Головна » Біологія |
Тема. Плоди, їх будова, різноманітність та значення Мета Навчальна: ознайомити учнів з функціями плодів; розглянути будову і різноманітність плодів; обговорити з учнями значення процесу поширення плодів; з’ясувати основні способи поширення плодів. Розвиваюча: розвиток мислительної діяльності дітей; розвиток логічного мислення; уміння аналізувати,синтезувати,порівнювати; узагальнення; вміння робити висновок; користуватися біологічними термінами; розвиток мови; переказувати біологічний матеріал. Виховна:формування наукового світогляду; виховувати бережливе ставлення до природи, естетичний смак; вміння працювати в колективі і враховувати думку інших членів колективу. Тип уроку: комбінований. Методи роботи: робота в групах з використанням технічних засобів навчання. Обладнання й матеріали: таблиці «Запліднення у покритонасінних рослин», «Плоди і насіння», «Сухі плоди», «Соковиті плоди», живі зразки плодів, проектор, комп’ютер, екран, робочий зошит, підручник. Базові поняття й терміни:плід, оплодень(перикарпій), екзо-,мезо-,ендокарпій, одно- та багатонасінні плоди, сухі та соковиті плоди, простий та збірний (складний) плід, супліддя. Хід уроку: Організаційний момент; Біологічний диктант (кожній групі даємо по 3 терміни; правильність відповіді «+»; час на відповідь – 30 секунд): Квітколоже Взаємоперевірка (одна группа дає іншій групі 1 питання; якщо група не дає відповідь на запитання, то позбавляється права задавати запитання іншій групі) – час на відповідь 1 хвилина Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності учнів: Запитання до учнів (бесіда): Що таке насінина? Повідомлення учнів (випереджуюче навчання). Вивчення нового матеріалу Плід – це видозмінена у процесі запліднення квітка. Плід –це утвір, який складається з однієї чи кількох насінин та оплодня. Головна роль у будові плодів належить оплодню або перикарпію (грец. «пери» - навколо і «карпос» - плід). Перикарпій: Зовнішній шар – екзокарпій Різноманітність плодів За кількістю насінин: Однонасінні (соняшник, пшениця) Залежно від вмісту води в оплодні (робота з підручником у групах,час виконання – 5 хвилин; один представник із групи, використовуючи презентацію на екрані дає характеристику даним плодам): Соковиті (70-80 % води) – 1 група Кістянка (вишня,слива,черешня,персик,глід,мигдаль,кокосова пальма) Сухі розкривні (багатонасінні) – 2 група Листянка (півонія,магнолія,сокирки) Сухі нерозкривні (здебільшого однонасінні) – 3 група Горіх (ліщина,бук) Розповсюдження плодів: Вітром Узагальнення, систематизація і контроль знань і вміньучнів Виконати тестові завдання (тести, однакові для всіх, виконують одночасно всі групи (10 тестів), потім на екрані комп'ютера демонструють правильну відповідь. Домашнєз авдання. Вивчити параграф 20. Додаток: презентація
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |