Головна » Інформатика

Пошук інформації в Інтернеті

Мета: розглянути пошукові системи мережі Інтернет, правила пошуку інформації в глобальній мережі Інтернет, сформувати вміння пошуку необхідної інформації, розвивати навички роботи у мережі,  виховувати інформаційну культуру учнів.

Базові поняття й терміни: браузер, домашня сторінка, пошукова система, каталог,  ключові слова, правила пошуку, вибране.

Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь.

Обладнання: проектор, листівки та конверт, маршрутні листи

Структура уроку

 

І. Організаційний етап.

Привітання, представлення

На першому слайді вислів «Хто володіє інформацією – той володіє світом»

ІІ. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань

Сьогодні я отримала незвичайний конверт, в якому знайшла листівки для кожного з присутніх учнів. Кожен з учнів отримує листівку з запитанням по домашньому завданню. Учні готуються, швидко відповідають.

Листівка №1.

Чи є в мережі Інтернет головний комп’ютер?

         А. Так.

         Б. Ні.

         В. Раніше був, а зараз він не потрібний

Листівка №2.

Чи можна обмінюватися інформацією з комп’ютером, якщо на ньому використовують іншу операційну систему?

А. Так.

Б. Ні.

В. Лише у випадку використання спеціальної програми для перетворення.

Листівка №3.

Який принцип покладено в основу функціонування мережі Інтернет?

         А. Принцип маршрутизації пакетів даних.

         Б. Принцип ІР-адресації.

         В. Принципи ІР-адресації та маршрутизації пакетів даних

Листівка №4

Які ІР-адреса з наведених є помилковою? Чому саме?

         А. 8.34.205.65

         Б. 120.278.4.35

         В. 111.111.111.111

Листівка №5.

Що таке модем?

А. Поштова програма

Б. Мережний протокол

В. Спеціальний пристрій

Г. Сервіс Інтернету

Листівка №6

Що обов’язково повинен мати комп’ютер, під’єднаний до інтернету?

А. Веб-сервер

Б. Домашню веб-сторінку

В. ІР-адресу

Г. Доменне ім'я

Листівка №7

Що таке браузер?

         А. Сервіс мережі Інтернет

Б. Програма для створення веб-сторінок

         В. Протокол передавання даних

         Г. Програма переглядання веб-сторінок

Листівка №8

Що означає WWW?

         А. Один із сервісів Інтернет

         Б. Один із протоколів Інтернет

         В. Спеціальна програма для переглядання веб-сайтів

Листівка №9

Що більше за обсягом – веб-сайт чи веб-сторінка?

         А. Веб-сайт

         Б. Веб-сторінка

         В. Однакові

Листівка №10

 Що таке HTML?

         А.  Протокол передавання даних

         Б. Мова розмічання гіпертексту.

В. Єдина система визначання ресурсів

Листівка №11

 Чи можна ввести  в адресний рядок браузера ІР-адресу сайту?

         А. Так

         Б. Ні, треба ввести лише доменну адресу.

         В. Можна ввести як доменну, так і ІР-адресу сайта

Оцінює та зараховує відповіді експерт (один з учнів). Експерт має всі запитання з варіантами відповідей. Робота експерта оцінюється в 3 бали.

Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Я вважаю, що кожен з нас користувався пошуком інформації в Інтернеті. Як це ми робили? (Дискусія, варіанти: відкривали браузер, вводили запит, а потім переглядали знайдені сторінки). Але як знайти потрібну нам інформацію  швидко та ефективно, не переглядаючи великої кількості запропонованих нам ресурсів?

 

ІІІ. Повідомлення теми, мети та задач уроку.

Сьогодні на уроці ми працюємо над темою: «Пошук інформації в Інтернеті».

Метою сьогоднішнього уроку є:

розглянути спеціальні засоби, призначені для знаходження потрібної інформації в Інтернеті
розглянути пошукові системи мережі Інтернет,
розглянути правила пошуку інформації,
навчитися правильно знаходити необхідну інформацію в  Інтернеті.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

Розповідь вчителя з використанням презентації

План вивчення теми

1. Засоби пошуку інформації в Інтернеті.

2. Пошукові системи.

3. Правила роботи з пошуковою системою.

 

Пам’ятка до складання запитів

 

V. Практична частина.

Практична робота «Пошук інформації в інтернеті».

Ми всі відправимося в Пошукову експедицію, але перш за все повторимо правила з техніки безпеки (інтерактивна вправа «Мікрофон»). У кого втомилися очі, виконаємо вправи для очей.

Учні об’єднуються в команди по 2, отримують маршрутні листи експедиції. Завдання треба виконати, знайшовши у Всесвітній мережі інформацію, що містить відповідь на поставлене запитання. Сформований запит, отриману відповідь і адресу сайту, де вона є, запишіть у маршрутні листи експедиції.

VI. Усвідомлення нових знань.

Інтерактивна вправа «Розумний куб», учні по черзі кидають куб та дають відповіді

Для того, щоб знайти потрібну інформацію не знаючи точної адреси сайту потрібно використати…(пошукову службу чи веб-каталог)
Яка відмінність між принципом роботи пошукових служб та каталогів?
Найпоширенішими пошуковими службами є…( Мета, Яндекс, Rambler, Google)
Найбільш потужна, надійна та високошвидкісна пошукова система це…

( Google)

Для отримання інформації потрібно сформувати… (запит)
Першу пошукову службу створив… (Метью Грей,  Wandex)

 

VI. Підбиття підсумків уроку.

Сьогодні на уроці ми дізналися, які є спеціальні засоби, призначені для знаходження потрібної інформації в Інтернеті, розглянули пошукові системи мережі Інтернет та правила пошуку інформації, навчилися правильно знаходити необхідну інформацію в  Інтернеті.

Оцінювання діяльності учнів.

Рефлексія.

Карточка «Рефлексія».

 

VII. Домашнє завдання.

Опрацювати

параграф 16 «Пошук у Всесвітній мережі»

     2)  НТЗ №2 (створити власний електронний фотоальбом)

     3)* Виберіть цікаву тему і збережіть 10 зображень для розділу з цієї теми 


Теги: Завада О.В., інтернет
Навчальний предмет: Інформатика
Переглядів/завантажень: 1038/178


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar