Значення живлення. Харчові потреби організму. Практична робота № 6 „Антропометричні виміри”
Мета: - розкрити біологічне значення процесу живлення, потреби організму у поживних, мінеральних та додаткових речовинах відповідно до власних потреб, виходячи з антропометричних даних;
Розвивати аналітичне мислення, вміння робити висновки, формувати практичні вміння й навички здійснювати антропометричні виміри
продовжувати валеологічне виховання
Тип уроку: урок формування нових знань, вмінь навичок
Практична робота № 6
Антропометричні виміри. Визначення ідеальної ваги тіла
Мета: навчитись вимірювати зріст і масу тіла, з'ясувати значення для людини відповідності маси тіла зросту.
Обладнання: ростомір, медичні ваги, сантиметрова стрічка.
Хід роботи
1. Визначення росто-масового показника.
Пояснення:
а) станьте (без взуття) на площадку ростомера так, щоб тор-
кнутися вимірювальної планки трьома точками: на рівні
п'яток, сідничних м'язів, лопаток. Голову тримайте пря-
мо. Відмітьте свій зріст.
б) визначте масу свого тіла (у кг).
в) визначте свій масово-ростовий показник.
Для цього масу тіла поділіть на зріст. На кожний см зросту має припадати 400 г маси у хлопців, 325-375 г - у дівчат. Якщо цифри менші, то можна говорити про недостатню масу, якщо більші - про її надлишок.Наприклад:
Маса тіла - 63 кг.
Зріст - 170 см.
Масово-ростовий показник: 63 : 170 = 0,37; тобто на кожен см зросту припадає 370 г маси тіла. Маса тіла нормальна.
2. Визначте свій росто-масовий показник.
Він визначається відніманням від показника зросту числа 100 (при зрості 155-164 см) та числа 110 (при зрості 165 - 185 см).
Наприклад:
Росто-масовий показник: 170 - 110 = 60 кг.
Відхилення від середніх величин свідчить про підвищення чи зменшення маси за рахунок розвитку м'язів чи жирових відкладень.