Головна » Геометрія |
Мета уроку: Навчальна складова мети уроку: формування предметної компетенції. Учень (учениця) зображує на малюнках коло та його елементи; дотичну до кола; коло, вписане в трикутник, і коло, описане навколо нього. Описує взаємне розташування кола і прямої. Формулює означення кола, круга, їх елементів; дотичної до кола, кола, описаного навколо трикутника, і кола, вписаного в трикутник; властивості серединного перпендикуляра, бісектриси кута, дотичної до кола, діаметра і хорди, точки перетину серединних перпендикулярів сторін трикутника, точки перетину бісектрис кутів трикутника. Доводить властивості: дотичної до кола, існування кола, вписаного в трикутник, та кола, описаного навколо трикутника. Розвивальна складова мети уроку: формування навичок мислення високого рівня (знання, розуміння, використання, оцінювання пам’яті, уваги) та практичного застосування знань, творчого потенціалу учнів. Виховна складова мети: формування поведінкових та соціально-трудових компетенцій, навичок роботи в групі, парах, індивідуальної роботи навичок самооцінювання, толерантного ставлення до оточуючих, навколишнього середовища прививати інтерес до геометрії, історії математики, праці. Обладнання: індивідуальні картки, стрічки, рулетки для практичного завдання, проектор, екран, програмне забезпечення SMART. Клас об’єднаний у три динамічні групи ( «вертикальні» – по рядах; «горизонтальні» – по партах 1 парта – учні з низьким та середнім рівнем навчальних досягнень, 2-середній, достатній, 3-достатній, високий)
Хід уроку Діяльність учителя (викладання) Діяльність учнів (учіння) Діяльність учителя (організація і управління навчально-пізнавальною діяльністю учнів. ОУНПДУ) 1.Організаційний момент Перевірка готовності учнів до уроку. Повідомлення плану роботи на уроці: Мотивація навчальної діяльності. Перегляд слайдів (2-5 хв) Самоперевірка учнів. Постановка запитань щодо плану уроку
Консультування учнів за потребою 2. Мотивація навчальної діяльності Геометрія є феноменом загальної культури людей. Деякі теореми геометрії є одними з найдавнішими пам’ятками світової культури. Людина не може бути всебічно розвиненою, якщо вона незнає геометрії, адже геометрія виникла не лише з практичних, а й з духовних потреб людства. «Математика вчить мислити й разом з тим вселяє віру в безмежні сили людського розуму» - писав В. О. Сухомлинський. Дійсно, математика вчить чіткості й строгості й міркувань, учить усвідомлювати всі застосовувані в доведеннях посилання й розрізняти доведене і здогад, виховує вимогливість до повноцінності аргументації. Завдяки своїй строгості математичні теорії є надійним знаряддям у розкритті таємниць природи. Висловлювання власних припущень щодо практичної значущості теми, що вивчається Слова вчителя супроводжуються слайдами «Геометрія навколо нас» 3.Актуалізація наявного досвіду 1) Фронтальна бесіда - Дайте означення трикутника; кола; - Сформулюйте означення кола вписаного в трикутник; описаного навколо трикутника - бісектриси, серединного перпендикуляра; дотичної до кола; - назвіть скільки спільних точок має дотична з колом; як розміщена дотична до радіуса кола проведеного в точку дотику?
Відповідають з місця Доповнення та уточнення за вибором учнів
Фронтальне опитування здійснюється за вибором учителя. Корегування правильності відповідей учнів, у разі необхідності виконувати малюнки на дошці 2)Практичне завдання (для кожного учня у вертикальних групах) побудуйте трикутник; Виконують практичне зав-дання відповідно до номера; Спікери груп перевіряють правильність виконання завдань і звітують перед учителем Контроль та корегування роботи груп та спікерів 4. Вдосконалення умінь і навичок 1) Робота з індивідуальними картками 1 парта (Додаток 1) Вставити в означення пропущенні слова; 2 парта (Додаток 2) Виконати тестові завдання; 3 парта (Додаток 3) Розв’язати задачу
2) Творче завдання. Розробка план-схеми квітникової ділянки (кооперативне навчання)
3)Робота на свіжому повітрі Інструктаж з ТБ: Правила поведінки на свіжому повітрі. «Мозковий штурм»: Пригадайте, які вимірювальні прилади ви знаєте? Слово вчителя: «У світі є не тільки потрібне, корисне, але і красиве. З того часу, як людина стала людиною, з тієї миті, коли вона задивилася на пелюстки квітки і вечірню зорю, вона стала вдивлятися в саму себе. Людина збагнула красу... Краса існує незалежно від нашої свідомості і волі, але вона відкривається людиною, нею осягається, в її душі..» Виконують інди-відуальні завдання на картках (учні можуть консуль-туватися один з одним у горизон-тальних групах, при необхідності звернутися до вчителя) Учні індивіду-ально, схематич-но зображають власні план схе-ми ділянок; Об’єднуються у пари, обирають спільні елементи, потім в четвірки і групи. Група оби-рає спікера, який об’єдну-ючись з іншими спікер-ами і створюють на єдиний план Троє учнів (по одному з кожної групи) иконують завдання на ком-п’ютері у прог-рамному забезпе-чені SMART. (Додаток4) Слухове сприйняття матеріалу; Почергове озвучення
Взаємоперевірка правильності виконання завдання здійснюється за записом на екрані та коментується вчителем з акцентуванням уваги на повноті зроблених учнями записів Звернути увагу учнів на те, що схема повинна містити коло вписане у трикутник і коло описане навколо трикутника Контролювати правильність побудов геометричних фігур при необхідності надавати консультації та допомогу
Узагальнення відповідей учнів з демонструван-ням: Сантимет- рової стрічки; Лінійки; Показати учням, як за допомогою стрічки (рулетки) побудувати коло, півколо, ¼ кола на земельній ділянці; правильний трикутник, прямокутний трикутник, довільний трикутник. Знайти центр вписаного кола в трикутник і описаного кола навколо трикутника В групах виконують завдання, розподіливши між собою обов’язки. Почергова презентація роботи представниками від кожної групи Дотримання правил ТБ; Роботи в групах; Правильністю виконання розміток. Короткий коментар, щодо причин виникнення ускладненнь 5. Підсумок уроку (проводиться у класній кімнаті) Висловлення власних міркувань, щодо актуальності і необхідності таких уроків. Коментування пізнавальної активності учнів на уроці. Оцінення учнів. Домашнє завдання. Виконати тестові завдання (Дод5) Самостійний вибір варіанта домашньої роботи Консультування учнів за потреби
Додаток 1. Вставте в означення пропущенні слова: Колом називається геометрична фігура, яка складається з усіх точок площини __________________________від даної точки.
Додаток 2. Тестові завдання Знайдіть відстань від центра кола з радіусом 12 см до дотичної проведеної до даного кола. а) 6см; б) 12 см, в) 3см; д) 1см. 2. Два кола з радіусами 6см і 10см мають зовнішній дотик. Знайдіть відстань між центрами кіл. а) 6см; б) 10 см, в) 16см; д) 4см. 3. Коло вписане в трикутник АВС, знайдіть відрізок, який дорівнює відрізку ОК а) ОМ; б) ОС, в) КС; д) МС.
Додаток 3. Розв’яжіть задачу: Знайдіть кут ВОС, якщо кут КВС=70о?
Додаток 4. ПЛАН-CХЕМА КВІТНИКА Створена у програмному забезпечені SMART
Додаток 5. Д/З тестові завдання Через точку, що лежить на колі можна провести дотичних до даного кола: а) дві; б) одну, в) безліч; д) жодної. 2. Два кола з радіусами 5 см і 6 см мають внутрішній дотик. Знайдіть відстань між центрами кіл: а) 6см; б) 5 см, в) 11см; д) 1см. 3. Як розташовані кола з радіусами 12см і 7 см, якщо відстань між їх центрами 21см. а) мають внутрішній дотик; б) перетинаються, в) не мають спільних точок; д) мають зовнішній дотик. 4. Знайдіть кут СВК, якщо кут ВОС=110о а) 70о; б) 20 о, в) 35 о; д) 55 о
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |