Головна » Інформатика |
Мета: закріпити і перевірити знання учнями обчислювальної системи та її структури, знання і розуміння поняття інформації, засвоєння учнями основних понять операційної системи, її функцій та будови; розвивати активність, комунікабельність та самостійність учнів, їх логічне мислення; виховувати інтерес до предмета, повагу до вчителя і своїх товаришів. Обладнання: мультимедійна презентація на тему «Апаратна будова ПК», набір карток з завданнями, набори складових частин ПК, комп'ютерний клас.
ХІД УРОКУ І. Вступна частина. 1. Оголошення теми та мети уроку, його ролі в даній темі, курсі інформатики в цілому та у професійній орієнтації. 2. Постановка перед дітьми цілі та розкриття методів її досягнення на уроці.
ІІ. Актуалізація теми уроку. Обґрунтуйте важливість апаратної складової у будові комп’ютера.
Для гри спеціально набрано і надруковано картки із завданнями 2-го туру, надруковані два примірники рулонів т.з. «перфострічки» і таблиці кодування, підготовані картки з таблицями для оцінювання. На аркуші паперу надруковані «перфострічки».
ІІІ. Проведення гри.
Перший тур Перший тур «Розминка» призначений для актуалізації опорних знать учнів, а також для підняття їх загального емоційного «тонусу». Проводиться тур методом фронтального опитування учнів, шляхом постановки логічно пов’язаних між собою питань, що вимагають коротких лаконічних відповідей. Запитання: Найдавніший обчислювальний «пристрій» людства…
Другий тур
Тур «Погляд в історію» передбачає систематизацію, а саме сортування у хронологічному порядку учнями набору карток з назвами подій в історії виникнення комп’ютерної техніки. По завершенні впорядкування карток двома групами учнів картки прикріпляються на двох магнітних дошках для здійснення контролю. Правильність виконання перевіряють учасники протилежних груп. Приклад змісту карток (у правильному порядку): Леонардо да Вінчі – пристрій для рахування (аналогічний абаку), створений в епоху середньовіччя Блез Паскаль – пристрій для додавання десяткових чисел Готфрід Вільгельм Лейбніц – пристрій для виконання арифметичних операцій множення та ділення Чарльз Беббідж - аналітична машина Павло Дмитрович Хрущов – логічна машина, яка дала змогу механізувати найпростіші логічні висновки Говард Айкен - Релейно-механічний комп’ютер Джон Вінсент Атанасов – спеціалізований комп’ютер на електронних лампах Джон фон Нейман - загальні принципи будови та роботи ПК Джон Мауклі та Дж. Проспер Еккерт – ENIAC
Сергій Олексійович Лєбедєв – Мала Обчислювальна машина МЭСМ
Третій тур
Завдання третього туру полягає у декодуванні учнями інформації, нанесеної на умовну «перфострічку», з використанням наданої таблиці кодів. Учні дають визначення поняттю «перфострічка».
Перфострічка - носій інформації у вигляді стрічки з цупкого паперу, на яку інформація записується за допомогою перфорації отворів на перфораторі, а зчитування інформації проводиться за допомогою фотоелементів.
Орієнтовна таблиця кодів: Орієнтовні гасла для закодовування: Людина по своїй природі гравець, а комп'ютер - засіб для ігор Будь-яка система, що залежить від надійності комп'ютера, ненадійна
Четвертий тур
Завдання туру полягає в ідентифікації учнями деталей-складових з числа системних пристроїв. Для роботи двом групам учнів пропонуються скриньки з набором системних пристроїв, які необхідно ідентифікувати, давши коротке визначення та вказавши місце розташування у системному блоці. Орієнтовний перелік пристроїв: Мікропроцесор виконує обчислення і обробку даних і, як правило, є найдорожчою схемою комп’ютера. Основна характеристика тактова частота. Оперативна пам’ять (ОЗП), що тимчасово зберігає інформацію, яку використовує центральний процесор, коли комп’ютер увімкнуто. Після вимкнення комп’ютера всі дані з оперативної пам’яті стираються
П’ятий тур
Цей тур гри проводиться за принципом телегри «Найрозумніший». Учням пропонується таблиця з номерами запитань. Номери приховують запитання по трьох змістових категоріях, а саме по таких пристроях введення/виведення як монітор, миша, клавіатура і принтер.
Запитання: №1 Монітор №2 Монітор :
№3 Монітор
№4 Мишка
№5 Мишка
№6 Клавіатура
№7 Клавіатура
№8 Клавіатура
ІV. Закріплення вивченого. Повторення з учнями основних моментів розглянутої теми.
V. Аналіз та підсумки уроку. Підводяться підсумки та робиться аналіз вивченого матеріалу.
VІ. Домашнє завдання. Конспект. Підготувати доповідь на тему „Комп’ютер майбутнього”.
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |