Головна » Географія |
Мета: продовжити формувати систему знань про Австралію, сформувати систему знань про природно-ресурсний потенціал Австралії і Океанії; систематизувати уявлення учнів про міжнародну спеціалізацію регіонів, вдосконалити вміння і навички учнів самостійно працювати з джерелами географічної інформації. Обладнання: політична карта світу, фізична карта Австралії, фізична карта Океанії, атласи, учнівські презентації. Тип уроку: засвоєння нових знань. Хід уроку І. Організаційний момент. ІІ. Актуалізація опорних знань і умінь учнів. 1. Чим план характеристики материка відрізняється від економіко-географічної характеристики країни? 2. Які асоціації у вас викликає слово «Австралія»? (На дошці виконується схема). ІІІ. Мотивація навчальної і пізнавальної діяльності учнів. Австралійський поет Бернард О’Дуед присвятив своїй батьківщині такі рядки: Таких тварин ти зберегла, Яких тепер не знає світ. Який же рок тобою управля? Добра в твоїй багато долі й зла. Хреста сузір’я в лобі мерехтить, Бурхливий океан у ніг плескає. Сьогодні на уроці ми пригадаємо інформацію про Австралію як про материк, і зробимо економіко- географічну характеристику країни Австралійський Союз. ІY.Вивчення нового матеріалу 1. Візитна картка країни: Площа 7682,3 тис. км. КВ. Населення 20 млн. осіб Столиця Канберра Державний устрій федеративна парламентська держав у складі Британської співдружності 2. Природні умови і ресурси. Презентації учнів за питаннями: 1.Відкриття і дослідження материка. 2.Рельєф і багатство корисних копалин. 3.Особливості кліматичних умов та бідність внутрішніх вод материка. 4.Характеристика природних зон. 5. Великий Бар’єрний риф – унікальна пам’ятка природи. 3. Населення. Густота 2,5 особи на км кв. Природний приріст 6 % Тривалість життя 79,6 (ч.), 82,7 (ж.) Урбанізація 86% Океанія: папуаси, канаки, меланезійці, мікронезійці, полінезійці; Нова Зеландія: маорі; Австралія: аборигени Австралії. 4.Господарство Австралії і Океанії. 5.Внутрішні відмінності і міста Австралійського Союзу. Завдання. Порівняти поняття, дібрати узагальнююче слово та спільні ознаки: ПСС (За П.О. Барабохою) Y.Закріплення нових знань і умінь учнів. Тестові завдання. 1.За площею країна займає місце: А) 1; Б) 2; В) 5; Г) 6. 2. Кліматичні пояси, в яких знаходиться Австралія: А)помірний; Б) антарктичний; В)тропічний; Г) субтропічний. 3.Найпоширеніші типи грунтів Австралії: А) чорноземи; Б) червоно-бурі; 4. Гори Австралії: А) Великий Бар’єрний риф; Б) Великий Вододільний хребет; В) Серединно-океанічний хребет; Г) Австралійські Альпи. 5. Зазначити міста у найбільш заселеній частині країни: А) Канберра; Б) Дарвін; В) Перт; Г) Аделаїда. 6. Провідна галузь сільського господарства: А) птахівництво; Б) вівчарство; В) верблюдівництво; В) скотарство. YІ. Підсумок уроку. YІІ. Домашнє завдання. Опрацювати відповідний текст підручника. Творче завдання «Австралія у художніх творах».
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |