Головна » Фізика

Електричний струм. Урок з фізики для 9 класу

Мета:

1)поглибити й закріпити знання учнів з теми «Електричний струм», продовжити формувати життєві компетентності:

соціальної, шляхом формування навичок колективної роботи в поєднанні з розвитком індивідуальних творчих здібностей учнів,
 інформаційної шляхом розвитку вміння використовувати додаткову інформацію, розширення кругозору і знань учнів про застосування електричних приладів у побуті та бережливе ставлення до використання електроенергії,
творчої при розв’язанні задач різного типу;

      2) розвивати спостережливість, вміння аналізувати, інтерес до вивчення фізики;

3)виховувати відповідальність до дотримання правил техніки безпеки під час роботи з електричними приладами та економного використання електричної енергії, бережливого ставлення до свого здоров’я  та здоров’я оточуючих.

Тип уроку: урок застосування знань(формування практичних умінь та навичок учнів). 

Обладнання: мультимедійна дошка, картки з завданням, джерело струму, вольтметри, амперметри, лампочки, вимикачі, провідники, побутові прилади

Випереджальне завдання: підготувати повідомлення про використання електричних приладів вдома та розробити правила економної їх експлуатації.

                                              Хід уроку

                                             Розум - це не тільки знання, а й  уміння

                                               застосувати ці знання на практиці

                                                                      (Арістотель)                                                                                                                  

І. Організаційний момент.

Учні об’єднуються в групи, займають робочі місця за своїми столами.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Ми закінчуємо вивчення важливої теми «Електричний струм», і зараз повинні повторити:

 основні питання, які вивчали на уроках,

а також розглянути застосування електричного струму в побуті

та правила техніки безпеки під час роботи з електричними приладами.

Працювати будемо групами, кожний зможе вибрати завдання за своїм бажанням. У секретаря є облікова картка. У кінці уроку ми підведемо підсумок вашої роботи і визначимо кращого знавця «Електричного струму».

Отже, завдання уроку: повторити, закріпити свої знання про електричний струм та економне його використання.

ІІІ. Інструктаж з техніки безпеки під час роботи з електричними приладами.

ІV. Актуалізація опорних знань і вмінь.

Тести з вибором однієї правильної відповіді:

(Взаємоперевірка)

1.Електричний струм – це…

А…упорядкований рух заряджених частинок.

Б…хаотичний рух заряджених частинок.

В… упорядкований рух атомів і молекул.

Г… хаотичний рух атомів і молекул.

2.Яке з математичних співвідношень є визначення сили струму?

А.     Б.      B.      Г.

3. Яке співвідношення є  математичним записом закону Ома для ділянки кола?

А.     Б.        В.      Г.

4.Вкажіть прилад для вимірювання сили струму:

А. Вольтметр  Б. Амперметр    В.Омметр    Г. Реостат

5. Вкажіть прилад для вимірювання електричного опору:

А. Вольтметр  Б. Амперметр    В.Омметр    Г. Реостат

6.Одиницею роботи в СІ є:

   А.1Вт     Б.1Кл    В.1В    Г.1 Дж

7. Одиницею потужності в СІ є:

   А.1Вт     Б.1Кл    В.1В    Г.1 Дж

8.Як вмикають амперметр в електричне коло?

А. Послідовно зі споживачем       Б. Паралельно зі споживачем

В. Паралельно джерелу струму     Г. Правильної відповіді немає

Взаємоперевірка

А…упорядкований рух заряджених частинок
А.
Б.
Б. Амперметр
В.Омметр
Г.1 Дж

А.1Вт
А. Послідовно зі споживачем

 

V. Удосконалення знань, вмінь і навичок.

1.Експериментальна задача. Дослідити, чи залежить загальна потужність струму на лампочках від способу їх з’єднання(паралельне і послідовне).Як?

2.Розвязання задач практичного змісту(кожний учень у групі розв’язує свою задачу, потім перевіряється хід розв’язання на дошці).

2.1 Обчислити граничну напругу для людини, якщо опір її тіла, коли шкіра рук суха і неушкоджена 20 кОм, а сила струму вважається безпечною для людини 0,5 мА.(2б)

       2.2Довжина алюмінієвого дроту в освітлювальній мережі 100 м, площа поперечного перерізу 2 мм2. Чому дорівнює опір такого дроту?(2б)

       2.3Визначити яку роботу виконує комп’ютер за 5 годин роботи, якщо він споживає силу струму 2 А при напрузі 220 В. Скільки буде коштувати спожита електроенергія за місяць такої роботи, якщо 1 кВтгод коштує 24,5 копійки.(3б)

       2.4 Яка кількість теплоти виділиться за 10 хв в електричному чайнику з опором 100 Ом, включеному в мережу 220 В? Скільки води можна нагріти від 200С до кипіння, використовуючи все тепло, яке виділяється струмом? (4б)

3. Енергозбереження у власному домі.

Найбільше електроенергії споживають у побутовому секторі. Потреба в електроенергії поступово збільшується. Ви отримали домашнє завдання заздалегідь розповісти  про електричні прилади, які найчастіше використовуєте, та розробити правила  економної їх експлуатації.  Вам слово, представники груп.(повідомлення учнів)

Отже, ми розглянули основні прилади, які використовуємо, надали поради їх економного використання з метою енергозбереження, а тільки одне питання залишилось відкритим: А чи безпечним є електричний струм? (міркування учнів про рівні випромінювання побутових приладів)

VІ. Домашнє завдання.

Повторити п. 21-28
Підрахувати витрату та вартість електричної енергії у своїй квартирі за рік. Запропонувати шляхи зменшення втрат.
Скласти кросворд з теми «Електрика»

VІІ. Підсумки уроку

Які основні питання ми повторили?
Підведення підсумків роботи груп та визначення переможця
Основне завдання в житті при використанні електричного струму.


Теги: Рахманенко С.М., електричний струм
Навчальний предмет: Фізика
Переглядів/завантажень: 904/157


Схожі навчальні матеріали:
Всього коментарів: 0
avatar