Головна » Інформатика |
Мета: формування знання основних інструментів для створення графічних об'єктів у середовищі графічного редактора та вміння їх використовувати для створення зображень; сприяти розвитку логічного та абстрактного мислення; розвивати художній смак і просторову уяву; формувати навички самостійної роботи на комп'ютері; виховувати самостійність та відповідальність , працелюбність, акуратність у роботі; підвищувати інформаційну культуру учнів. Тип уроку: комбінований. Обладнання та наочність: дошка, комп'ютер, картки із завданнями , Інформатика: підручник для 5 кл. загальноосвітніх навчальних закладів/ Й.Я.Ривкінд, Т.І.Лисенко, Л.А.Чернікова, В.В.Шакотько.-К.:Генеза,2013.-200с., Інформатика: Робочий зошит: 5кл./ Й.Я. Ривкінд, Т.І.Лисенко, Л.А.Чернікова, В.В.Шакотько.- К.:Генеза,2013.-112с.
ХІД УРОКУ І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ ( 1хв)
ІІ. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ (5 хв) (учні виконують завдання на картках , додаток №1)
ІІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ (2хв) Які ви знаєте графічні редактори? (Paint) 4. Які ви знаєте геометричні фігури ? ( трикутник, прямокутник, квадрат, круг ) 5. Назвіть з яких геометричних фігур складається зображення.
6. Виконайте малюнок з геометричних фігур ( кожна група отримує геометричні фігури вирізані з паперу )
ІV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ (1хв) Починаючи з цього розділу ми вивчатимемо одну з найцікавіших ІТ-технологій — комп'ютерну графіку— галузь людської діяльності, пов'язану з використанням комп'ютерів для створення зображень і обробки візуальної інформації, отриманої з реального світу. Завдяки їй будь-хто може відчути себе художником. Комп'ютерна графіка дає можливість створювати вражаючі спецефекти і фантастичні світи. За способом створення комп'ютерну графіку можна розділити на двовимірну і тривимірну. У двовимірній графіці (2D-графіці) зображення будується з використанням плоских геометричних моделей . (Демонстрація малюнків створених за допомогою комп'ютера) (додаток 2) А чи хотіли б ви створювати такі зображення самостійно ? ( Так) Тож сьогодні ми з вами ознайомимося з основними інструментами для створення графічних об'єктів у середовищі графічного редактора Paint і навчимося створювати графічні зображення у 2D просторі за допомогою графічних об'єктів . V. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ. (10 хв) (Пояснення вчителя з демонстрацією на комп'ютері ). Всі геометричні фігури , які ми сьогодні згадали - це є графічні об'єкти . Графічний об'єкт - це будь-які лінії та замкнені області , які можна редагувати і форматувати у середовищі графічного редактора. До властивостей графічного об’єкту можна віднести колір, розмір, нахил, форму тобто все те чим можна описати малюнок і що допоможе нам намалювати цей малюнок. Розглянемо деякі геометричні об'єкти і вкажемо їх властивості. Робота з підручником (таблиця 3.1 с. 97)
Розглянемо інструменти , які ми будемо використовувати для побудови зображень у редакторі Paint ?
Для побудови відрізка прямої лінії з товщиною 5 пікселів червоного кольору на жовтому фоні потрібно: Вибрати на Панелі інструментів інструмент Лінія. Малювання горизонтальних і вертикальних відрізків або відрізків , нахилених під кутом 450 , слід виконувати , натискаючи клавішу Shift. ( демонстрація ) Слід пам'ятати , що доки кнопка миші під час малювання натиснута, користувач може змінювати розміри і положення об'єкта або знищити намальований об'єкт натисканням іншої кнопки миші. Після того як кнопку відпущено і малювання завершено, цей об'єкт стає частиною графічного зображення, втрачає свою самостійність як окремий графічний об'єкт і не може бути змінений тим інструментом, яким створювався. Інструмент Крива використовується для малювання кривих ліній , які мають один або два вигини. Послідовність дій спочатку така сама , як і при малюванні відрізка прямої лінії , а потім робляться вигини.(демонстрація) Намалювати відрізок прямої лінії, кінці якого збігаються з кінцями майбутньої кривої. Для створення многокутників та овалів використовують такі інструменти : Прямокутник, Округлений багатокутник, Багатокутник , Еліпс. Товщину ліній контуру фігури вибираємо на додатковій панелі інструмента Лінія, це робиться до вибору самого інструмента. При виборі інструментів малювання фігур з'являється додаткова панель , на якій вибирається вид заливки внутрішньої області: - малювання контуру фігури основним кольором без заливки внутрішньої області; малювання контуру фігури основним кольором із заливкою внутрішньої області і кольором фону; Наприклад для побудови прямокутника синього кольору з зеленим контуром на зеленому фоні потрібно: 1.Вибрати спочатку інструмент Лінія , а потім на додатковій панелі – товщину лінії контуру фігури. 2. Вибрати на Палітрі кольорів основний колір( синій) і колір фону фігури (зелений). 3. Вибрати на Панелі інструментів інструмент Прямокутник. 4.Вибрати на додатковій панелі вид заливки внутрішньої області фігури 5.Установити вказівник на аркуші в Робочому полі вікна в точку однієї з вершин прямокутника. 6. Натиснути кнопку миші і , не відпускаючи її, перемістити вказівник у протилежну вершину прямокутника. Малюючи правою кнопкою миші, контур матиме колір фону , а заливку буде виконано основним кольором. 7. Відпустити кнопку миші. Малювання кіл, квадратів, квадратів з округленими кутами слід виконувати , натискаючи клавішу Shift. (демонстрація) Для створення нового малюнка слід виконати Файл-Створити . Потрібно встановити розміри аркуша перетягуванням маркерів змінення розмірів або командою Малюнок – Атрибути ,у діалоговому вікні можно ввести точні значення ширини та висоти аркуша. Для вибору одиниць вимірювання розмірів аркуша використовують нові об'єкти вікон – перемикачі. Перемикачі об'єднують у групи , які обмежені рамками . Якщо у ході створення зображення ви помилилися , то останню виконану операцію можна скасувати виконавши Правка – Скасувати. Якщо операцію скасували помилково , то її можна поновити командою Правка—Повторити. Щоб почати малюнок спочатку слід скористатись командою Малюнок --- Очистити малюнок.
VІ. МУЗИКАЛЬНА ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА (1 хв )
VІІ.ЗАСВОЄННЯ НОВИХ ЗНАНЬ . (5 хв) Виконання завдань у робочому зошиті ( завдання № 4, 5,6,7,8,13 , с.55-57 , додаток 3) із взаємоперевіркою.
VІІІ.ФОРМУВАННЯ ВМІНЬ ТА НАВИЧОК (15 хв) Перед тим як почати працювати за комп'ютером перевіримо, як ви пам'ятаєте правила безпечної роботи з комп'ютером ( учні отримують картки із завданням ) Потрібно зафарбувати зеленим кольором кружечки , що вказують на правильні твердження, а червоним – неправильні. Запишіть у другий стовпчик власні варіанти для тих , які ти вважаєш неправильними.
Під час роботи за комп'ютером учні мають самостійно усувати неполадки в його роботі Не можно самостійно усувати неполадки Під час роботи за комп'ютером учням заборонено торкатися дротів живлення Приносити їжу та напої в комп'ютерний клас забороняється Час безперервної роботи за комп'ютером може перевищувати 50 хв 15-20 хв Сідати біля комп'ютера необхідно на відстані 50 см від очей до екрана монітора Сидіти завжди бажано біля ввімкненого комп'ютера , щоб мати можливість швидко розпочати роботу З дозволу вчителя учні займають своє робоче місце за комп'ютером Під час роботи за комп'ютером сидіти потрібно так , щоб спина спиралася на спинку стільця Під час роботи з комп'ютером не можно торкатись екрана монітора руками
Після закінчення роботи учні можуть вимкнути комп'ютер Тільки з дозволу вчителя Самоперевірка. Всі добре справились із завданням , знають правила безпечної роботи за комп'ютером , тож приступаємо до практичної частини . ( учні на комп'ютері виконують завдання з підручника № 1 , 2 на с.101 та завдання № 3* на с.103( для учнів , які швидко впоралися з попереднім завданням))
ІХ. ГІМНАСТИКА ДЛЯ ОЧЕЙ (1 хв) Міцно стиснути повіки. Розімкніть повільно віки. декілька разів моргніть, Вправу ще раз повторіть. Поморгайте дві хвилини Швидко-швидко , час бо лине. Притуліться до долонь, Проведіть ними до скронь. Всі заплющіть міцно очі, Вверх та вниз ними ведіть. Зосередьтеся на точці І спокійно вже сидіть .
Х.ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ , РЕФЛЕКСІЯ (2 хв.). Учні продовжують запропоновані речення ( "Мікрофон") Сьогодні на уроці я дізнавсь… Я виконав практичне завдання з першої спроби… У мене були труднощі з виконанням практичного завдання…, але я … Урок був корисний для мене… Мій настрій наприкінці уроку…
ХІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ (1 хв.). Опрацювати §3.2 , дати відповіді на запитання 1-10 с.103, виконати завдання № 1, 2, 9, 10, 11 з робочого зошита с. 55-57, виконати завдання № 4* с.104 підручника
ХІІ. ОЦІНЮВАННЯ (1 хв.).
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |