Головна » Географія |
Мета: сформувати знання про значення, місце машинобудування у господарстві держави, його галузеву і територіальну структуру; пояснити чинники розміщення підприємств галузі; формувати навички роботи з економічними картами; виховувати економічну культуру та економічне мислення Очікувані результати: учень називає галузевий склад машинобудування; пояснює роль галузі в господарстві держави; характеризує галузі машинобудування та чинники їх розміщення; показує на карті великі центри окремих галузей машинобудування Тип уроку: вивчення нового матеріалу Обладнання: підручник географії, атласи, настінна карта «Машинобудування та металообробка України», мультимедійний комплекс Хід уроку І. Організація уроку Посміхніться вчителю, гостям та однокласникам Будьте уважні та доброзичливі Гарний настрій та володіння собою допоможуть вам бути активними на уроці Аналізуйте та порівнюйте нове Не бійтеся помилитися, продемонструйте пам’ять, увагу, досвід Робіть самостійні висновки Я зичу всім вам успіхів Оголошення теми та мети уроку ІІ. Мотивація та актуалізація навчальної діяльності Як ви дісталися до школи – йшли пішки, може кіньми чи на оленях? А ще краще спробуємо відтворити як починається ваш день: прокидаєтесь від енного намагання мами чи батька підняти вас з ліжка; протираєте заспані очі, а рука сама тягнеться до пульта телевізора, потім поспішаєте до ванної кімнати – зустрічаєте пральну машину, на кухні заглядаєте до холодильника, а на газовій плиті парує смачний сніданок, хтось ще встигає поспілкуватись з комп’ютером (що нового в контакті?), дівчатка не оминули увагою фен і праску; і ось ви на зупинці з мобільним в руках та навушниками у вухах – чекаєте – автобус, тролейбус, трамвай, маршрутку чи таксі, або просто вирушаєте пішки до школи. Якими видами техніки ви скористались? Раніше люди як трудились: Кіньми орати заходились, І піт чола – болить все тіло, Весь день робили вони вміло. І лиш зоря – всі прокидались І до роботи враз кидались, І ні хвилинки відпочити – Лише робити і робити. Тепер полегшало старання Сучасне машинобудування. Лиш треба землю вам зорати – Для цього є великий трактор! І що не роблять руки вмілі? – З’явилися автомобілі. Працюють роботи – машини. А схочеш подорожувати – Найкраще літаком літати. І де там дінеться той страх? Літак літає, наче птах! Переправляти вантажі Зручно і на кораблі. Тому й працює так старанно Сучасне машинобудування! ІІІ. Вивчення нового матеріалу (розповідь вчителя) Машинобудування – основна галузь промисловості. Вона визначає рівень науково-технічного прогресу і зростання продуктивності праці в усьому господарстві, оскільки забезпечує його машинами, обладнанням, приладами та іншою технікою. Саме продукція машинобудування забезпечила революційні зміни в обсягах виробництва різноманітної продукції, у характері праці людини, а також увесь час висувала вимогу щодо кваліфікації, освіти, культури виробництва. Наукоємний До важкого машинобудування відносяться підприємства, що виготовляють машини й устаткування для металургії, гірничо-добувної, хімічної промисловості, паливно-енергетичного комплексу. Галузь відрізняється більшим споживанням металу, відносно невисокою трудомісткістю та енергоємністю. Для неї характерні як підприємства закінченого виробничого циклу, що здійснюють заготівлю, обробку й складання готової продукції, так і заводи, що сполучають ці технологічні ланки з монтажем обладнання, одержаного від інших підприємств у результаті кооперування. У галузі є як вузькоспеціалізовані заводи, наприклад Харківський «Турбоатом», так і універсальні, що випускають різні види продукції. Більшість підприємств розміщенні на Донбасі та Придніпров’ї. Чому? Транспортне машинобудування спеціалізується в Україні на виробництві майже всіх транспортних засобів. Вона включає виготовлення та ремонт сухопутних, повітряних і водних транспортних засобів, а також виробництво комплектуючих виробів до них. Частина продукції галузі має подвійне призначення – цивільне та військове, що впливає на особливості географії й номенклатуру виробленої продукції. На ваших малюнках зображена продукція транспортного машинобудування – використовуючи підручники і атласи назвіть центри випуску продукції ІУ. Закріплення вивченого матеріалу Ситуаційне завдання: Я прошу вашої допомоги: я, інвестор, який бажає вкласти кошти у створення підприємства машинобудування у вашому місті. Використовуючи чинники розміщення порадьте: підприємство якої галузі машинобудування доцільно створити і чому? А можливо вкласти кошти в бази відпочинку, благоустрій пляжів? У. Підсумок уроку. Оцінювання УІ. Домашнє завдання
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |