Головна » Інформатика

Графічні об'єкти. Інструменти для малювання геометричних фігур

Мета:  формування  знання  основних інструментів для створення графічних об'єктів у середовищі  графічного редактора та вміння їх використовувати  для  створення  зображень;

   сприяти розвитку логічного та абстрактного мислення; розвивати художній смак і просторову уяву; формувати навички самостійної  роботи  на комп'ютері;

   виховувати самостійність та відповідальність , працелюбність, акуратність у роботі; підвищувати інформаційну культуру учнів.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання та наочність: дошка, комп'ютер,  картки із завданнями ,   Інформатика: підручник для 5 кл. загальноосвітніх навчальних закладів/ Й.Я.Ривкінд, Т.І.Лисенко, Л.А.Чернікова, В.В.Шакотько.-К.:Генеза,2013.-200с., Інформатика: Робочий зошит: 5кл./ Й.Я. Ривкінд, Т.І.Лисенко, Л.А.Чернікова, В.В.Шакотько.- К.:Генеза,2013.-112с.

 

                                                          ХІД   УРОКУ

 І.  ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ  ( 1хв)

 

ІІ.  ПЕРЕВІРКА  ДОМАШНЬОГО  ЗАВДАННЯ  (5 хв)

         (учні  виконують завдання на картках  ,  додаток №1)

 

ІІІ.  АКТУАЛІЗАЦІЯ  ОПОРНИХ  ЗНАНЬ   (2хв)

 Які ви знаєте графічні редактори?  (Paint)
Як завантажити графічний редактор Paint?  ( Пуск—Усі програми—Стандартні—Рaint)
Що таке Піксель ? ( Це найменший об'єкт малювання (маленькі прямокутники)    в графічному редакторі Paint , з яких складається   зображення)

4. Які ви знаєте геометричні фігури ? ( трикутник, прямокутник, квадрат, круг )

5. Назвіть  з   яких  геометричних фігур  складається  зображення.

 

6. Виконайте  малюнок  з геометричних фігур   ( кожна  група  отримує геометричні  фігури вирізані з паперу )

 

ІV.  МОТИВАЦІЯ  НАВЧАЛЬНОЇ  ДІЯЛЬНОСТІ  (1хв)

    Починаючи з цього розділу  ми вивчатимемо одну з найцікавіших ІТ-технологій — комп'ютерну графіку— галузь  людської  діяльності, пов'язану з використанням комп'ютерів для створення зображень і обробки візуальної інформації, отриманої з реального світу. Завдяки їй будь-хто може відчути себе художником. Комп'ютерна графіка дає можливість створювати вражаючі спецефекти і фантастичні світи. За способом створення комп'ютерну графіку можна розділити на двовимірну і тривимірну. У двовимірній графіці (2D-графіці) зображення будується з використанням плоских геометричних моделей . (Демонстрація малюнків створених за допомогою комп'ютера) (додаток 2)    

 А чи хотіли б ви створювати такі зображення самостійно ? ( Так)

      Тож сьогодні  ми з вами  ознайомимося з  основними  інструментами  для створення графічних об'єктів у середовищі  графічного редактора  Paint і навчимося створювати графічні зображення у 2D просторі за допомогою графічних об'єктів .

 V. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ. (10 хв)

(Пояснення вчителя  з  демонстрацією на  комп'ютері ).

Всі геометричні фігури , які ми сьогодні згадали  - це є графічні об'єкти .

 Графічний об'єкт -  це будь-які лінії та замкнені області , які  можна редагувати і форматувати у середовищі графічного редактора.

       До властивостей графічного об’єкту можна віднести колір, розмір, нахил, форму тобто все те чим можна описати малюнок і  що допоможе нам намалювати цей малюнок. Розглянемо   деякі  геометричні  об'єкти   і вкажемо їх властивості.

Робота з підручником (таблиця 3.1 с. 97)

 

Розглянемо   інструменти , які  ми будемо використовувати  для побудови  зображень  у редакторі Paint ?

 

   Для побудови   відрізка    прямої  лінії  з товщиною 5 пікселів   червоного кольору на жовтому фоні 

 потрібно:

Вибрати на Панелі інструментів інструмент Лінія.
Вибрати на додатковій панелі товщину лінії ( 5 пікселів).
Вибрати на Палітрі кольорів лівою кнопкою миші основний колір для малювання лінії (червоний), правою – колір фону( жовтий).
Установити вказівник на аркуші в робочому полі вікна в початкову  точку відрізка.
Натиснути  кнопку миші та, не відпускаючи її, перемістити вказівник у кінцеву точку відрізка. При використанні лівої кнопки  миші малювання здійснюється основним кольором , при використанні правої – кольором фону.
Відпустити  кнопку миші.

   Малювання горизонтальних і вертикальних відрізків або відрізків , нахилених під кутом 450 , слід виконувати , натискаючи клавішу Shift.

 ( демонстрація )

    Слід пам'ятати , що доки кнопка миші під час малювання натиснута, користувач може змінювати розміри і положення об'єкта  або  знищити намальований об'єкт натисканням іншої  кнопки  миші. Після того як кнопку відпущено і малювання завершено, цей об'єкт  стає частиною графічного зображення, втрачає  свою самостійність як окремий графічний об'єкт і не може бути змінений тим інструментом, яким створювався.

   Інструмент Крива використовується для малювання кривих ліній , які мають один або два вигини. Послідовність дій спочатку така сама , як і при малюванні відрізка прямої лінії , а потім  робляться  вигини.(демонстрація)

Намалювати відрізок прямої лінії, кінці якого збігаються з кінцями майбутньої кривої.
Установити вказівник на намальований відрізок у місці першого  вигину кривої ( або поруч з ним)
Перемістити вказівник у напрямі першого вигину кривої на потрібну глибину, утримуючи натиснутою ліву або праву кнопку миші.
Якщо крива має один вигин , то клацнути ліву або праву кнопку миші на тому самому місці ще раз. Якщо потрібно зробити  другий вигин , то для цього слід повторити дії 2 і 3 в іншому місці кривої

        Для створення многокутників та овалів використовують такі інструменти : Прямокутник, Округлений багатокутник, Багатокутник , Еліпс.

Товщину ліній контуру фігури вибираємо на додатковій панелі інструмента Лінія, це робиться до вибору самого інструмента. При виборі інструментів малювання фігур з'являється додаткова панель , на якій вибирається вид заливки внутрішньої області:

        - малювання контуру фігури основним кольором без заливки внутрішньої області;

малювання контуру фігури основним кольором із заливкою внутрішньої області і кольором фону;
малювання контуру фігури і заливка внутрішньої області основним кольором.

   Наприклад для побудови  прямокутника    синього  кольору з   зеленим  контуром на  зеленому  фоні  потрібно:

1.Вибрати спочатку інструмент Лінія , а потім на додатковій панелі – товщину лінії контуру фігури.

2. Вибрати на Палітрі кольорів основний колір( синій)  і колір фону фігури (зелений).

3. Вибрати на Панелі інструментів інструмент Прямокутник.

4.Вибрати на додатковій панелі вид заливки внутрішньої області фігури

5.Установити вказівник на аркуші в Робочому полі вікна в точку однієї з вершин прямокутника.

6. Натиснути кнопку миші і , не відпускаючи її, перемістити вказівник у протилежну вершину прямокутника. Малюючи правою кнопкою миші, контур матиме колір фону , а заливку буде виконано основним кольором.

7. Відпустити кнопку миші.

Малювання кіл, квадратів, квадратів з округленими кутами слід виконувати , натискаючи клавішу Shift. (демонстрація)

     Для створення  нового малюнка слід виконати Файл-Створити .  Потрібно встановити розміри аркуша  перетягуванням маркерів змінення розмірів  або командою Малюнок – Атрибути ,у діалоговому вікні можно ввести точні значення ширини та висоти аркуша. Для вибору одиниць вимірювання розмірів аркуша використовують нові об'єкти вікон – перемикачі. Перемикачі об'єднують у групи , які обмежені рамками .

