Головна » Фізика |
Мета: [*] узагальнити й систематизувати знання про механічну роботу та потужність, формувати навички розв'язувати задачі, аналізувати процеси, розкривати їх фізичний зміст: [*] розвивати в учнів уміння мислити, забезпечити творчу активність на уроці; [*] виховувати працелюбність, уважність, активність, навички самоконтролю. Тип уроку: формування вмінь та навичок Обладнання: мультимедійний проектор, комп'ютерна презентація, картки із задачами Форма проведення: фізична кав'ярня
Добре засвоюються ті знання, які споживаються з апетитом Анатоль Франс Хід уроку І. Організаційний момент Учитель. Діти, сьогодні ви відвідваєте незвичайний для вас урок, оскільки протягом наступних 45 хвилин у приміщенні даного класу відбудеться відкриття нової фізичної кав'ярні під назвою «РЕП» Я в особі шеф-кухаря буду пропонувати вам різноманітні страви, основними інгредієнтами яких будуть задачі, до речі безкоштовно, за рахунок закладу. Ви, як відвідувачі цієї кав'ярні повинні продегустувати подані страви. А по тому, як ви впораєтеся з розв'язуванням фізичних задач, я дізнаюсь, чи сподобались вам мої страви. ІІ. Мотивація навчальної діяльності Учитель. Скажіть мені, будь ласка, чому саме така назва нашої кав'ярні? (Відповіді дітей) Я пропоную вам переглянути відеофільм про роботу і потужність. ІІІ. Актуалізація опорних знань. Учитель. Ну, а поки наші страви ще в процесі приготування, я пропоную вам цікаву розвагу «Фізичне караоке» Хто виконує роботу на даному слайді? ІV. Оголошення теми і мети уроку Учитель. Наші працівники кав'ярні добре попрацювали, швидко приготували страви на потужних плитах, тому діло за вами. Ви повинні сьогодні розвити свої вміння розв'язувати задачі. (Запис дати і теми уроку) V. Повторення й узагальнення понять Учитель. Прошу офіціанта роздати на столики «Фізичне меню». Перша страва «Борщ учнівський». Пропоную вам продегустувати подану страву. Розв'язування задач біля дошки Задача 1. Визначте роботу, виконану піднімальним краном при рівномірному підйомі тіла масою 4 т на висоту 5 м. Задача 2. Сила тяги трактора під час оранки дорівнює 10000 Н, а його швидкість 7 км/год. Яку роботу виконає трактор за 6 годин? Задача 3. Яка потужність людини при ходьбі, якщо за 1 годину вона робить 5000 кроків і за кожний крок виконує роботу 40 Дж? Учитель. Наступна страва, яка пропонується на ваш розсуд – рагу «Гостре». Робота в парах. Завдання на картках із взаємоперевіркою. Учитель. А тепер я пропоную кожному із вас послухати рецепт салату під назвою «Цікавинка» 1. Позасистемна одиниця вимірювання потужності «Кінська сила» (відеофрагмент) 2. Фронтальний експеримент. За допомогою динамометра учні піднімають тягарець масою 100 г на висоту 1 м. Виконана робота дорівнює 1 Дж. 3. Робота та потужність в українському фольклорі. (Діти називають народні прислів'я та приказки). Поясніть зміст прислів'я «Вода камінь точить» з точки зору роботи та потужності. (Недарма кажуть, що не тим крапля камінь точить, що сильна, а тим, що часто падає). VІ. Підсумок уроку. Пропонується фірмова страва «Від нашого столу – вашому столу». (учень пропонує іншому запитання з теми і оцінює відповідь)
Вивчай закони фізики, учися працювати, Не забувай про формули, про джоулі і вати. Похилою площиною донизу не котись, А розумом і силою здіймайся все увись. Куди б тебе не вабила фантазія й турбота, Основою життя твого є все-таки робота.
VІІ. Домашнє завдання. (На десерт) Повторити § 33, § 34 Стор. 159 (рівневі тестові завдання)
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |