Головна » Географія

Глобальні проблеми людства. Урок з географії для 10 класу

Мета уроку:  Сформувати в учнів  поняття ;Глобальні  проблеми людства; Ознайомити учнів з основними шляхами їх розв‘язання. Розвивати в учнів навички логічного мислення, вміння  правильно та логічно викладати думки, розуміння системної єдності довкілля. Виховувати формування власного погляду, національно – свідомого громадянина, екологічно та  економічно-грамотну особистість.

Обладнання:  Політична карта світ, атласи, зошити,ручки.

Тип уроку:  Урок - конференція з використанням презентації в програмі “PowerPoint”.

Структура уроку: 1. Організаційний момент

                                 2. Мотивація навчальної і пізнавальної  діяльності учнів.

                                 3. Вивчення  нового матеріалу.

                                 4. Закріплення нових знань, умінь,  навичок.

                                 5. Підсумок уроку і домашнє завдання.

ХІД    УРОКУ

Організаційний  момент.
Мотивація  навчальної  і  пізнавальної  діяльності  учнів.

       ВСТУПНЕ  СЛОВО  ВЧИТЕЛЯ

Історію  людства  можна  назвати  історією  впливу  людини  на  природу,  довкілля. З  перших  днів  свого  існування  людина  збирала  плоди, ягоди, корені. З  появою  сільського господарства-обробляла грунти,  з  розвитком  ремісництва  почалось  добування корисних  копалин (залізної  руди, торфу,  кам’яного  вугілля, пізніше – нафти, природного  газу).

В період виникнення  та  існування  капіталізму,  вплив  людини  на  довкілля  збільшувався   (з  явились  величезні  звалища  сміття, швидкими  темпами  відбувалось  добування  корисних Копалин, використання  прісної  води, вирубування  лісів). В  другій  половині  ХХ  століття навантаження  на  природу  стало  величезним  в  зв’язку із впровадженням  в  господарство  досягнень  НТР  і  НТП.  Постало питання  про  можливість  існування  людини, яка  може  сама  себе  знищити. Також  з являється  страшна  проблема  озброєння  і  збереження  миру  на  Землі, проблема  збільшення  чисельності  населення  на  планеті  проблеми  з  виробництвом  та  використанням  все  більших  і  більших  обсягів  енергії, продуктів  харчування  тощо. І  так  з явилися  глобальні, тобто  загальнопланетарні  проблеми  всього  людства,  які  торкаються  кожної  людини  і  людства  в  цілому.

Вивчення  нового  матеріалу

Склад  учасників  конференції:  ведучий, сім  доповідачів,інші  учні, які обговорюють  тему(задають  запитання,доповнюють,дискутують).

Ведучий  називає  глобальні  проблеми  людства(переключає  слайди  презентації  на  проекторі):

Проблема  роззброєння  та  збереження  миру  на  Землі; (слайд   1)
Демографічна  проблема;  (слайд  2)
Проблема забезпечення  суспільства  природними  ресурсами; (слайд  3)
Енергетична  проблема; ( слайд  4)
Проблема  відсталості  країн, що  розвиваються; (слайд 5)
Екологічна  проблема; (слайд 6)
Проблема  боротьби  зі  СНІДом.(слайд 7)

Учні  по  черзі  виходять  і  знайомлять  усіх  із  проблемами, які  вони готували  вдома  заздалегідь (під

час презентації  на  екран  проектуються  слайди  з  візуальною  інформацією).

4.Закріплення  нових  знань  і  навичок.

Бліц-опитування  по  основним  глобальним  проблемам  людства  та  шляхами  їх  вирішення.

5.  Підсумок  уроку.

Учитель  відзначає  вдалі  презентації,  відповіді, питання  дискусії, аналізує  роботу  учнів  на 

уроці, виставляє  оцінки.

Домашнє  завдання: повторити  тему в  підручнику.

Дякую  за  увагу.


Теги: Шевцова І.М., глобальні проблеми
Навчальний предмет: Географія
Переглядів/завантажень: 582/162


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar