Головна » Історія України

Початок правління князя Володимира

Мета: після уроку учні зможуть

характеризувати політичну ситуацію після смерті  Святослава Ігорович;

встановлювати хронологічну послідовність подій;

 показувати на карті територіальні надбання – збільшення Київської держави;

визначати причини, перебіг та наслідки внутрішньої  та зовнішньої політики князя Володимира;

порівнювати  діяльність князя Володимира Святославовича із його попередника;

тлумачити терміни:  окняжіння,  реформа.

Виховна мета: сприяти згуртуванню класної сім’ї через історичні приклади; виховувати почуття гордості, відданості Батьківщині.

Тип уроку: засвоєння нових знань, умінь, навичок.

: підручник (авт. Смолія В.А. Степанкова С.В.), зошит-словник, контурні карти, атласи, презентація, навчальне відео, дидактичний матеріал.

І. Організаційний етап (1 хв.)

Хід уроку

ІІ. Мотивація і актуалізація опорних знань, умінь, навичок (5 хв.)

Моє повідомлення-пригадування:

Отже, ми закінчили з вами вивчення першої теми «Виникнення та розвиток Київської Русі». На попередніх уроках ми дізналися про перші союзи східних  слов’ян, їхні заняття, побут. Знаєте, що перші письмові згадки про  наших предків датуються І тис. н.е.

Яка династія була при владі в Київській Русі? (робота із слайдом №2 презентації)
Коли правили Олег, Ігор, Ольга, Святослав?

ІІІ. Засвоєння нових знань (32 хв.)

План

Територіальне зростання Київської Русі.
Внутрішня політика Володимира.
Кочівники – загроза із степу.

1.Моє повідомлення:

Внаслідок підписання договору під Доростолом, Святослав повертався із невеликим загоном дружинників до Києва. Але Іван Цимісхій, що повідомив печенігів, хотів осунення свого запеклого конкурента і повідомив про повернення князя кочівників. У засідці, що була організована, Святослав був убитий, а з його черепа була виготовлена чаша для вождя Курі.

Випереджувальні запитання: (слайд №5)Про які події розповідається в відео?Як брати, сини Святослава управляли державою? Чим закінчилася перша князівська усобиця? Як ви оцінюєте відносини між братами?

 (перегляд відео, 13 серія: 42:15 хв. – 45:00 хв.)

Відповіді на випереджувальні запитання учнів.

Допомагаю сформулювати висновок: Отже, коли Володимир у  980 р. став  правителем Київської держави одноосібно, розпочав проводити заходи по її зміцненню як у середені держави, так і на міжнародній арені.

(Робота з атласом та словником: я розповідаю про найбільші завоювання Володимира  Великого, учні прослідковують їх на атласі, дати записують у словник-зошит, у графу «терміни і поняття» слайд№6)

981 рік – князь Володимир приєднує волинські землі

982 рік – князь приєднує землі в’ятичів

983 рік – кн.Володимир приєднує землі ятвягів

984 рік – приєднано землі радимичів

985 році укладено мир з Волзькою Булгарією

Після записів у словник, учні працюють із контурними картами – позначають території розселення племен, які завоював Володимир Великий.

Другий і третій пункти плану учні опрацьовують самостійно, діляться на дві групи, 1-2 учні працюють із документом ( слайд № 7) Опрацювавши завдання, доповідач від групи, учень що працював з документом робить короткий тезисний виклад, інша група може ставити запитання.

Орієнтовні запитання учнів першої групи учням другої:

Чому саме Володимир зміцнював південні рубежі держави?

Орієнтовні запитання учнів другої групи учням першої:

Які реформи провів Володимир?  Що таке реформа? (допомога  в тлумаченні)

Допомагаю зробити висновок: отже, за час правління Володимира було здійснено адміністративну, фінансову, земельну реформу. Володимир багато докладав зусиль для захисту держави, зміцненні її становища на міжнародній арені.

Робота усіх учнів ії словником термінів. Слайд №8

Реформа – якісні зміни чого-небуть.

Окняжіння – процес заміни родової знаті представниками з династії Рюриковичів в рамках адміністративної реформи.

ІV. Закріплення нових знань (7 хв).

Перегляд відео (час з 45:25хв. – 49:36 хв.)

Або вікторина (слайд №9):

Коли і за яких обставин розпочав правити Володимир у Києві?

Які реформи провів Володимир?

За рахунок чиїх земель збільшилась територія  Київської Русі?

Які відносини Русі і кочівників в цей час?

Чи стала сильнішою держава за Володимира? Чому?

V. Підведення підсумків уроку.

Отже, сьогодні ми дізналися про початок правління Володимира Великого, його внутрішню і зовнішню політику.

VI. Домашнє завдання: вивчити параграф 7, стор.41- 46 (слайд № 10)


Теги: Київська Русь, Кульбаба Т.І., Володимир Великий
Навчальний предмет: Історія України
Переглядів/завантажень: 647/197


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar