Головна » Біологія |
Мета: узагальнити вивчений матеріал з розділу «Розмноження і розвиток рослин»; Обладнання: зупинки з назвами та роздавальний матеріал. Тип уроку: нестандартний, урок – мандрівка, на закріплення вивченого матеріалу Хід уроку І. Організаційний момент Діти, у нас сьогодні урок – мандрівка, по країні «Репродукції» де відбувається розмноження і розвиток рослин. А мандруватимемо ми групами, і щоб сформувати групи використаємо пазли плодів. Кожна група займе місце за столом на якому зображений плід з їхнього пазла. Щоб нам було комфортно мандрувати, ми будемо дотримуватися певних правил. Правила мандрівника: забороняється відволікатися і галасувати; Зверніть увагу, що під час мандрівки будуть певні зупинки. На кожній зупинці ви отримаєте завдання, за розв’язання яких зможете одержати бали, а вкінці, підсумувавши їх, оцінити результати свої подорожі. Бали отримуватимете у вигляді різноманітних плодів. Кавун – 0,5 балів, груша – 1 бал, яблуко – 2 бали. Кожен учень може отримати додатковий особистий бал під час розгадування кросворду. ІІ. Мотивація навчально-виховної діяльності Отже, в дорогу…… Максим Рильський писав: Ми працю любимо, що в творчість перейшла. І музику палку, що ніжно серце тисне. У щастя людського два рівних є крила: Троянди і виноград, красиве і корисне. ІІІ. Хід мандрівки Перша зупинка «Квіткова» Мідь і граніт, земля і океани Не вистоять під натиском часу, Тож як твою оберегти красу, Тендітне квітко, витворе весняний? В.Шекспір Вправа №1 «Тестування» (Вкажіть правильну відповідь. За кожну правильну відповідь 0,5 бали. Всього 1,5 бали) І група Квітка – це…… вегетативний орган; Спермії формуються у: зав’язі; Жіночі квітки мають: лише тичинки; ІІ група Суцвіття – це…… одна велика квітка; Найголовніші частини квітки: пелюстки і чашолистики; Яйцеклітина формується у: а) зародковому мішку; б) приймочці маточки; в) пиляку. ІІІ група Подвійна оцвітина – це…… сукупність пелюсток і тичинок; До складу маточки входить: квітконіжка; Квітка через яку не можна провести жодної осі симетрії називається: а) правильні; б) неправильні; в) асиметричні. Вправа №2 «Встановлення відповідності» (З’єднайте стрілками суцвіття і рослину. Кожне правильне з’єднання 0,5 бали. Всього 2 бали) І група Китиця - Хризантема Сережка - Смородина Складний колос - Береза Кошик - Жито ІІ група Зонтик - Виноград Початок - Вишня Складний щиток - Кала Волоть - Горобина ІІІ група Колос - Груша Головка - Подорожник Складний зонтик - Конюшина Щиток - Морква Друга зупинка «Інтелектуальна» Скажи мені – і я забуду. Покажи мені – і я запам’ятаю. Дай можливість діяти самому – і я навчуся. Китайська мудрість. Вправа №3 «Експерементальна» (За кожну правильну відповідь з поясненням 2 бали) Вчитель ставить на стіл, перед кожною групою, стакан з насінням і ставить запитання. Чи проросте насіння в стакані? Пояснити. Стакан в якому насіння сухе. Вправа №4 «Пошукова» (З наукової точки зору пояснити запитання вчителя. Всього 1 бали) Вчитель ставить перед учнями стаканчики з пошкодженим насінням і запитує. Чи проросте насіння в стакані? Поясніть. Третя зупинка «Логомислик» Зібратися разом – це початок, Триматися разом – це прогрес. Працювати разом – це успіх. Вправа №5 «Знайдіть зайвий термін» (За правильно виконане завдання – 0,5 бали. Всього 1,5 бали) І група Вишня, абрикос, гарбуз, кокос. ІІ група Капуста, яблуко, гірчиця, редька. ІІІ група Жито, суниці, пшениця, рис. Вправа №6 «Обірвіть зайві пелюстки» (Які ознаки не підходять, то відірвіть пелюстку. За правильно виконане завдання – 0,5 бали. Всього 1 бал) Ознаки квіток, які запилюється комахами: мають нектарники; Які ознаки плодів, що поширюються вітром: плоди легкі; До способів вегетативного розмноження відноситься: бульбами; Четверта зупинка «Кінцева» Недостатньо тільки отримувати знання, треба знати їх застосування. Не достатньо тільки бажати, треба діяти. Й-В. Гете. Вправа №7 «Опис за планом» (Команда отримує 1 бал, а виступаючий ще 1 бал, за розповідь про рослину яка у вас на столі за планом) Особливості квітки (суцвіття). (на столах картинки з пазлів: пшениця, вишня, соняшник) Вправа №8 «Кросворд» (Кожен учень морже покращити свій особистий результат давши відповідь на запитання кросворду. За правильну відповідь 1 бал) Назвіть рослину, яка має найбільшу у світі квітку? (Рафлезія) П/п -? А що таке фітогормони? Учні підраховують загальну кількість балів у команді та свій і індивідуальний результат, вчитель виставляє оцінки. На закінчення вправа «Два журналістські запитання» Що найбільше запам’яталося вам на уроці, яка вправа була найцікавішою? ІV. Домашнє завдання: напишіть невелике оповідання чи казку на тему «Подорож однієї насінини»;
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |