Головна » Екологія |
Екологічна освіта в Україні Виконав: учень 11 класу Мартинюк Владислав Екологічна освіта – це процес виховання населення Землі в усвідомленні та турботі про все довкілля. Мета екологічної освіти – формування системи наукових знань, поглядів і переконань, які закладають основи відповідального та дієвого ставлення до навколишнього природного середовища. Екологічна освіта й виховання підростаючих поколінь сьогодні мають бути спрямовані, перш за все, на зміну ставлення людини до свого здоров’я, а потім і до навколишнього середовища як необхідної умови його збереження і зміцнення. 20 грудня 2001 р. рішенням колегії Міністерства освіти і науки затверджено «Концепцію екологічної освіти України». В концепції зазначено: «Екологічна освіта на порозі третього тисячоліття стала необхідною складовою гармонійного, екологічно безпечного розвитку. Концепція екологічної освіти України, як елемент концепції гармонійного розвитку держави, набуває сьогодні ваги актуального і важливого державного документа. Підготовка громадян з високим рівнем екологічних знань, екологічної свідомості і культури на основі нових критеріїв оцінки взаємовідносин людського суспільства й природи , має стати одним із головних важелів у вирішенні гострих екологічних і соціально-економічних проблем сучасної України». Екологічне виховання дітей у дошкільних закладах здійснюється відповідно до навчально-виховних програм, затверджених Міністерством освіти і науки, молоді і спорту України –«Дитина», «Українське дошкілля», «Дитина в дошкільні роки» та методичних рекомендацій до них. У концепції дошкільного виховання особлива увага приділяється вирішенню завдань екологічного та фізичного виховання дітей, оволодіння ними знаннями про природу рідного краю, її видову різноманітність та формування у них ціннісного ставлення до природи. Особливу увагу Міністерство приділяє організації та проведенню Всеукраїнським масовим заходам з учнівською молоддю екологічного спрямування. Відповідно до Положення про Всеукраїнські учнівські олімпіади, турніри, конкурси з навчальних предметів, конкурси-захисти науково-дослідницьких робіт, олімпіади зі спеціальних дисциплін та конкурси фахової майстерності Міністерством щороку проводяться: - Всеукраїнський конкурс-захист науково-дослідницьких робіт учнів-членів Малої академії наук України (відділення екології); - Всеукраїнська учнівська олімпіада з екології учнів 9-11 класів, яка проходить у формі захист екологічних проектів. Переможці Всеукраїнської учнівської олімпіади беруть участь у Міжнародній олімпіаді з екології, яка проходить у Туреччині. Українські школярі неодноразово ставали її переможцями. Отже, аналіз сучасного стану екологічної освіти свідчить про середні показники її розвитку, які необхідно вдосконалювати. Пропозиції щодо розвитку екологічної освіти. У навчальні плани середніх шкіл та дошкільних закладах необхідно впровадити обов’язковий курс «Екологічна культура». Метою даного курсу повинні стати виховання системи цінностей у дітей та юнацтва щодо збереження і відновлення природних ресурсів. Навчання здійснювати за такими напрямами: збереження існуючих природніх багатств; невиснажливе природокористування; вивчення наслідків забруднення та деградації довкілля; вміле поводження з відходами; пропагування збереження зелених насаджень; пропагування охорони водних ресурсів; вивчення особливостей стану довкілля у регіонах. Екологічна культура – це частина загальної культури особистості
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |