Головна » Фізика |
Мета: освітня - ознайомити учнів з будовою, принципом дії та призначенням трансформатора, пояснити способи передачі електричної енергії на великі відстані з мінімальними втратами; розвивальна - ознайомити учнів з одним із основних напрямків науково-технічного прогресу, розвитком енергетики та історією її розвитку, проводити профорієнтаційну роботу з учнями; виховна - розвивати життєву компетентність, сприяти вихованню особистості. Методи і прийоми: евристична бесіда, проблемний дослід «мозковий штурм», фронтальний експеремент, спостереження, аналіз, робота з підручником, робота в малих групах. Обладнання та наочність: трансформатор лабораторний, катушка, постійний магніт, гальванометр, в/фільм, інтерактивна дошка, схеми, малюнки, зовнішнього вигляду трансформатора, опорний конспект, карточки із завданнями. Тип уроку: комбінований Додаткова інформація: повідомлення учнів про професії пов’язані з енергетикою, та підприємств України, презентація «Трансформатор та його будова», «Передача електроенергії на відстань». Хід уроку 1. Організаційний етап. Налаштування психологічного настрою учнів на продуктивну роботу(взаємне вітання з класом, організація уваги). 2. Мотивація навчальної діяльності учнів (додаток 1). 3. Актуалізація опорних знань та умінь, явище електромагнітної індукції; 4. Вивчення нового матеріалу (додаток 2): трансформатор; 5. Закріплення нових знань та умінь: робота з опорним конспектом;
>>Опорний конспект
опишіть будову трансформатора; 6. Підбиття підсумків уроку: робота з тестом, (додаток 4). Варіант 1 Що є джерелом енергії на ТЕС? n Нафта, вугілля, газ n Енергія вітру n Енергія води У якій області народного господарства витрачається максимальна кількість електроенергії? n У промисловості n У транспорті n У сільському господарстві Який трансформатор потрібно поставити на лінії при виході з електростанції? n Що знижує n Що підвищує n Трансформатор не потрібний Енергосистема — це n Електрична система електростанції n Електрична система окремого міста n Електрична система районів країни, сполучена високовольтними лініями електропередачі
Варіант 2 Що є джерелом енергії на ГЕС? n Нафта, вугілля, газ n Енергія вітру n Енергія води Трансформатор використовується … n Для збільшення терміну служби дротів n Для перетворення енергії n Для зменшення кількості теплоти, яку виділяють дроти Енергосистема — це n Електрична система електростанції n Електрична система окремого міста n Електрична система районів країни, сполучена високовольтними лініями електропередачі Який трансформатор потрібно поставити на вході у місто? n Що знижує n Що підвищує n Трансформатор не потрібний
7. Рефлексія (додаток 5). Думка в подарунок. Думка на згадку: Три шляхи ведуть до знання: [*] Шлях міркування – це шлях найблагородніший [*] Шлях наслідування – це шлях найлегший [*] Шлях досвіду – це шлях найбільш гіркий Не важливо, яким шляхом людина одержує істинні знання, важливий результат. Конфуцій Підвищувальний трансформатор – пристрій для перетворення енергії вашого настрію.
8. Домашнє завдання повторити §18; вивчити §19.
Питання: Середній рівень Для чого призначений трансформатор?Опишіть його будову.
>> Розв’язування задач Достатній рівень 1.Трансформатор збільшує напругу від 220 до 660 В та має в первинній обмотці 840 витків. Обчисліть коефіцієнт трансформації. Скільки витків має вторинна обмотка? 2.Знижувальний трансформатор з коефіцієнтом трансформації 10 підключений до електричного кола напругою 220 В. Яка напруга на виході трансформатора,якщо опір вторинної обмотки 0,2 Ом,а опір корисного завантаження 2 Ом?
>>Додаткове завдання Високий рівень До якого значення треба збільшити напругу в лінії електропередач опором 36 Ом,щоб від електростанції потужністю 5 МВт передати 95 % електроенергії?
додаток 1 - білий лист з чорною крапкою Аркуш паперу з чорною крапкою в середині (дуже часто ми міркуємо конкретно, але завжди слід намагатися поширювати межі своїх знань). «Людина, що не знає нічого може навчитися; справа тільки в тому, щоб запалити в ній бажання вчитися» Д.Дідро.
додаток 2 - відеофільм «Принцип дії трансформатора» додаток 3 – самостіна робота в групах Первинна обмотка трансформатора має 660 витків. Скільки витків у вторинній обмотці, якщо трансформатор призначений для підвищення напруги з 220В до 380В?
Напруга на клемах первинної обмотки трансформатора 220В. Коефіцієнт трансформації 22. Визначити напругу на клемах вторинної обмотки
Трансформатор підвищує напругу з 220В до 660В і має у первинній обмотці 850 витків. Обчислить коефіцієнт трансформації та число витків у вторинній обмотці.
Сила струму у первинній обмотці знижувального трансформатора 0,6 А напруга на її кінцях 120В. Сила струму у вторинній обмотці 4,8 А, напруга 12В. визначити ККД цього трансформатора. додаток 4 - віртуальна екскурсія, відеоролик – робота трансформатора додаток 5 – лист самооцінювання Лист самооцінки Виконав чи ти д/з на сьогоднішній урок? Працював чи ти за випереджувальним планом? Приймав чи ти активну участь у проведенні уроку? Чи задоволений ти уроком? Як ти вважаєш чи є корисними набуті тобою знання?
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |