Головна » Історія України |
Мета: створити початкове уявлення про історію як навчальний предмет і науку; Тип уроку: вивчення нового матеріалу Жанр уроку: урок-презентація підручник, мультимедійна презентація «Вступ до історії України», додаток 1. Ігровий матеріал «Історичні пазли», фізична карта України, персональні комп’ютери. Основні поняття і терміни: історія,всесвітня історія, історичне дослідження, історична подія, історики. Основні дати: 1898 р. – 1936р. український історик М. Грушевський створив десятитомну працю «Історія України-Русі». Структура уроку Організація навчальної діяльності Історія як навчальний предмет і наука Закріплення нових знань учнів «Без знання минулого неможливо точне поняття про сучасне» М.С. Грушевський Хід уроку Організація навчальної діяльності. Знайомство з загальними питаннями організації навчального процесу під час вивчення нового предмету. Вивчення нового матеріалу Історія як навчальний предмет і наука Слайд 1. В цьому році ми розпочинаємо з вами вивчати новий навчальний предмет. Прочитайте, як він називається, і запишіть у зошити. У 5 класі ви дізнаєтесь лише про окремі, найголовніші події з історії України, але в наступних класах будете вивчати систематичний курс з історії нашої Батьківщини від давніх часів до сьогодення. Слайд 2. Сьогодні на уроці ми розглянемо питання, представлені на 2-му слайді. Прочитайте їх і скажіть, яке питання вас зацікавило найбільше і чому. (Відповіді учнів активізують їх пізнавальну діяльність і готують до сприйняття нового матеріалу). Слайд 3. Що, на вашу думку, означає слово «історія»? Слайд 4. Які тлумачення цьому слову дає С. Ожегов? Слайд 5. Історія вивчає та досліджує правдиві події минулого, які в своїй сукупності становлять історичні події. Прочитайте та запишіть поняття Історична подія; Слайд 6. За допомогою слайду 6 дайте відповіді на мої запитання: Що вивчає наука історія? Запишіть свої власні висновки та висновки ваших однокласників, які, на ваш погляд, являються найбільш важливими та обґрунтованими. Історія України –складова всесвітньої історії Слайд 7. Історія України вивчає життя народів, які з давних давен заселяли територію сучасної України. Слайд 8. Зверніть увагу на географічну карту України і виконайте завдання: Покажіть на карті територію нашої країни та її столицю. Нашу велику планету населяють дуже багато народів, для яких вона є спільним домом. Кожен народ і країна, яку він населяє має свою власну історію. Зверніть увагу знов на карту. Назвіть сусідні Україні держави, покажіть їх на карті. Слайд 9. Кожен народ цих держав та інших має свою історію. Для нас історія інших держав та народів є всесвітньою історією. Проте історія нашої України являється невід’ємною складовою всесвітньої історії, адже це частина спільної історії народів нашої планети. Законспектуйте значення поняття «Всесвітня історія»; Видатні українські історики Слайд 10. Підручники, енциклопедії, історичні доповіді – це те що допомагає нам познати історію. Проте, щоб все це написати, вченим - історикам треба провести дуже важку роботу, під час якої опрацьовується велика кількість історичних документів, обслідуються різноманітні знаряддя праці та побуду під час археологічних розкопок, а потім щільно вивчаються та систематизуються ці історичні знахідки. Поясніть значення поняття «історичне дослідження», якщо затрудняєтесь, зверніться за допомогою до слайду 10. Запишіть у зошити. Слайди 11, 12, 13,14, 15. Саме завдяки роботі цих людей та багато інших ми сьогодні маємо можливість вивчати минуле свого народу від давнини до сьогодення. Демонстрація портретів видатних істориків України слайди 11-15); Самостійна робота учнів з історичним матеріалом презентації, підручника Ознайомтесь самостійно з історичними джерелами про видатних українських учених. Запишіть інформацію про них, яка вас найбільш зацікавила, або ви вважаєте її важливою. Знайдіть і прочитайте інформацію про М. Грушевського у підручнику (§1-2 стор. 9 - 10), доповніть попередні записи про нього, новими фактами, які ви «витягли» з статті підручника. Закріплення нових знань учнів Проведення гри «Складіть пазли» на основі вивченого матеріалу «Видатні українські історики». Учні об’єднуються в 3 команди. Кожна команда получає пакет з ігровим матеріалом – картки –пазли, де записані імена та прізвища видатних істориків, та інформація про них та їхні труди. Завдання: Систематизування, аналіз вивченого матеріалу: скласти картки таким чином, щоб получити розповідь про вчених-істориків. Команда, яка вірно і швидко складе пазли, виграває Додаток 1. Ігровий матеріал «Історичні пазли» Слайд 16 Перевір Себе! - Гра «Ланцюжок» Відповідаємо правильно на запитання один за одним, щоб не розірвати ланцюжок. Підведення підсумків уроку Домашнє завдання: опрацювати матеріал про історію з §1-2, конспекту уроку. Скласти ребус з зашифрованим поняттям або терміном, вивченими на уроці. Література: Власов В.С., Данилевська О.Н. «Вступ до історії України»: підручник для 5 класу—К.: Генеза, 2005.-200 с.
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |