Головна » Геометрія |
Мета: Систематизувати знання учнів про кут та види кутів; закріпити вміння вимірювати кути за допомогою транспортира; ознайомити з порядком побудови кута заданої градусної міри; розвивати навички вимірювання та побудови кутів, інтерес до математики, логічне мислення, пам'ять, уважність; виховувати активність, увагу, наполегливість. Наочність і обладнання: Мультимедійний проектор, ноутбук, креслярські прилади, підручник, індивідуальні картки, комп’ютерна презентація «Види кутів. Вимірювання кутів». Хід уроку І. Організаційний момент. До нас на урок завітали поважні гості, поверніться, будь-ласка і привітайте їх. Сьогодні в нас буде не звичайний урок, а урок – подорож до Країни кутів (Слайди 1-3). Щоб не забути дату подорожі, ми запишемо її в зошит. Відкрийте зошити і запишіть сьогоднішнє число. Девізом нашого уроку виберемо наступні рядки (Слайд 4).: Міркуємо-швидко, Відповідаємо правильно, Лічимо-точно, Пишемо-гарно. ІІ. Актуалізація опорних знань. Щоб отримати квиток на поїзд, слід виконати наступне завдання. Проведемо усний рахунок, увага на слайд(Слайд 5). Пригадаймо разом: З якою геометричною фігурою ми працюємо? (За кожну правильну відповідь вчитель роздає учням заздалегідь надруковані «квитки») ІІІ. Перевірка домашнього завдання. Зупинка № 1 «Виміряй» (Слайд 6) Пригадаємо з вами, як правильно виміряти кут.(Діти повторюють правило вимірювання кутів. Учні, які дають правильні відповіді на будь-якому етапі уроку, отримують заздалегідь надруковані «бонуси») (Слайд 7) Перевіримо себе. Гра «Знайди помилку». Увага на слайд! (Слайди 8-13) (Учитель ставить запитання, пов’язані із видами кутів, учні відповідають). ІV. Розв’язування вправ. А зараз попрацюємо в парах. Ви отримали завдання на картках. Виміряйте зображені кути. (Кожна пара учнів отримує картку. Правильні відповіді проектуються на екран). (Слайд 14) Фізкультхвилинка Ви, мабуть, стомилися, тому я хочу оголосити перерву і провести невеличку зарядку. (Слайд 15) Я називатиму градусну міру кута, а вам необхідно встановити вид кута і зобразити його руками: а) 30° б) 90° в) 180° г) 120° д) 150° е) 70° Наступна вправа. Вихідне положення – учні тримають руки перед собою. Якщо на питання вчителя вони дають відповідь «так», то піднімають руки, а якщо «ні», то опускають. Питання: Тупий кут більший за прямий Перш ніж зробити наступну зупинку, відгадайте загадку:(Слайд 16-17) На базарі їх не купиш На дорозі не знайдеш Їх не зважиш на терезах І ціни не підбереш. (Знання) Зупинка № 2 «Поміркуй» (Слайд 18) Пропоную вам тест із 9 завдань. Наголошую на тому, що тільки одна відповідь правильна. Увага на слайд! (Слайди 19-23) (Правильні відповіді проектуються на екран. (Слайд 24) Учні обмінюються зошитами, перевіряють один одного і виставляють оцінки.) Максимальний бал за тест – 10 балів. Але ваші «квитки» і «бонуси», отримані впродовж уроку, додаються до оцінки за тест і дозволять вам отримати за урок кращі оцінки. V. Формування вмінь Зупинка № 3 «Обчисли» (Слайд 25) Учні колективно розв’язують задачі № 1, 2(Слайди 26-27) Зупинка № 4 «Відгадай» (Слайд 28) Пропоную вам кросворд. Відгадавши його, ви дізнаєтесь, яким ще приладом можна вимірювати кути. (Слайд 29-39) Розповідь вчителя про астролябію (історична довідка). (Слайди 40-43) Астролябію інколи називають найпершим комп'ютером. Поза сумнівом, це пристрій з якнайглибшою загадковістю і красою. Астролябія вперше з'явилася в Древній Греції. Однією із складових частин цього інструменту служив барабан, на якому, по словах Вітрувія, «намальовано піднебесся із зодіакальним кругом». Учені ісламського Сходу удосконалили астролябію і стали застосовувати її не лише для визначення часу і тривалості дня і ночі, але також для здійснення деяких математичних обчислень і для астрологічних передбачень. Знання астрономії вважалося основою освіти, а уміння користуватися астролябією було справою престижу і знаком відповідної освіченості. Європейські майстри, подібно до своїх попередників арабів, приділяли велику увагу художньому оздобленню, так що астролябії стали предметом моди і колекціонування при королівських дворах. VI. Підсумок уроку. Підведення підсумків, оцінювання роботи учнів. Виставлення оцінок. VII. Домашнє завдання Збірник с 65. № 82, 83 (Слайд 44) (Мерзляк А.Г., Полонський В.Б., Рабінович Ю.М., Якір М.С. Збірник задач і завдань для тематичного оцінювання з математики для 5 класу. – Х.: Гімназія, 2007. – 128 с.)
Список використаної літератури Едуш О.Ю. Геометрия 7 класс. Подсказки на каждый день. – М.,Гуманитарный издательский центр “Владос”, 2000.
Термін проведення заняття І семестр, ІІ чверть, кінець грудня
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |