Головна » Історія України |
Мета уроку: - проаналізувати процес зміни лідерства козацької еліти в українському національно-визвольному русі вихідцями з різних верств українського суспільства; - визначити роль Кирило-Мефодіївського братства для подальшого розвитку українського національно-визвольного руху, для створення основ майбутньої політичної організації; - удосконалювати уміння робити висновки та порівняння; формувати вміння аналізувати історичні документи; - виховувати інтерес до історичного минулого українського народу, повагу до людей – носіїв національної ідеї. Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу Обладнання: підручник, атлас, портрети членів Кирило-Мефодіївського братства, портрет Т.Г.Шевченка, книга «Кобзар». Основні поняття: Кирило-Мефодіївське братство, політична нелегальна організація. Очікувані результати: Після уроку учні зможуть: - визначити роль Кирило-Мефодіївського братства для подальшого розвитку українського національного руху в порівнянні з ішими суспільно-політичними подіями на території України.
ПЛАН УРОКУ: І. Оголошення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності. ІІ. Актуалізація знань та вмінь. ІІІ. Вивчення нового матеріалу 1.Національна ідея в суспільно-політичному русі І половини ХІХ ст. 2.Створення і склад Кирило-Мефодіївського братства. 3.Програмні документи. 4.Історичне значення діяльності Кирило-Мефодіївського братства ІV. Підсумки уроку. V. Домашнє завдання. ЕПІГРАФ: Блажен, хто сіє у народі Зерно найкраще на землі: Зерно любові, братства, згоди В громаді, в хаті і сім’ї.
ХІД УРОКУ І. Оголошення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності. Учитель: На кінець уроку ми повинні відповісти на запитання: «Якою хотіли бачити Україну кирило-мефодіївці?»
ІІ. Актуалізація знань та вмінь. Які ви знаєте течії суспільно-політичного руху, що діяли в України наприкінці ХУІІІ на початку ХІХ століття?
ІІІ. Вивчення нового матеріалу. Робота в 4-х групах. Кожна група отримує відповідне завдання та працює над ним, використовуючи матеріал підручника та додаткову літературу, документи кирило-мефодіївців.
1 група. Національна ідея в суспільно-політичному русі І половини ХІХ ст. Тривалий шлях формування української національної ідеї
2 група. Створення і склад Кирило-Мефодіївського братства. Причини створення братства
3 група. Програмні документи. Автори та назви програмних документів
4 група. Історичне значення діяльності Кирило-Мефодіївського братства. Визначте головні методи діяльності кирило-мефодіївців.
ІV. Підсумки уроку. Вчитель: Повертаємось до проблемного питання уроку: «Якою хотіли бачити Україну кирило-мефодіївці?» Варіанти відповідей: незалежною, висококультурною, об’єднаною, з високим економічним потенціалом і добросусідськими відносинами з усіма країнами. Отже, діяльність Кирило - Мефодіївського братства стала новим значним кроком в розвитку української національної ідеї, збагатила її політико-державницькою перспективою та історичним оптимізмом. Це була перша спроба української інтелігенції перейти до політичної боротьби; братство вперше розробило широку політичну програму національно-визвольного руху, яка стала прикладом для його наступників. В програмних документах братства відчувається вплив республіканських ідей декабристів, польського національно-визвольного руху, політичних та загальнокультурних ідей слов’янської єдності.
V. Домашнє завдання: Опрацювати параграф 14 підручника для 9 класу, опрацювати документи до параграфа, дати відповіді на запитання та завдання. Додаткове завдання: підготувати з творів Т.Г.Шевченка, в яких звучать українські національні ідеї.
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |