Головна » Алгебра |
Мета. узагальнити та систематизувати вміння й навички учнів розв’язувати вправи і задачі на всі дії з дробами; ліквідувати прогалини у знаннях; розвити логічне мислення, пам'ять, увагу, культуру математичних записів; виховати працьовитість, наполегливість, цілеспрямованість, зміцнити почуття патріотизму, згуртувати учнівський колектив, інтерес до математики та історії Обладнання: фото ікони Покрови Святої Богородиці, фото Церкви Покрова на Нерлі, фото Січі; проектор, картки із завданням, бланк результатів Очікуваний результат: учні повинні вміти виконувати задачі та вправи на всі дії зі звичайними дробами; учні працювали з додаткової літературою та підготували інформацію до конкурсу «Хто більше?» та повідомлення із зазначеної тематики Підготовка. Вчитель завчасно повідомляє тему та мету уроку, розповідає про специфіку його проведення, пропонує дітям взяти активну участь у підготовці до уроку. З учнівського колективу формується три команди – курені(в залежності від наповнюваності класу). Кожна команда обирає керівника (отаман). Обраний демократичним шляхом отаман, розподіляє звання та доручення (вигадати назву куреня та дивіз, підібрати прислів’я до конкурсу «Хто більше?», підготувати повідомлення). Відповідно до теми оформляється класна кімната Тип уроку: узагальнення та систематизація знань, умінь і навичок Форма проведення: урок-гра Клас: 6 Хід уроку Святково прибраний клас. На окремому столі зроблено виставку атрибутів козацтва. На дошці фото та вислів «14 жовтня – день Українського козацтва». Учні сидять групами 8-9 чоловік. Вчитель. Добрий день! Сьогодні наш урок тематичний і пройде у ігровій формі. Але перш ніж ми почнемо змагання пригадайте будь-ласка слова Державного гімну України (учні дають відповідь). Так дійсно в тексті присутні слова: «Душу й тіло ми положим за нашу свободу, І покажем, що ми, браття, козацького роду». А оскільки наш урок присвячений Дню Українського козацтва Ви маєте всі шанси продемонструвати, що ви справжні нащадки козацького роду. Жили козаки в куренях, а управляли цими куренями курінні отамани. (Отаман кожного курені представляє команду козаків, оголошує назву куренів і девіз, а також знайомить з військовим писарем, який у бланку результатів буде робити записи про успіхи та можливі поразки команди) Курінь «Івана Сірка» Отаман:Ми такі міцні, як вежі, предки наші - козаки, На турецькім узбережжі брали штурмом бережки. Кожен з нас - велика сила! Роль в історії така: Мовчимо, немов могила, витинаєм гопака! (слова з пісні «Діди-козаки» сл. А.Мигай, муз. М.Ковалко) Курінь «Федіра Сулими» (слова з пісні «Діди-козаки» сл. А.Мигай, муз. М.Ковалко) Курінь «Івана Поповича» (слова з пісні «Як їхали із Пиляви козаки додому» сл. М.Войнаренко, муз. І.Пустовий) Учитель. Конкурс «Десятка». Ми познайомилися з нашими куренями, але не достатньо називати себе козаками необхідно ще й продемонструвати всі ті риси, які їм притаманні. А як свідчать історичні факти, то козаки були вправні і витривалі, міцні здоров’ям і винахідливі, щирі та дотепні, влучно стріляли і добре володіли шаблею. Ваше вміння влучно стріляти зараз перевіримо в конкурсі «Десятка». На дошці зображено мішень для гри в «дарц»(за допомогою проектора). Кожна команда має можливість на три постріли. Різні ділянка мішені оцінюється різною кількістю балів і чим ближче до центру тим ціна запитання більша. Перші три запитання по 1 балу, з четвертого по шосте – по два бали, а з сьомого по дев’яте - 3бали. Якщо стрілок дав правильну відповідь на запитання – бал переходить до активу куреня, якщо відповідь неправильна – курінь залишається з попереднім результатом. (додаток презентація №1). Запитання: Якщо чисельник і знаменник дробу розділити на одне й те саме натуральне число, то …(одержимо дріб, що дорівнює даному) За результатами першого конкурсу ми маємо такі бали (оголошуються бали, писарі роблять помітки у бланках результатів). Учитель. Конкурс «Виїзний» Наступний наш конкурс «виїзний». В цьому конкурсі беруть участь осавули кожної команди (Учні різних рівнів навченості отримують завдання і працюють на листочках, самостійно за окремими партами). Бали: 1місце – 3 б, 2 – 2 б, 3 – 1б ( за умови, що виконано вірно, якщо розв’язання містить помилку, то бали не нараховуються. Правило розподілу балів стосується і наступних конкурсів). Завдання: З селищ А і В одночасну в одному напрямку вирушили два вершники. Перший вершник скакав по переду зі швидкістю км/год. Другий, швидкість якого була в 3 разу більша за швидкість першого, наздогнав суперника через год після початку руху. Знайдіть відстань між селищами. (98 км) Учитель. Конкурс «Хто швидше?». А поки наші осавули працюють самостійно у виїздних таборах, вам необхідно знайти значення виразу. Один учасник може виконати лише одну дію і не більше. Лише за умови, що перший зайняв своє місце, наступний може продовжувати виконувати обчислення. (Після виконання даних завдань, здійснюється колективна перевірка задач конкурсу для писарів) Завдання:
Учитель. Конкурс отаманів А тепер до участі у змаганні запрошуються курінні отамани – гордість кожного куреня (Отамани отримують завдання на картці і працюють біля дошки). Завдання: Учитель. Конкурс «Хто більше?» ( домашнє завдання) Вам необхідно було розшукати прислів’я, приказки чи пісні в яких зустрічається слово «козак». Кожен курінь по черзі говорить знайдену ними інформацію, той хто знайшов меншу кількість приказок чи прислів’їв, отримує найменшу кількість балів. (Наприклад, Державний Гімн України, «Пісня про Байду», «Ой на горі та й женці жнуть», «Наливаймо браття…», «Січ-мати, а Великий Луг-батько», «Де козак, там і слава», «Терпи козаче, отаманом будеш», «Хліб та вода-то козацька їда», «Добрий козак баче, де отаман скаче», «Береженого Бог береже, а козака-шабля» тощо). Ви добре попрацювали над домашнім завданням. Чудові прислів’я та приказки ви знайшли. Учитель. Конкурс «Втрачені рядки листа…» Хорунжий добираючись до куреня потрапив до пастки ворогів. В тяжкім бою частина інформації, що містилася в листах, була втрачена тепер її потрібно відновити Заповнити ланцюг обчислень: Учитель. Як відомо під час війни діяла «походна» старшина. Однією з ланок такої старшини був полковник. Кожний полковник мав особливе завдання: підготувати повідомлення про видатну особистість часів «Запорізької Січі» (Учні читають повідомлення, дане завдання не оцінюється). Ви успішно справилися з усіма завданнями. Отже, можна зробити підрахунок ваших балів. (Писарі роблять підсумки по кожному курені, оголошується кількість балів, яку отримав кожний курінь) Домашнє завдання: Скласти математичний кросворд «Військово-адміністративний устрій Запорозької Січі» Використана література: Ігрові технології навчання на уроках математики/ Упоряд. Коць Т.Г. – Тернопіль – Харків: Видавництво «Ранок», 2012. – 176с. – (Серія «Ігорові технології»)
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |