Головна » Фізика |
Дидактична мета уроку: Продовжувати формувати уявлення про взаємодію тіл та її наслідки. Дати учням знання про третій закон Ньютона та його зв'язок з першими двома законами Ньютон. Навчати учнів застосовувати цей закон. Розвивальна мета уроку Розвивати логічне, абстрактне мислення, уяву. Тип уроку : Урок вивчення нового матеріалу. Технічні засоби: Комп'ютер, мультимедійний проектор або інтерактивна дошка Демонстрації: Відеозапитання для повторення перших двох законів Ньютона. Досліди ( реальні та віртуальні), що підтверджують третій закон Ньютона: дія дорівнює протидії.
Структура уроку : 1. Організаційна частина - 1 хв. 2.Фізичний диктант (взаємоперевірка) - 7 хв. 3. Актуалізація знань учнів - 3 хв. 4. Вивчення нового матеріалу - 15 хв. - Взаємодія тіл. ( 5 хв.) - Третій закон Ньютона. ( 10 хв.) 5.Закріплення нового матеріалу -17 хв. 6. Підсумки уроку - 1 хв. 7. Домашнє завдання - 1 хв.
Хід уроку 1. Організаційна частина Організація класу до проведення уроку. 2. Фізичний диктант І варіант ІІ варіант 1.Маса це… 1.Рівнодійна сила – це… 2.Чи є система відліку інерціальною? 2.Чи є система відліку інерціальною?
5.Напрям рівнодійної сили - ?
5.Напрям рівнодійної сили - ?
6. 2г = … 50 кН = … 6. 4,8 т = … 45 мН = … [Взаємоперевірка, при необхідності пояснення ]
3. Актуалізація знань учнів ? Чи може дія одного тіла на інше бути однобічною? ? Яка мінімальна кількість тіл потрібна для взаємодії? ? Як ви гадаєте, що можна сказати про дію і протидію? 4. Вивчення нового матеріалу
[ Складання разом з учнями логічного ланцюжка: ] [ Демонстрації та відеодемонстрації дослідів, що підтверджують справедливість ІІІ закону Ньютона (механічна, електрична, магнітна взаємодії). Обговорення з учнями результатів дослідів з метою підведення їх до висновку, що дія і протидія завжди мають одну фізичну природу. ]
До конспектів учнів: Третій закон Ньютона Два тіла взаємодіють між собою з силами, однаковими за модулем і протилежними за напрямом. «Дія» і «протидія» - це сили, що прикладено до різних тіл.
5. Закріплення нового матеріалу [Учитель пропонує учням вказати сили, що діють на брусок, а також назвати відповідні «протидії». Учні записують І і ІІІ закони Ньютона ]
Задача 1 Мотузка витримує навантаження 600 Н. Її розтягують у протилежні боки з силами 400Н. Чи розірветься мотузка? [Обговорення з учнями варіантів розв'язку. Пояснення]
[Для сильного класу можливе розв'язування задачі за допомогою вчителя у загальному вигляді для F1≠F2. Для випадку F1=F2 отримуємо результат F =F1=F2 .]
Задача 2 Комаха зіткнулася з вітровим склом автомобіля, що рухався. Яка сила більше: та, з якою автомобіль подіяв на комаху, чи та, з якою комаха подіяла на автомобіль? Поясніть свою думку. [Після того, як буде знайдена правильна відповідь, учитель пропонує учням пояснити, чому при однакових силах такі різні наслідки зіткнення.] ? Чи є третій закон Ньютона справедливим, якщо взаємодіють не два, а більше тіл?
6. Підсумки уроку Повідомлення оцінок за роботу на уроці.
7. Домашнє завдання* Прочитати § 21 , повторити §18-20 Завдання № 104,106,107,114 Задача** Кінь тягне екіпаж. За третім законом Ньютона сила, з якою кінь діє на екіпаж, дорівнює силі, з якою екіпаж діє на коня. Чому тоді екіпаж просувається за конем, а не навпаки?
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |