Головна » Географія |
Мета: поглибити та систематизувати знання учнів про природні компоненти та природні комплекси, сформувати знання учнів про чинники формування ПТК – ландшафтів; особливості взаємодії компонентів природи в ПТК; продовжувати формувати вміння працювати з картографічними матеріалами на прикладі ландшафтної карти; продовжити роботу щодо формування в учнів екологічного мислення. Очікувані результати: після цього уроку учні зможуть: Називати чинники формування ПТК; Тип уроку: вивчення нового матеріалу Методи: Словесні (розповідь, бесіда) Обладнання: фізична карта України, ландшафтна карта України, підручник, ілюстрації із зображенням природи різних районів України Хід уроку І. Організаційний момент ІІ. Актуалізація опорних знань учнів Як змінюються кліматичні умови на рівнинній частині території України? Температура повітря А як розміщуються основні генетичні типи ґрунтів? Типи рослинності (флори) Чи можемо ми пов’язати закономірності поширення і зміни температури повітря, кількості опадів, типів ґрунтів, флори, фауни? ІІІ. Мотивація навчальної діяльності Вступне слово вчителя Сьогодні ітиметься про найголовніше в географії – природно-територіальні комплекси. Непомітні з першого погляду, але надзвичайно міцні взаємозв’язки існують між природними компонентами: гірськими породами, повітрям (кліматом), водами, ґрунтами, рослинністю й тваринами ІV. Пояснення нового матеріалу Поняття про ПТК (ландшафти) ПТК – це поєднання компонентів природи, що перебувають у складній взаємодії єдиної системи, їх ще називають ландшафтами. Природні компоненти – це будівельні матеріали, а природний комплекс – це будинок. Робота з підручником Виписати визначення поняття «Ландшафт» Природні та антропогенні ландшафти Взаємодія чинників і компонентів природи ПТК (ландшафту) Робота із схемою. Для того, щоб краще зрозуміти механізм формування ландшафту складемо схему взаємодії чинників і компонентів ПТК. Природні та антропогенні ландшафти Структура ландшафтів Вплив господарської діяльності Сучасні ландшафти сформувались впродовж 12 тис. років Випалювання лісу, розорювання лісостепу, випас худоби; Класифікація ландшафтів Робота з ландшафтною картою Ознайомлення з легендою Місце людини в сучасну епоху формування ландшафтів V. Закріплення Складіть ланцюжок причинно-наслідкових зв’язків і розкажіть про можливі наслідки вирубування лісів Вирубування лісів – зникнення флори і фауни лісу – зниження вологості – поява іншої рослинності – зміна і руйнування ґрунтів – утворення ярів – зниження рівня ґрунтових вод – обміління річок VІ. Підсумок уроку Чи отримали ви нові знання? Оцінювання учнів VІІ. Домашнє завдання Опрацювати матеріал підручника
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |