Головна » Геометрія |
Мета та задачі уроку: узагальнити й систематизувати знання учнів з теми; Тип уроку: узагальнення й систематизація знань Обладнання: набір креслярських інструментів, магніти, проектор, презентація, картки-сигнали, картки з готовими кресленнями, магніти Хід уроку І. Організаційний момент Учитель перевіряє готовність учнів до уроку, повідомляє форми роботи на уроці за допомогою карток-сигналів: перевірка домашньої роботи, теоретичних знань, практикум, робота в парах, обговорення, самостійна робота, пізнавальна сторінка
ІІ. Перевірка домашнього завдання Заслухати усно розв’язання задач домашньої роботи (малюнки готові на дошці) Задача 168 (3) а Дано: а||с, Ð1: Ð2 = 5:4 1 с 2 Знайти: Ð1, Ð2 Розв’язання Оскільки Ð1: Ð2 = 5:4, то можемо позначити Ð1 = 5х, Ð2 = 4х (х>0). Ð1 + Ð2 =180° як внутрішні односторонні. Маємо рівняння: 5х+4х =180; 9х = 180; х = 20. Отже, Ð1 = 5×20°=100°, Ð2=4×20°=80°. Відповідь: 100°, 80° Задача 170 а) Ð1 = 80° як вертикальні. Кути з градусною мірою 80° відповідні, отже дані прямі паралельні. Тоді Ðх = 50° як відповідні 80° х Відповідь: 50°
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності Формулювання теми, мети і завдань уроку (слайд 1,2). Записати дату в зошитах, вид роботи ІV. Актуалізація опорних знань В Давній Греції всіх ораторів навчали геометрії. На дверях школи було написано: «Не знаючий геометрії та не ввійде сюди». Геометрія вчить доводити, а мова людини переконлива лише тоді, коли вона в змозі доводити свої думки. І ми теж будемо з вами сьогодні переконливо доводити правильність свого рішення. 1. Повторення теорії Які прямі зображено на малюнку? (слайд 3). Продовжити речення: (слайд 4) Паралельність прямих встановлюють за допомогою ознак паралельності (слайд 5) Яку властивість мають внутрішні різносторонні та відповідні кути, утворені при перетині двох паралельних прямих січною? … а внутрішні односторонні? … Тест-контроль теоретичних знань (слайд 6)
Учні в зошиті позначать відповіді знаками «+» або «-». Потім перевірка відповідей зі слайдом. V. Перевірка і корекція знань, умінь та навичок Тест-контроль пройдено. Переходимо до практикуму. В кінці уроку нас чекає гра «Поле чудес». Невідоме слово нам допоможе знайти ваше вміння розв’язувати задачі. За правильну відповідь отримаємо букву. Чи паралельні прямі а і с? (слайди 7, 8). Учні усно доводять паралельність прямих.
Задача (слайд 9) Там лес и дол видений полны; Там о заре прихлынут волны На брег песчаный и пустой, И тридцать витязей прекрасных Чредой из вод выходят ясных, И с ними дядька их морской.
А.С. Пушкин «Руслан и Людмила» Спис першого богатиря паралельний спису другого, котрий в свою чергу паралельний спису третього богатиря і т. д. Чи можна стверджувати, що спис тридцятого богатиря паралельний спису першого? Учні доводять твердження усно (за властивістю паралельних прямих С1||С2, С2||С3,отже С1||С3, … можна стверджувати, що С1||С30)
Паралельні прямі зустрічаються всюди (Слайд 10) Паралельні прямі Поряд мчать і вдень і вночі Чи є у світі такі далі Щоб зустрінулись вони?
(Картинки: Парфенон, нотний стан, клавіші роялю, Потьомкінські сходи в Одесі, набережна колонада в Одесі, колонада на площі Святого Петра в Римі, найбільший міст в Дубаї Арабські об’єднані емірати, розмітка на дорозі)
Задача В Дано: BC||EM, ÐBCA = 90°, ÐKMF = 30° F Знайти: ÐKMA K Розв’язання BC||MF, ÐBCM = ÐFMA = 90° як відповідні з 30° січною АС. ÐКМА = 90° - ÐКМF = 90° - 30° = 60° Відповідь: 60°
A M C Задача (за готовим кресленням) Знайти х N T K 112° х 68° 68° M P
Задача про трьох поросят (слайди 11, 12) Будинки поросят Наф-Наф, Ніф-Ніф, Нуф-Нуф розташовано в кутах трикутника АВС. Треба побудувати їм нові будинки-кути, але вони повинні бути рівними зі старими за градусною мірою. Дороги а і с паралельні. Де будуть мешкати поросята? Задача розв’язується усно. Задача Царівна – жабка (слайд 13)
Допоможемо казковим героям. Ð1=Ð2- як відповідні, отже а||d. Ð3=Ð5=42°- внутрішні різносторонні. Ð4+Ð5=180°- суміжні, Ð4=180°- Ð5, Ð4=180°- 42°=138°. Відповідь: 138° Самостійна робота (індивідуальні картки з тестовими завданнями) 10-12 хв. Є такий вислів: «Не вірю очам своїм» Слайд 14-17 Скільки проведено січних? Ілюзія Поггердорфа
Сходи Шредера Ця фігура може представлятися вам потрійно; у вигляді сходів,
Задача (можна розв’язувати за варіантами) Є два глечика: один з мертвою водою, а другий – з живою. У глечика з живою водою шийка паралельна дну. Допоможіть …… з’ясувати яка вода в глечиках 138° 99° 34° А В A B Припустимо, що АВ||МК. Проведемо CF||AB, то … 105° С F R F Оскільки CF||MK 74° 123°
М К T S Мертва вода Жива вода Розв’язавши правильно задачі, зібрали букви. Букви треба поєднати і скласти слово (букви відкриваються не по черзі, учні за допомогою вчителя складають слово). Рейсшина – це креслярський інструмент, який використовують для побудови паралельних прямих на практиці, наприклад, інженером -креслярем.
VІ. Підбиття підсумків уроку. Виставлення оцінок.
Сьогодні пройшли по знайомим сторінках, Одну за другою розв’язуючи задачі. Усе, що зібрали по крупицях, У зв’язках, у єдності У всій широті, глибині, красі Усвідомивши ознаки й властивості паралельних прямих VІІ. Домашнє завдання: повт. §9,10 №207, №212 (слайд 19, 20) Додаткові задачі Задача 1 A D Дано: AD || BC, ÐACB = 50°, AC- бісектриса ÐBAD Знайти: ÐABC B C Розв’язання ÐDAC = ÐACB = 50°, тому що АС бісектриса. ÐDAB = 2×50° = 100°. Кути DAB і ABC відповідні, Ð DAB +Ð ABC = 180°, Ð ABC = 180° - 100° = 80°. Відповідь: 80° Задача 2 с Дано: а||b, Ð3 менше Ð5 на 38° a 1 2 Знайти: Ð3 і Ð5 3 4 Розв’язання 5 6 b 7 8 Дано: а||b, с – січна, Ð6 становить 80% від Ð4 Знайти: Ð6, Ð4 Розв’язання Ð6 і Ð4 внутрішні односторонні, Ð6 + Ð4 = 180°, Ð6= 0,8Ð4; 0,8Ð4 + Ð4 =180°, 1,8 Ð4 = 180°, Ð4 = 100°, Ð6 = 0,8×100° = 80° Відповідь: 80°, 100°
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |