Головна » Географія |
Знати: причини утворення та будову вулканів, після вулканічні явища, сейсмічні пояси Землі. Вміти: показувати на карті згаслі та діючі вулкани, порівнювати гарячі джерела та гейзери. Розвивати: пам’ять, вміння аналізувати, робити висновки, виділяти головне. Сприяти вихованню почуття відповідальності, чесності, почуття господаря на Землі. І. Організаційний момент Слайд 2 Зібратися разом – це початок, триматися разом – це прогрес, працювати разом – це успіх. Тож я бажаю нам успіху у вивченні географії та на сьогоднішньому уроці. ІІ. Актуалізація опорних знань. 1.Завдання в тестовій формі відкритого типу ( виконувати на аркушах, по 0,5 б.за кожну правильну відповідь). Запис числа. Давайте пригадаємо основні поняття минулих уроків, без яких ми не можемо рухатись далі. Виконаємо завдання на картках, які є на вашому столі. 1 хвилина 1. Внутрішня оболонка Землі, що покриває ядро, називається _________________ Розплавлений шар мантії на глибині 50-250 км- це______________ Це той фундамент, на якому ми побудуємо будинок нових знань – цеглинку за цеглинкою, факт за фактом. Слайд 3 Самоперевірка мантія 2. Схема «Магматизм» Вивчаючи питання мінералів і гірських порід, ми говорили про магматизм. Пригадайте, які є види магматизму. Слайд 4 Пригадайте Слайд 5 Правильна відповідь – 1 бал Отже, фундамент буде міцним. ІІІ. Мотивація діяльності. На рубежі І і ІІ ст. до н.е. поет, ім’я якого залишилося невідомим, написав поему «Етна». Послухайте уривок з неї: « Одного разу розверзлися етнейські печери; запалилася велика гора, виплескувались її палаючі безодні, і потоки вогненної лави понеслися широкими схилами, заливаючи все. Блискавки розгніваного Юпітера борознили ефір, вихорі темних хмар закрили світле небо. Усе горіло – і луки, і ліс, і пагорби, і гладкі ниви, і навіть, люди. Вогонь поглинав усе на своєму шляху. Селища загорялися одне за другим.» Це описано виверження вулкана Етна. Сьогодні ви довідаєтесь багато нового і цікавого про ці вогнедишні гори, «казани, з вогненним, розпеченим варивом» Слайд 6. Ілюстрація вулкана ІУ. Оголошення теми уроку. Орієнтування Слайд 7. Тема уроку У розділі «Літосфера» це 5 урок із 11. Продовжуємо виконувати практичну роботу на контурній карті № 7. Слайд 8. Очікувані результати Ось такі результати нашої роботи повинні бути в кінці уроку. Я очікую плідної роботи, правильних відповідей, активності та взаємопорозуміння. Щоб ви побажали собі і своїм товаришам на сьогоднішньому уроці? Я пропоную працювати за таким планом. Чи будуть доповнення? Слайд 9. План. У. Вивчення нового матеріалу Слайд 10. 1. Утворення і будова вулкана 1. Пояснення із програмного засобу - Як утворюються вулкани? - Що таке вулканізм? Ви вже знаєте про існування астеносфери. Саме тут відбувається утворення магми. Високий тиск приводить до того, що магма тріщинами піднімається у напрямку до земної поверхні й може тверднути в товщі земної кори або виливатися на поверхню. Отже, вулканізм – це …. ( поверхневий магматизм ) Свою назву вулкани дістали за іменем бога вогню Вулкана у древніх римлян. Це не дивно – вогнедишна лава, що надходить із надр землі під час вивержень, заворушує спостерігачів своєю міццю і неприборканістю. ДОСЛІД - виверження вулкана 2. Робота з підручником с. 94 мал. 80 Перед вами внутрішня будова вулкана. Давайте спробуємо, не читаючи текст, встановити відповідність між моїм визначенням і назвами на малюнку. Місце, де знаходиться і формується магма -… Канал, по якому магма піднімається на поверхню -… Магма, що виливається на поверхню - … Отвір, через який виливається лава - … Гора, що утворюється з вивержених речовин - … 3. Складання схеми Під час виверження вулканів на поверхню надходять речовини в різних агрегатних станах. Яких саме? ( с. 94 останній абзац ) Переглянувши с 95, заповніть схему. Слайд 11. Завдання Слайд 12. Відповідь. Оцінка – 2 бали. Слайд 13. Лава. Які речовини ми бачимо на ілюстрації під час виверження вулкана? Робота з атласом с.17 Погляньте в умовні позначення. Як позначені вулкани на карті? Чому різними кольорами? Слайд 14. 2. Класифікація вулканів Слайд 15. Діючі і згаслі. Згаслими вважають вулкани, про виверження яких нічого не згадується в історії людства. Наведіть приклад. Назва, на якому материку? Які ще бувають вулкани? (с. 96 останній абзац ) Слайд 16. Виверження вулкана Як ви охарактеризуєте цей вулкан? Слайд 17. 3. Географічне положення вулканів Вулкани розміщені в 3 сейсмічних поясах, про які ми говорили вивчаючи землетруси. Пригадайте їх. Вони розміщені на межі літосферних плит, уздовж розломів земної кори. Слайд 18. Сейсмічні пояси.( запишіть назви у стовпчик ) Цифровий диктант ( знайдіть на карті і запишіть цифру вулкана відповідно до його розміщення в сейсмічному поясі ) Ключевська Сопка Слайд 19.Перевір себе ( 1 або 0 балів ) Який пояс найбільший? ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА Відгадай вулкан за координатами ( робота в парах ) Мої помічники зашифрували назви вулканів. Якщо ви їх відгадаєте, то дізнаєтесь про них цікаві факти. Атлас с. 18-19 ( 1 ряд -№ 1-3, 2 ряд – № 4-6 ) Слайд 20. 1. 25º пд.ш., 68º зх.д. 2. 55º пн.ш., 160º сх.д. 3. 38º пн.ш., 13º сх.д. 4. 3º пд.ш., 38º сх.д. 5. 36º пн.ш., 140º сх.д. 6. 41º пн.ш., 15 º сх.д. Слайд 21. влк. Льюльяйльяко Оцінка – 3 бали Інформація «Це цікаво» Льюльяйльяко – це найвищий діючий вулкан.Розміщений в Південній Америці на кордоні Чилі і Аргентини. Його висота – 6723 м. ( слайд 23 ) Фудзіяма ( Фуджі ) –діючий вулкан, найвища точка Японії ( 3776 м).Конус протягом 10 місяців покритий снігом. Кратер нагадує квітку лотоса. Це головна святиня Японії. Японці назвали гору ім’ям богині вогню Фудзі.( слайд 24 ) Слайд 25. Вулкани – це вороги чи друзі людини? Це питання досліджували учні 10-х класів під час підготовки до турніру юних географів. Я запросила на урок Карімову Заріну, яка поділиться з вами інформацією та своїми думками. 7. Таблиця порівнянь Ми приблизились до останнього пункту плану. Слайд 26. Після вулканічні явища З грязьовими вулканами познайомитись вдома. Хто захоче – підготує інформацію з цього питання. Бо в Україні з діючих вулканів є саме грязьові на Керченському півострові. А що таке гейзери та гарячі джерела вияснимо зараз, користуючись підручником с. 97. Слайд 27. Ілюстрація гейзера. Слайд 28. Пригадаємо, як складати таблицю порівнянь. Виділіть спільні та відмінні риси цих явищ. Слайд 29. Перевір себе. ( 3 бали ) УІ. Закріплення вивченого Поверхневий магматизм – це … Канал, по якому рухається магма до поверхні - … Вулкани поділяються на … Найвищий вулкан Євразії - … Найвищий вулкан в Україні - … Загадки Кипить каміння, як у пеклі, Бунтує бог вогню в землі. Які ж то гори – Етна? Гекла? Хто скаже відповідь мені? Б’є джерела живий фонтан, До хмар сяга казковий. В сусідстві з ним живе вулкан. Фонтан вам той відомий? УІІ. Підсумок уроку Підрахуйте кількість балів, які ви зібрали протягом роботи на уроці. Слайд 30. Очікувані результати Чи досягли ми цих результатів? Для більшого усвідомлення матеріалу попрацюєте і вдома. УІІІ. Домашнє завдання Слайд 31 Прочитати § 22 Підготувати інформацію “Грязьові вулкани України Індивідуальне завдання 2 учням – цікаві факти про гейзери Список використаної літератури Географія/Авт.-упоряд.:Л.Панасенко, М.Сорока, С.Капіруліна, Н.Бєскова, Л.Паламарчук. – 2-ге вид. – К.:ТОВ «Казка», 2010. – 992 с.:іл.,табл. – (Серія «Новий довідник»).
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |