Головна » Економіка |
В даний час в сучасній школі ми спостерігаємо, що традиційні форми і методи навчання не задовольняють цілям, поставленим перед освітою. І як наслідок цього, в середній школі активно йде розробка різних варіантів змісту освіти, з'являються нові педагогічні технології, у тому числі й інформаційні. Застосування інформаційних технологій дозволяє реалізувати диференційований підхід до учнів з різним рівнем готовності до навчання. Інтерактивні навчальні програми, засновані на гіпертекстовій структурі і мультимедіа, дають можливість організувати одночасне навчання школярів, що володіють різними здібностями і можливостями, створити адаптивну систему навчання. Адаптивна система навчання з використанням інформаційних технологій має ряд переваг: • вона дозволяє зменшити непродуктивні витрати живої праці вчителя; • передбачає диференційний підхід до учнів; • гарантує безперервний зв'язок у відносинах "учитель - учень"; • підвищує мотивацію навчання; Форми і методи проведення уроків економіки, з використанням інформаційних технологій. Методика роботи з Інтернет-технологіями (подорож по мережі Інтернет, відвідування економічних сайтів, пошук економічної літератури та необхідної інформації); 2. Методика використання методу проектів на уроках економіки із застосуванням засобів Microsoft Office (створення баз даних, електронних таблиць). 4. Методика організації комп'ютерного практикуму на уроках економіки (ділові ігри, складання кросвордів, тестові завдання). 6. Методика проведення мережевих конференцій на уроках економіки (по локальній мережі або через мережу Інтернет). Форми організації навчальних занять: лекція, семінар, лекційно-практичне заняття, самостійні роботи, дискусії, комп'ютерні практикуми, творчі завдання, проекти, ділові ігри і т. д. Форми контролю на уроках економіки: письмові або усні роботи, приурочені до теми занять, диктанти, тестові завдання, заліки, контрольні роботи, фронтальний опитування, вікторини, самоконтроль, лабораторні роботи. За умови систематичного використання інформаційних технологій у навчальному процесі в поєднанні з традиційними методами навчання можна значно підвищити ефективність навчання. Засоби Microsoft Office, як інструмент підготовки та проведення уроків економіки. Використання типових програм пакету Microsoft Office: Word, Excel, Power Point, Access, Publisher в роботі вчителя дає багаті можливості для підготовки до уроків і їх проведення. Текстовий редактор Word представляє великі можливості для створення професійно виконаних документів, художнього оформлення текстів: нестандартне розташування тексту на сторінці, надання враження об'ємності тексту, зображення тіні від написаного тексту, зафарбовування букв візерунком довільного тексту, робота з таблицями, діаграмами, малюнками. Використання презентаційної графіки (Power Point) дозволяє доповнити текстуальні частині роботи візуальним рядом: малюнком, фотографіями, картинками, ефекти анімації. Пошуки послідовності у побудові візуального ряду є, безумовно, творчими компонентами комп'ютерного викладу матеріалу. Програма Power Point дозволяє підготувати виступ з використанням слайдів, які можна надрукувати, продемонструвати на комп'ютерах індивідуально або за допомогою відеопроектора, а також включити в конспект доповіді або в комплект матеріалів для роздачі учням. Програма Excel дозволяє впроваджувати в текстуальному частину роботи: таблиці, чисельну інформацію, формули, діаграми і графіки; є однією з найбільш зручних методів вирішення економіко-математичних задач. Використання баз даних (Access) надає можливості розміщення в роботі потрібної довідкової інформації, відібраної за певними критеріями, є засобом збереження великих обсягів інформації. Інформаційні технології на різних етапах уроку. 2. Мотиваційно-пізнавальна діяльність. Мотиваційно-пізнавальна діяльність учителя формує зацікавленість учня в сприйнятті інформації, яка буде розказана на уроці або віддається на самостійне вивчення. Формування зацікавленості може відбуватися різними шляхами: - Роз'яснення значення інформації для майбутньої професійної діяльності, - демонстрація завдань науки, які можуть бути вирішені за допомогою цієї інформації; Ефект від застосування будь-якої інформації може демонструватися у вигляді графіків або діаграм, що показують прибутковість, економічний чи інший ефект від її застосування. Зображення на екрані доповнює слова вчителя. При вивченні загальних понять явищ, законів, процесів основним джерелом знань є слова вчителя, і зображення на екрані дозволяє продемонструвати їх умовну схему Перевірка засвоєння попереднього матеріалу. За допомогою контролю може бути встановлена ступінь засвоєння матеріалу: запам'ятовування прочитаного в підручнику, почутого на уроці, довідатися з самостійної роботи, на практичному занятті і відтворення знань при тестуванні. Навчальна та освітня функція полягає в тому, що учень не просто відповідає на запитання тесту, але й, отримуючи зворотний зв'язок з приводу даних відповідей, вносить до них необхідні корективи. Інформаційна функція комп'ютера дозволяє вчителю отримати цінні відомості про ефективність роботи баз даних, доступності схем і таблиць, адекватності ілюстративного матеріалу тексті, якому навчають, цілісності уявлень про предмет "Економіка". Ще більш значуща функція контролю - фіксація рівня засвоєння матеріалу: уміння творчо застосовувати отримані знання, давати адекватну характеристику явищ, навіть коли вони знаходяться поза звичного контексту, відслідковувати їх взаємозв'язку, взаємозумовленість при написанні творчих робіт, есе і т.п. 3.Вивчення нового матеріалу. При вивченні нового матеріалу наочне зображення є зорової опорою, яка допомагає найбільш повно засвоїти що подається матеріал. Співвідношення між словами вчителя та інформацією на екрані може бути різним, і це визначає пояснення, які дає вчитель. Зображення на екрані виступає основним джерелом інформації. Наприклад, реальне зображення кривої попиту. У цьому випадку вчитель повинен назвати складові частини графіка, установити взаємозв'язок між ними, причини зсуву кривої і т.д. В міру зростання підготовки учнів варто залучати їх до обговорення і скорочувати коментарі вчителя. 5. Систематизація і закріплення матеріалу. Систематизація і закріплення матеріалу необхідні для кращого запам'ятовування і чіткого структурування. З цією метою наприкінці уроку вчитель робить огляд вивченого матеріалу, підкреслюючи основні положення та їх взаємозв'язок. При цьому повторення матеріалу відбувається не тільки усно, але і з демонстрацією найбільш важливих наочних посібників на слайдах, виконання тестів на комп'ютері. У літературі, присвяченій тестуванню та організації контролю, за формою виділяють дві основні групи завдань: з пов'язаними відповідями (альтернативні питання, питання з множинним вибором) і з вільними відповідями (самостійний відповідь без будь-яких обмежень та підказок). Завдання з пов'язаними відповідями містять підказку, що підвищує їх навчальну функцію, але знижує об'єктивність контролю. Що стосується завдань "з вільними відповідями", то вони передбачають самостійний відповідь учнів без будь-яких обмежень та підказок. Це широко відомі традиційні питання, що застосовуються при усному і письмовому опитуванні. Вони дозволяють перевірити будь-які рівні знань, але їх важко оцінити однозначно. Таким чином, ці їх використання в комп'ютерному тестуванні практично неможливо. Плануючи урок із застосуванням нових інформаційних технологій, учитель повинен дотримуватися дидактичні вимоги, відповідно до яких: • чітко визначати педагогічну мета застосування інформаційних технологій у навчальному процесі; • погоджувати вбрання засіб інформаційної технології з іншими технічними засобами навчання; аналізувати і обговорювати з класом фундаментальні, вузлові питання досліджуваного матеріалу. До Вашої уваги пропонується урок, з використанням даної технології. Тема уроку: «Безробіття. Види безробіття ». ( 9 клас) Мета уроку: 2) Розвиваюча: 3) Виховна - продовжувати роботу над вихованням в учнів працездатності, самостійності, уважності. Завдання уроку: Обладнання: комп’ютери , педагогічний програмний засіб ІНАК «Економіка. 10 клас» Джерела інформації: Загальна економіка: Підручник для 10 (11)-х класів середніх загальноосвітніх навчальних закладів /І. Ф. Радіонова, і. О. Кравченко, В. В. Радченко. За ред. І. Ф. Радіонової. — 4-те вид., доп. і перероб. — Кам'янець-Подільський: Абетка-НОВА, 2005. — 368 с. 3. Збірник задач з економіки: Навчальний посібник для учнів 10—11 класів загальноосвітніх навчальних закладів з поглибленим вивченням економіки / Упорядник Горленко Г. О. — Вид. 3-тє доп. і перероб. — Кам'янець-Подільський: Абетка-НОВА, 2003. — 168 С. Збірник різнорівневих завдань для державної підсумкової атестації з економіки / Тимченко І. Є., Крупська Л. П., Латер Ю. С., Чорна Т. І., Ящишина І. В. // За ред. Тимченко І. Є. -Вид. 2, перероб. і доп. -- Кам'янець-Подільський: Абетка-НОВА, 2003. Хід уроку: ( Слайд № 1 Усне опитування). Дайте відповіді на наступні питання: 1)Що являє собою ринок праці? Тепер перейдемо до вивчення нової теми. Метою нашого уроку буде вивчення таких понять як: «безробіття», «робоча сила», «зайняті» та «безробітні», рівень безробіття, види безробіття. (Слайд № 4. Визначення безробіття). Безробіття - ситуація в економіці, за якої люди, які можуть і бажають працювати, перебувають у пошуку відповідних робочих місць. Практично неможливо знайти у світі країну, де немає тієї чи іншої форми безробіття. І Україна теж не виняток. Кожен працівник може в той чи інший момент залишитися безробітним, в силу різних обставин. Це можуть бути особисті обставини - переїзд на нове місце проживання, стан здоров'я, підвищення кваліфікації, бажання знайти роботу, що забезпечує кар'єрний ріст і пр. Залишитися без роботи можна і за обставинами, які мало залежить від людини - спад в економіці, зміна галузевої структури та ін . За будь-якої причини, якщо людина опиниться без роботи, якщо пошуки нового робочого місця надовго затягуються, це стає важким випробуванням для людини і його сім'ї. Давайте подумаємо, які проблеми в суспільстві і в економіці країни тягне за собою безробіття? 1)Безробітний людина нічого не виробляє, тому безробіття перешкоджає зростанню добробуту країни. 3) Зростання безробіття скорочує попит на товари на ринку, ускладнює збут товарів і сприяє скороченню робочих місць. Подивіться, будь ласка, на екран. Робоча сила - громадяни в працездатному віці, які мають роботу (зайняті), та громадяни, які не можуть знайти роботу (безробітні). До зайнятим відносяться також люди, що не працюють у зв'язку з відпусткою, хворобою і страйком, стихійними лихами. (Слайд № 8. Рівень безробіття) (Слайд № 10. Завдання). 1. Що таке безробіття? 5. Виставлення оцінок. * Який рівень безробіття за минулий рік має наша область? Місто?
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |