Головна » Алгебра |
Степенева функція 10 клас Академічний рівень Підготувала: Холоменюк Олена Олексіївна, вчитель математики Неморозької ЗОШ І-ІІ ступенів Звенигородської районної ради Сьогодні на уроці ми: Повторимо поняття степеня Повторимо властивості степенів Ознайомимось з означенням степеневої функції Ознайомимось з поняттям властивостей степеневої функції Навчимося будувати графіки степеневих функцій Навчимося використовувати властивості функцій для розв'язування задач. Завдання математичного диктанту Радикали: ; ; можна звести до радикалів 12-го степеня так… Знизити степінь радикалів ; можна так: … Вираз ( ) можна спростити так: … Вираз можна подати так: … при а 0 Відповіді до математичного диктанта 1. 2. 3. 4. Сучасні позначення (типу а , а ) введено в XVII ст. Р. Декартом (1596–1650) С. Стевін запропонував розуміти під корінь . Дробові та від’ємні показники степеня першим став застосовувати І. Ньютон (1643—1727). Означення степеневої функції Функція виду у = х, де α — будь-яке дійсне число, називається степеневою функцією Розрізняють види, в залежності від n є N: n=2к n=2к+1 Графіки функцій Проходить через початок відліку O(0;0) Симетричний відносно ОУ Симетричний відносно (0;0) 2. Область значень: y ≥ 0 1.Область визначення: R 2. Область значень: R 2. Нулі функції :(0;0) 3.Інтервали знакосталості Функція додатна, при х ≠ 0 3.Інтервали знакосталості Функція додатна, при х > 0 Функція від'ємна, при х < 0 5. Парність: парна 5. Парність: непарна Властивості функції 5.Інтервали зростання (спадання): Зростає при хєR 6.Найбільше і найменше значення функції: Найменше у=0, при х=0 Найбільшого не має 6.Найбільше і найменше значення функції: Найменшого не має Найбільшого не має Властивості функції Перетворення графіків функцій Приклад розв'язування Побудуйте графік функції: у = х + 1; Будуємо графік у = х Потім паралельно переносимо його вздовж осі Оy на +1 . Побудова графіка функції Знайдіть область визначення функції 1. 2. Приклад розв'язування 1) х – 3 0, тобто х 3, отже, D (y) = [3; +∞). 2) x + 1 > 0, тобто x > –1, отже, D (y) = (–1; +∞). Домашнє завдання 1. Наведіть приклади реальних процесів, які описуються за допомогою степеневих функцій. 2. Параграф 12; Нєлін Є.П. Алгебра 10 кл. (академічний рівень) - Харків:Гімназія 2010р. 3. №2 а), в); №5* ст.204. Урок завершено! Бажаю всім успіхів! Використана література 1.Мерзляк А.Г., Номіровський Д.А., Полонський В.Б., Якір М.С. Алгебра і початки аналізу. 10 кл.(академічний рівень) - Харків: Гімназія 2010р. 2.Бевз Г.П. Алгебра 10 кл. (академічний рівень) - Харків:Гімназія 2010р. 3.Нєлін Є.П. Алгебра 10 кл. (академічний рівень) - Харків:Гімназія 2010р.
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |