Головна » Інформатика |
Мета уроку: визначити основні правила пошуку інформації в мережі Інтернет, розглянути і проаналізувати роботу пошукових систем, виконати практичне завдання з теми, виховувати культуру використання ресурсів мережі Інтернет, розвивати уміння учнів мислити логічно, виділяти із множини інформації ті дані, котрі відповідають потребам і запитам користувача. Тип уроку: комбінований урок. План уроку: Організаційний момент.
Ми птиці інформаційного простору. Іншого у нас немає.
Хід уроку: Організаційний момент. 17 травня 1974 року академік Андрій Дмитрович Сахаров завершив роботу над статтею «Світ через півстоліття». Сахаров написав: «У перспективі, можливо, пізніше, ніж через 50 років, я уявляю створення всесвітньої інформаційної системи, котра зробить доступним для кожного в будь-яку хвилину зміст будь-якої книги, колись і десь опублікованої, зміст будь-якої статті... Навіть часткове здійснення всесвітньої інформаційної мережі справить глибокий вплив на життя кожної людини, на її дозвілля, на її інтелектуальний і художній розвиток. На відміну від телевізора, всесвітня інформаційна мережа буде надавати кожному максимальну свободу у виборі інформації і вимагати індивідуальної активності». Темп прогресу інформаційних технологій далеко випередив очікування Сахарова. І на сегоднішній день ми маємо цілий світ під назвою «Інтернет», котрий не знає меж і надає можливість для спілкування мільйонів людей у різних частинах світу, незалежно від їх суспільного становища і роду занять. 27 січня 2011 року генеральний секретар Міжнародного союзу Електрозв’язку ООН повідомив про те, що кількість користувачів Інтернет в усьому світі склала 2 млрд чоловік. Актуалізація опорних знань. Фронтальна бесіда зпитань: Що називають мережею Інтернет?
Оголошення теми, мети і завдань уроку, мотивація навчальної діятельності школярів. Сьогодні тема уроку: «Пошук інформації в мережі Інтернет» (запис теми уроку в зошит)
Викладення нового матеріалу.
Для пошуку інформації в мережі Інтернет зазвичай використовують 3 способи: 1 спосіб – пошук за адресою Застосовується тоді, коли відома адреса інформаційного ресурсу, що містить необхідну інформацію. Достатньо ввести адресу ресурсу в адресний рядок браузера. 2 спосіб – пошук за допомогою навігації по гіперпосиланнях. Це найменш зручний спосіб, так як з його допомогою можна шукати документи, лише близькі за змістом до поточного документа. 3 спосіб – використання пошукових серверів (пошукових систем)Інтернету. Найбільш зручний спосіб пошуку інформації. Пошукова система – це сукупність апаратних і програмних засобів у поєднанні із веб-інтерфейсом. Пошукові системи для пошуку у міжнародних інформаційних ресурса Alta Vista (http://www.altavista.com/); Google (http://www.google.com/); Yahoo (http://www.yahoo.com/); Infoseek (http://www.infoseek.com/); Hot Bot (http://www.hotbot.com/). Українські пошукові системи: http://meta-ukraine.com http://www.topping.com.ua Для пошуку інформації в російських інформаційних ресурсах: Яндекс (http://www.yandex.ru). Рамблер (http://www.rambler.ru); Корисно використовувати метапошукові системи: Метапошукова система – це пошуковий інструмент, який відправляє Ваш запит на кілька пошукових систем одночасно. http://www.all4one.com/ http://www.oneseek.com/ http://www.dogpile.com/ Апаратна складова пошукової ситеми – сотні тисяч, мільйони фізичних серверів (комп’ютерів). Програмна частина пошукової служби – це пошукова машина
[*] вук - програма, яка завантажує в пошукову машину web-сторінки.
[*] База даних – сховище усіх даних, котрі завантажуються до пошукової системи і аналізуються. [*] ндексатор - програма, яка «розбирає» web-сторінку на складові частини і аналізує їх. Аналізуються заголовки, посилання, текст документів. [*] ’як - програма, яка здатназ найти на web-сторніці всі посилання на інші сторінки. Її задача – визначити, куди далі повинен «повзти» «павук», керуючись посиланнями. Основними характеристиками якісної роботи Релевантність (англ. Relevance - акутуальність) (відсоток відповідності запиту і знайденої інформації) Пертинентність (англ. Pertinence – доречність)
Правила ефективного пошуку інформації в мережі Інтернет: Визначтеся з темою запиту. (Що саме потрібно знайти?)
Правильно сформулюйте і впишіть ключові слова. Здійснюйте пошук за принципом «від складного до простого», (спочатку вказуйте більше ключових слів, а потім зменшуйте їх кількість за рахунок менш важливих). Використовуйте можливості різних пошукових систем. Використовуйте спеціальні оператори в запитах: мережа -Інтернет Продаж+автомобіль ~найкращі фільми Купити телефон | планшет define:толерантність «Щоб дійти до мети, треба перш за все йти» Автомобіль filetype:pdf Використовуйте розширений пошук: Він доступний за посиланням на сторінці пошуку і являє собою форму, яку потрібно заповнити, даючи відповідь на додаткові питання. Кожне посилання в списку результатів пошуку містить кілька рядків зі знайденого документа. Оцініть відповідність цього тексту Вашому запитові. Вдалого пошуку!
Виконання практичного завдання учнями.(10 хв) Інструктаж з БЖД! Виконання завдань на пошук інформації за картками.
Практична работа «Пошук інформації в мережі Інтернет»
П.І. учня___________________________________________ Клас___________ Варіант 1 За допомогою пошукових служб знайти наступну інформацію в мережі Інтернет: 1. Роки життя Шекспіра:______________________________________________ 2. Хто автор слів: «Не вірте словам: ні своїм, ні чужим, вірте тільки вчинкам: і своїм, і чужим»?___________________________________________________ 3. У якій галузі працював академік Андрій Дмитрович Сахаров? __________________________________________________________________
Варіант 2 За допомогою пошукових служб знайти наступну інформацію в мережі Інтернет: 1. Роки життя Т.Г. Шевченка:___________________________________________ 2. Хто автор слів: «Навіть хворіти приємно, коли знаєш, що є люди, які чекають на твоє одужання, як на свято»?______________________________________ 3. Яка в середньому вага бронтозавра? _________________________________________________________________
Варіант 3 За допомогою пошукових служб знайти наступну інформацію в мережі Інтернет: 1. Роки життя А. Енштейна ______________________________________ 2. Хто автор слів: «Те, що нас не вбиває — робить сильнішими»? _____________________________________________________________ 3. Скільки важить індійський слон? _____________________________________________________________
Варіант 4 За допомогою пошукових служб знайти наступну інформацію в мережі Інтернет: 1. Роки життя М. Горького:_______________________________________ 2. Хто автор слів: "Необхідний аксесуар щастя - це впевненість, що живеш правильно"?____________________________________________________ 3. У якій галузі працював учений Кондратюк Юрій Васильович? _______________________________________________________________
Варіант 5 За допомогою пошукових служб знайти наступну інформацію в мережі Інтернет: 1. Роки життя В. Симоненка:_____________________________________ 2. Хто автор слів: «Нації вмирають не від інфаркту, спочатку в них відбирають мову»?____________________________________________________________ 3. У якій галузі працював учений Мечников Ілля Ілліч? ___________________________________________________________________
Варіант 6 За допомогою пошукових служб знайти наступну інформацію в мережі Інтернет: 1. Роки життя М. Рильського:_____________________________________ 2. Хто автор слів: «Сердяться слабкі душі, сильні - ненавидять або прощають»? __________________________________________________________________ 3. У якій галузі працював Сікорський Ігор Іванович? __________________________________________________________________ Варіант 7 За допомогою пошукових служб знайти наступну інформацію в мережі Інтернет: 1. Роки життя Ф. Ніцше:______________________________________________ 2. Хто автор слів: «Людина є всесвіт»?__________________________________ 3. У якій галузі працював учений Вернадський Володимир Іванович? ___________________________________________________________________
Варіант 8 За допомогою пошукових служб знайти наступну інформацію в мережі Інтернет: 1. Роки життя В. Гюго:______________________________________________ 2. Хто автор слів: «Людиною стати - це мистецтво»?_____________________ _________________________________________________________________ 3. У якій галузі працював учений Остроградський Микола Васильович? _________________________________________________________________
Варіант 9 За допомогою пошукових служб знайти наступну інформацію в мережі Інтернет: 1. Роки життя Л.Толстого:______________________________________________ 2. Хто автор слів: «Ми - це не безліч стандартних «я», а безліч всесвітів різних»? ___________________________________________________________________ 3. У якій галузі працював учений Корольов Сергій Павлович? ___________________________________________________________________
Варіант 10 За допомогою пошукових служб знайти наступну інформацію в мережі Інтернет: 1. Роки життя Е.Канта:______________________________________________ 2. Хто автор слів: "У щастя людського є рiвних два крила: троянди й виноград - красиве i корисне"?________________________________________________ 3. У якій галузі працював Леонтович Микола Дмитрович? __________________________________________________________________
Підведення підсумків уроку (оцінки, д/з)(5 хв) Д/з – читати параграф 16 підручника.
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |