Головна » Географія |
Мета уроку: Виявити вплив кліматотвірних чинників на формування клімату Австралії, як найбільш посушливого материка планети. Виявити закономірності зміни кліматичних поясів та областей на материку. Закріпити навички учнів аналізувати кліматичні діаграми. Познайомити школярів з водами суходолу Австралії. Відзначити бідність поверхневих та багатство підземних вод материка. Виявити особливості використання людиною водойм Австралії. Сприяти формуванню світоглядних ідей Тип уроку: комбінований. Обладнання:ноутбук,мультимедійний проекторКарта кліматичних поясів світу; фізична карта Австралії; атласи школярів; презентація «Клімат внутрішні води Австралії». Опорні та базові поняття: клімат, показники клімату, кліматичний пояс, внутрішні води, температура повітря, сухість, вологість, тип клімату, річка, озеро, підземні води, річкове русло, крік. Географічна номенклатура: річки: Муррей, Дарлінґ; озеро Ейр; Великий Артезіанський басейн. ХІД УРОКУ I. Організаційний момент.(слайд № 1,2 ) Визначення мети і завдань роботи на уроці. Визначення основнихетапів роботи на уроці. II. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів.(слайд № 3,4) 1.Прийом «Так – ні» • Австралія найменший материк Землі. • На материку є діючі вулкани. • В Австралії є високі гори. • Материк не має територій із сучасним зледенінням. • Вздовж північно-східної частини материка простягнувся Великий Бар’єрний риф. • Австралію відкрили китайці. • В Австралії багато родовищ нафти та природного газу. 2. Прийом «Географічна мозаїка» 1.Випромінення Сонця... (Радіація) 2.Широтна смуга з відносно однорідним кліматом... (Кліматичнийпояс) 3.Частина суходолу, з якої вода стікає в певну річку, озеро, море...(Басейн стоку) 4.Постійний горизонтальний і вертикальний рух повітря в атмосферіЗемлі... (Атмосферна циркуляція) 5.Паралелі 23° 26′ пн. і пд. широти, які проведені на глобусі та картіпунктирною лінією... (Тропіки) 6.Природний водний потік, який протікає у виробленомуним видовженому заглибленні земної поверхні... (Річка) 7.Видовжене заглиблення річкової долини, постійнозаповнене текучоюводою... (Русло) 8.Замкнута природна заглибина в земній поверхні, заповнена водою...(Озеро) 9.Cила, з якою повітря тисне на земну поверхню. Вимірюють у міліметрах ртутного стовпчика, паскалях або барах… (Атмосферний тиск ) 10.Озера ті, з яких не витікає жодна річка…(Безстічні озера ) 12.Багаторічний режим погоди в даній місцевості…(Клімат (від грец. кліма — нахил) IIІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності учні 1.Прийом «Проблемне питання» - Як географічне положенняАвстралії впливатиме на її клімат і внутрішні води? Чи підтвердитьсязв’язок? - Чому Австралія — найсухіший материк на Землі? - Чому в південних його штатах чітко виражені пори року, а у північних — тільки двасезони? IV. Вивчення нового матеріалу 1.Загальні особливості клімату. Технологія«Мозковий штурм» Треба продовжити речення, запропонувавши будь-які можливі вірніваріанти: а) клімат жаркий, тому що... б) клімат сухий, тому що... (слайд № 5,6,7) · Поясніть, як формуються пасати? · Поміркуйте, який влив має південно-східний пасат на клімат Австралії. (слайд № 8,9) Назвіть холодні та теплі течії біля берегів Австралії. 2. Кліматичні пояси і типи клімату. Учні називають кліматичні пояси, в яких розташована Австралія.Звертають увагу на те, що о. Тасманія розташований у помірномукліматичному поясі. За текстом підручника учні самостійно характеризують кліматичні пояси і типи клімату,працюють в групах: 1 група — субекваторіальний кліматичний пояс;(слайд № 12) 2 група — тропічний кліматичний пояс;(слайд № 13) 3 група — субтропічний кліматичний пояс.(слайд № 14) 4 група – помірний кліматичний пояс.(слайд № 15,16,17) 3. Води суходолу. !.Прийом «Мікрофон» (випереджальне домашнє завдання, повідомлення учнів)(слайд № 18,19,20) · За картами атласу визначте, якими формами рельєфу проходять вододіли басейнів стоку річок Австралії. · Поясніть причини неоднакової площі басейнів та їх розміщення · Знайдіть на карті витоки річок Муррея та Дарлінгу і поясніть, чому Муррей від безводдя терпить менше, ніж Дарлінг. Розповідь учнів про систему Муррей — Дарлінґ., озеро Єйр.(слайд №21,22,23,24,25,26,27) Питання. Дарлінґ влітку пересихає, розбиваючись на окремі водойми, а Муррей — ні. Чому? Відео - фрагмент «Річки Австралії» 2. Прийом «Географічна лабораторія»(слайд №28) Практична робота 8 (продовження). Позначення на контурній карті назв основних географічних об’єктів Австралії (Самостійне виконання практичної роботи учнями з використанням атласу та контурних карт) Мета: позначити основні географічні об’єкти Австралії на контурній карті та запам’ятати їх місцезнаходження. Гідрологічні об’єкти Австралії V. Закріплення вивченого матеріал 1.Технологія«Закінчить речення.»:(слайд №29) 1. Австралія – самий…………материк на Землі. 2.Більша частина материка лежить в………. поясі. 3.В північній частині материка до 20˚ пд..ш. розташований ……. пояс. 4.Більша кількість опадів випадає на ……… материка. 5. Самий жаркий місяць в Австралії - …….. 2. Прийом «Мікрофон»(слайд №30) • Доведіть, що Австралія — найсухіший материк Землі. • У яких кліматичних поясах знаходиться Австралія? • Чим зумовлена відмінність клімату на заході і сході Австралії? • Якими водами живляться річки Австралії? • Я ке озеро називають «мертвим серцем Австралії»? • Мандруючи Австралією, чи зупинилися б ви на ночівлю в кріку? VI. Підсумок уроку Прийом «Роблю висновок» • В Австралії жаркий клімат, причиною чого є розташування материкапоблизу екватора і на Південному тропіку. • В Австралії сухий клімат, бо тропік перетинає материк посередині,а Великий Вододільний хребет не пропускає вологу з океану у внутрішні райони. • Австралія розташована у трьох кліматичних поясах, в субтропічномуі тропічному, виділяють ще кліматичні області за зволоженням. • Річок та озер обмаль, бо сухий клімат. Кріки — тимчасові водотоки. VІІ. Домашнє завдання • Опрацювати текст підручника. • Підготувати повідомлення про Великий Бар’єрний риф. • Підготувати повідомлення про тварин і рослини Австралії.
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |