Головна » Фізика |
Мета уроку: Освітня: ознайомити учнів із поняттям взаємодії тіл і її результатами, прикладами взаємодії заряджених тіл і взаємодії магнітів (на дослідах);формувати поняття сили як міри взаємодії. Виховна: розвивати науковий світогляд учнів. Розвивальна: розвивати творчі здібності учнів, прищеплювати навички інтелектуальної праці Демонстрації, матеріальне забезпечення уроку Пружина, гиря, фанерні дощечки для демонстрування навантаження пружин, скляна й ебонітова палички, паперові гільзи на шовкових нитках, смугові та дугоподібні магніти, дві магнітні стрілки на підставках Структура і основний зміст уроку І. Етап орієнтації. II. Етап визначення мети. ІП. Етап проектування. Обговорення плану наступної роботи. Актуалізація опорних знань учнів. З метою актуалізації знань учням пропонується експериментальне завдання (виміряти діаметр циліндричного предмета за допомогою нитки й лінійки) та описати його.
Варіант № 1 1. (1 бал) Якою літерою позначають об’єм? а) S; б) V; в) m; г) t. 2. (1 бал) Яким приладом вимірюють площу? а) термометром; б) мензуркою; в) палеткою; г) секундоміром. 3. (2 бали) За якою формулою можна обчислити площу круга? а) ; б) ; в) ; г) . 4. (2 бали) Яка формула дозволяє обчислити об’єм прямокутного паралелепіпеда? а) ; б) ; в) ; г) . 5. (3 бали) Виразіть у кубічних метрах: 4 600 л; 600 дм 3; 800 000 мл. 6. (3 бали) Переведіть у квадратні метри та розташуйте в порядку зростання: 750 000 см2, 6 000 000 мм2, 0,5 км2, 2 м2, 1 500 дм2.
Варіант № 2 1. (1 бал) Якою літерою позначають площу? а) S; б) V; в) m; г) t. 2. (1 бал) Яким приладом вимірюють об’єм? а) термометром; б) мензуркою; в) палеткою; г) секундоміром. 3. (2 бали) За якою формулою можна обчислити площу круга? а) ; б) ; в) ; г) . 4. (2 бали) Яка формула дозволяє обчислити об’єм прямокутного паралелепіпеда? а) ; б) ; в) ; г) . 5. (3 бали) Виразіть у кубічних метрах: 7 400 л; 900 дм 3; 400 000 мл. 6. (3 бали) Переведіть у квадратні метри та розташуйте в порядку зменшення: 350 000 см2, 7 000 000 мм2, 0,2 км2, 6 м2, 4 500 дм2
Правильні відповіді
IV. Етап організації виконання плану діяльності 1. Взаємодія тіл. Всі тіла в природі пов'язані між собою і діють одне на одного. Ця дія завжди взаємна, тому вивчається взаємодія тіл. 2. Сила як міра взаємодії. Для характеристики взаємодії тіл використовують фізичну величину - силу. Розрізняють силу тяжіння, силу пружності, силу тертя та інші сили електричного і магнітного походження 3. Сила тяжіння. Сила, з якою Земля притягує до себе всі тіла, називається силою земного тяжіння. 4. Електризація тіл. Електризація - це процес, у результаті якого тіла набувають властивість притягувати інші тіла. Надається електричний заряд через тертя або дотик. 5. Взаємодія заряджених тіл та магнітів. Під час електризації кожне тіло набуває свого заряду. Скляна паличка, потерта об шовк, набуває позитивного заряду («+»), а шовк при цьому заряджається негативно («-»). Ебоніт, потертий об вовну, заряджається негативно, а сама вовна при цьому - позитивно. Різнойменно заряджені тіла притягуються, а однойменно заряджені - відштовхуються. Ця ж взаємодія повторюється і для магнітів. V. Етап контрольно-оціночний. Методом евристичної бесіди розглядають питання: Чому сила є мірою взаємодії тіл? Домашнє завдання § 4, п.2-4, опрацювати навчальний матеріал про взаємодію тіл у природі, силу як міру взаємодії, різні види взаємодії
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |