у зовнішній політиці під час вашого правління. - Чому вас народ Київської Русі назвав Мудрим. Вчитель. За часів правління Володимира Великого і Ярослава Великого сформувалася остаточно державна (інакше кажучи, політична ) система Київської Русі. Завдання У записі теми уроку знайдіть відомі вам терміни. Учні називають терміни «політичний устрій» та «суспільна організація та пояснюють їх значення. Політичний устрій – це спосіб організації державної влади; суспільна організація – розподіл населення на різні верстви ( прошарки) 3.Керуючись даними визначеннями та темою уроку, сформулюйте завдання уроку. Запишіть їх у зошити. Зачитайте в класі. Учитель записує пропозиції учнів на дошці, наголошуючи, що виконання визначених ними завдань є метою уроку. ІІІ. Вивчення нового матеріалу. Розповідь учителя з використанням схеми «Система державного правління за часів Володимира Великого та Ярослава Мудрого» К Н Я З Ь (виконавча,законодавча і судова гілки влада, воєначальник) Дружина Боярська рада Намісники Віче Робота з поняттями Робота в парах. Спочатку учні знайомляться з поняттями. Після ознайомлення один з учнів зачитує визначення, а інший повинен назвати поняття, якому відповідає дане визначення, і навпаки. Розповідь вчителя. Учитель характеризує систему землеволодіння в Київській Русі. Виступи учнів. Учні виступають з повідомленнями про розвиток сільського господарства, ремесел, торгівлі , презентуючи свої роботи. Під час повідомлень учні заповнюють таблицю.
Робота з підручником. Прочитати текст підручника (ст..82-84)і дати відповіді на запитання. 1.Яка була структура давньоруського міста? 2.Що таке дитинець. Хто там проживав? 3. Що вважали «серцем міста»? 4.Де мешкали ремісники і торговці? Мультипрезинтація. «Повсякденне життя різних верств населення Київської Русі» І Y.Закріплення нового матеріалу Усне тестування Дайте відповідь «так» або «ні» на запитання про політичний і соціальний устрій Київської Русі. 1.За формою правління Київська Русь була монархія. 2.Митрополит - глава православної церкви. 3.Соціальну верхівку становили князі на чолі з Великим князем київським. 4.Особливо тісні торговельні відносини підтримувалися з Візантійською імперією. 5.Окольний град - центральна частина міста де мешкали князі, бояри. 6. Руською грошовою одиницею була гривна. 7. «Соляний»- торговельний шлях з Північної Європи до Візантії Відповіді: 1.Так. 2.Ні.3.Так. 4.Так. 5.Ні. 6. Так. 7.Ні. Y. Підсумок уроку Метод мікрофон. Чи погоджуєтесь із судженням, що за часів князювання Володимира та Ярослава держава досягла найвищого розквіту. Домашнє завдання. 1.Опрацювати матеріал підручника.Читати, відповідати на запитання, засвоїти нові поняття. 2. Заповнити таблицю «Зовнішня торгівля Київської Русі»
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |