Головна » Географія |
Мета: розглянути географічне середовище як сферу взаємодії суспільства і природи, сформувати поняття «ресурсозабезпеченість», «природокористування»; розвивати економічне мислення, уміння аналізувати ступені впливу людини на природу; виховувати бережне ставлення до природи. Обладнання: політична карта світу, учнівська презентація «Забруднення навколишнього середовища», анімація «Техногенні катастрофи», комп’ютер, мультимедійний проектор, атласи, підручники. Тип уроку: вивчення нового матеріалу. Хід уроку І. Мотивація навчальної діяльності і чуттєвого досвіду учнів 1.Підведення підсумків контрольної роботи 2.Оголошення теми та завдань нової теми 3.Мета вивчення теми 4.Практичні роботи нової теми 5.Основна література 6. Оголошення теми та мети уроку ІІ. Актуалізація опорних знань і умінь учнів Бесіда: 1.Як ви розумієте поняття «природні умови» та «природні ресурси»? 2.Який вплив людини на природу? Наведіть приклади. 3.На прикладі України покажіть вплив природних умов на життя і господарську діяльність людей. ІІІ. Вивчення нового матеріалу Міні-лекція вчителя Географічне середовище – це частина земної природи, з якою людське суспільство взаємодіє в своєму житті і виробничій діяльності. Географічне (навколишнє) середовище Природне середовище Техногенне середовище Бесіда: залежність людини від географічного середовища, вплив людини на географічне середовище. 1) Мінеральні (паливні, рудні, нерудні) 2) Енергетичні (припливи-відпливи, хвилі, сонце, вітер, внутрішнє тепло Землі) 3) Водні 4) Земельні 5) Біологічні 6) Кліматичні 7) Рекреаційні (природні. культурно-історичні) 8) Ресурси світового океану (біологічні, мінеральні, енергетичні0 - Бесіда: які природні ресурси можна віднести до вичерпних, а які до невичерпних? Класифікація природних ресурсів за вичерпністю ( аналіз схеми 27 підручника) І. Вичерпні а) Відновні (біологічні, рекреаційні) б) Відносно відновні (земельні) б) Невідновні (мінеральні, біологічні – знищені види) ІІ . Невичерпні а) Відносно невичерпні (водні, атмосферне повітря) б) Дійсно невичерпні (енергетичні, агрокліматичні) Пояснення: природокористування – це сукупність заходів, які використовує суспільство з метою вивчення, охорони, використання і перетворення навколишнього середовища. Природокористування Раціональне Нераціональне 6. Інтерактивна вправа «Гаряче крісло» (учні по черзі сідають на стілець і наводять приклади раціонального та нераціонального природокористування: глобальне потепління. озонові діри, екологічна проблема Аральського моря, забруднення океану нафтою, вирубування екваторіальних лісів…) 7. Випереджаюче завдання: повідомлення та реферати учнів про раціональне та нераціональне природокористування 8. Випереджаюче завдання: перегляд учнівської презентації «Забруднення навколишнього середовища» 9. Пояснення: ресурсозабезпеченість – це співвідношення між величиною природних ресурсів і темпами їх використання. Ресурсозабезпеченість може виражатися двома способами% кількістю років, на які вистачить певного ресурсу при збереженні темпів його використання, або запасами цього ресурсу на душу населення даної території. ІV. Закріплення вивченого матеріалу Інтерактивна вправа «Займи позицію» Чи завжди великі за площею країни, які забезпечені великим природно-ресурсним потенціалом, мають високий економічний розвиток? Наведіть приклади. Перегляд анімації «Техногенні катастрофи» V. Домашнє завдання: прочитати параграф 10 підручника, підготувати повідомлення, реферати, презентації на тему «Географія світових природних ресурсів»
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |