Мета: розширити поняття про квітку як орган розмноження;
познайомити учнів з різними способами запилення у квіткових
рослин, розглянути пристосування
рослин до різних способів запилення;
розкрити значення запилення в житті рослин;
з’ясувати особливості запліднення у квіткових рослин, визначити
його основні характерні риси,
пояснити перевагу такого типу запліднення;
продовжити формування умінь і навичок роботи з підручником,
знаходити відповіді на поставлені
запитання, порівнювати, робити узагальнюючі висновки;
виховувати бережливе ставлення до природи, любов до прекрасного,
інтерес до предмету.
Тип уроку. Засвоєння нових знань.
Форма уроку. Синтетична.
Місце уроку в навчальній темі. Поточний.
Методи і методичні прийоми:
1. Інформаційно- рецептивний:
а) словесний: розповідь-пояснення, опис, бесіда, повідомлення учнів.
б) наочний: ілюстрація, демонстрація.
Прийоми навчання: виклад інформації, пояснення, активізація уваги та мислення, одержання з тексту та ілюстрацій нових знань, робота з роздатковим матеріалом.
2. Репродуктивний.
Прийоми навчання: подання матеріалу в готовому вигляді, конкретизація і закріплення вже набутих знань.
3. Проблемно - пошуковий: постановка проблемного питання.
Прийоми навчання: постановка взаємопов’язаних проблемних запитань, активізація уваги та мислення.
4. Візуальний: складання схем.
5. Сугестивний: застосування різних видів мистецтва: декоративно-прикладне (ювелірне мистецтво), живопис.
Міжпредметні зв ́язки: зоологія, географія, рослинництво, мистецтво.
Матеріали та обладнання: малюнки, таблиці, слайди.
Основні поняття та терміни: перехресне запилення, самозапилення, штучне запилення, запліднення, подвійне запліднення, зигота.