        Якщо у ході створення зображення  ви помилилися , то останню виконану операцію  можна скасувати виконавши Правка – Скасувати. Якщо операцію скасували помилково , то її можна поновити командою Правка—Повторити.

Щоб почати малюнок спочатку  слід скористатись командою Малюнок --- Очистити малюнок.

 

VІ. МУЗИКАЛЬНА   ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА  (1 хв )

 

VІІ.ЗАСВОЄННЯ НОВИХ  ЗНАНЬ . (5 хв)

 Виконання завдань у робочому зошиті  ( завдання № 4, 5,6,7,8,13 , с.55-57 , додаток 3)  із взаємоперевіркою.

 

VІІІ.ФОРМУВАННЯ ВМІНЬ ТА НАВИЧОК   (15 хв)

           Перед тим як почати працювати за комп'ютером  перевіримо, як ви пам'ятаєте правила безпечної роботи  з комп'ютером ( учні отримують картки із завданням  ) Потрібно зафарбувати зеленим кольором кружечки , що вказують на правильні твердження, а червоним – неправильні. Запишіть у другий стовпчик власні варіанти для тих , які ти вважаєш  неправильними.

 

Під час роботи за комп'ютером учні мають самостійно усувати неполадки в його роботі

Не можно самостійно усувати неполадки

Під час роботи за комп'ютером учням заборонено торкатися дротів живлення

Приносити їжу та напої в комп'ютерний  клас забороняється

Час безперервної роботи за комп'ютером може перевищувати 50 хв

15-20 хв

Сідати біля комп'ютера необхідно на відстані    50 см від очей до екрана монітора

Сидіти завжди бажано біля ввімкненого комп'ютера , щоб мати можливість швидко розпочати роботу

З дозволу вчителя  учні займають своє робоче місце за комп'ютером

Під час роботи за комп'ютером сидіти потрібно так , щоб спина спиралася на спинку стільця

Під час роботи з комп'ютером  не можно   торкатись  екрана  монітора  руками 

 

Після закінчення роботи  учні можуть   вимкнути  комп'ютер

Тільки з дозволу вчителя

Самоперевірка.

  Всі  добре справились із завданням , знають правила безпечної роботи за комп'ютером , тож приступаємо до практичної частини .

     ( учні на комп'ютері  виконують    завдання з підручника № 1 , 2 на   с.101 та  завдання № 3* на с.103( для учнів , які швидко впоралися з попереднім завданням))

 

ІХ. ГІМНАСТИКА ДЛЯ ОЧЕЙ  (1 хв)

 Міцно стиснути повіки.

Розімкніть повільно віки.

декілька разів моргніть,

Вправу ще раз повторіть.

Поморгайте дві хвилини

Швидко-швидко , час бо лине.

Притуліться до долонь,

Проведіть ними до скронь.

Всі заплющіть міцно очі,

Вверх та вниз ними ведіть.

Зосередьтеся на точці

І спокійно вже сидіть .

 

Х.ПІДБИТТЯ   ПІДСУМКІВ УРОКУ ,  РЕФЛЕКСІЯ (2 хв.).

 Учні продовжують запропоновані речення ( "Мікрофон")

 Сьогодні на уроці я  дізнавсь…

Я виконав практичне завдання з першої спроби…

У мене були труднощі з виконанням практичного завдання…, але я …

Урок був корисний для мене…

Мій настрій наприкінці уроку…

 

ХІ.    ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ  (1 хв.).

 Опрацювати     §3.2 , дати відповіді на запитання 1-10 с.103,  виконати завдання  № 1, 2, 9, 10, 11 з робочого зошита с. 55-57, виконати завдання

№ 4* с.104 підручника

 

ХІІ.  ОЦІНЮВАННЯ  (1 хв.).


Теги: Цементова Л.І., графічний редактор, Paint
Навчальний предмет: Інформатика
Переглядів/завантажень: 1533/181


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar