Головна » Алгебра |
Мета: [*] формувати уявлення учнів про поняття діаграми і спосіб відтворення співвідношення величини за допомогою кругових діаграм; вчити будувати кругові діаграми за відомим значенням величини за допомогою табличного редактора Microsoft Excel; [*] розвивати вміння аналізувати, узагальнювати, навички комп’ютерної обробки інформації за допомогою електронної таблиці; [*] виховувати повагу до науки, інформаційну культуру. Тип уроку: Практична робота Очікувані результати: Після уроку учні зможуть розвивати навички роботи з інформаційно-комунікаційних технологій, створювати і „читати” діаграми, кругові діаграми. Обладнання: Мультимедійний проектор, екран, комп’ютери, картки із завданнями, слайди. Структура уроку I Організаційний момент II Перевірка домашнього завдання III Мотивація вивчення теми IV Практична робота V Підсумок уроку VI Домашнє завдання
Хід уроку I Організаційний момент [*] Привітання учнів [*] Озвучення теми уроку (слайд 1) Слово вчителя: „Діаграми. Кругові діаграми.” [*] Постановка мети уроку (слайд 2) Слово вчителя: На цьому уроці необхідно ознайомитися з поняттям діаграми, кругові діаграми; навчитися будувати діаграми за відомими значеннями величини і „читати” їх. II Перевірка домашнього завдання Учень консультант перевіряє наявність виконання домашнього завдання учнів, відповісти на питання , що виникли в учнів у процесі його виконання. ІІІ Мотивація вивчення теми Демонстрація слайдів, на яких зображено різні види діаграм. Слово вчителя: Якось великий філософ Конфуцій сказав: „Одна картина коштує тисячі слів”. А в нашому випадку тисячі чисел. Для чого і де використовуються діаграми? В кінці кожного семестру, теми або тижня учителі підводять підсумки успішності класів. Складають таблицю успішності класу, будують діаграми. Дуже часто ми бачимо по телебаченню результати різних соціологічних досліджень, які також демонструються у вигляді діаграм. За допомогою діаграм легко простежити динаміку певного процесу, оцінити та проаналізувати інформацію. Інформація, яка зображена у вигляді діаграм легко сприймається, тому добре запам’ятовується. Діаграми бувають: гістограми, лінійчаті, кругові, графіки, циліндричні, конічні, біржові тощо. Сьогодні ми з вами познайомимося з круговими діаграмами. Для прикладу розглянемо кругові діаграми. Кругові діаграми застосовують тоді, коли хочуть зіставити частини якоїсь величини.(слайд 4-7)
Діаграма розподілу учнів 6 класу на хлопців і дівчат
IV Практична робота Слово вчителя: Сьогодні ми з вами на практиці ознайомимося з круговими діаграмами. Для цього виконаємо практичну роботу. (Слайд 9) Кожному учню видається завдання з покроковим описанням дій виконання практичної роботи. Завантажити табличний процесор Microsoft Excel: Пуск/Програми/ (Слайд 10) Уважно прочитати умову задачі: Учні шостих класів відвідують різні спортивні секції. Баскетбол відвідують 30 учнів, гандбол відвідують 25 учнів, футбол відвідують 78 учнів, волейбол -30 учнів, легку атлетику 45 учнів.(Слайд 11) Побудуйте таблицю, що відображає відвідування учнями 6 класів спортивних секцій.
За допомогою курсору виділити область таблиці – діапазон комірок.
Мастер диаграмм / размещение / поместить диаграмму на листе /имеющимся. Натиснути /готово. (Слайд 17)
Ви повинні отримати наступний результат:
5. Використовуючи побудовану діаграму дайте відповіді на запитання: Яку секцію відвідує найбільше шестикласників? (футбол 78 учнів, 38%) V Підсумок уроку (Слайд 18-19)
Слово вчителя: На сьогоднішньому уроці ми ознайомились з поняттям діаграми, навчились будувати кругові діаграми за допомогою табличного редактора Microsoft Excel, навчилися „читати” інформацію з діаграм.
Рефлексія
Як би ти оцінив свої здобутки на уроці:
Поставте оцінку вчителю за роботу за 12 бальною шкалою _______ Поставте оцінку собі за роботу за 12 бальною шкалою _______ VІ Домашнє завдання (Слайд 20) Завдання №1 На круговій діаграмі наведено результати виборів мера Сонячного міста (у відсотках). Скільки відсотків виборців брали участь у голосуванні?
Завдання №2 На круговій діаграмі наведено розподіл використання учнем шостого класу Петром Іваненком вільного від навчання часу. Скільки відсотків вільного часу Петро приділяє перебуванню на свіжому повітрі? Скільки відсотків вільного часу Петро витрачає з користю для здоров’я?
Завдання №3 Моряк Папай вважає, що найсмачніші пельмені з шпинатовою начинкою. Склад у відсотках цієї начинки подано на діаграмі. Скільки відсотків начинки становить зелена цибуля?
Тема. Стовпчасті діаграми. Мета: [*] Формувати уявлення учнів поняття про стовпчасті діаграми і спосіб відтворення співвідношення величини за допомогою стовпчастих діаграм; навчити будувати стовпчасті діаграми за відомим значенням величини за допомогою табличного редактора Microsoft Excel; [*] Розвивати вміння аналізувати, узагальнювати, навички комп’ютерної обробки інформації за допомогою електронної таблиці; [*] Виховувати повагу до науки, інформаційну культуру. Тип уроку: Практична робота Очікувані результати: Після уроку учні зможуть розвивати навички роботи з інформаційно-комунікаційних технологій, створювати і „читати” діаграми, стовпчасті діаграми. Обладнання: Мультимедійний проектор, комп’ютери, картки із завданнями, слайди. Структура уроку
Організаційний момент II Перевірка домашнього завдання III Актуалізація опорних знань IV Мотивація навчання V Практична робота VI Підсумок уроку VIІ Домашнє завдання
Хід уроку I Організаційний момент
[*] Привітання учнів [*] Озвучення теми уроку (слайд 1-2) Слово вчителя: „Стовпчасті діаграми.” [*] Постановка мети уроку (слайд 3) Слово вчителя: На цьому уроці необхідно ознайомитися зі стовпчастими діаграмами; навчитися будувати діаграми за відомими значеннями величини і „читати” їх. II Перевірка домашнього завдання Учитель демонструє правильне виконання домашнього завдання за допомогою проектора. Учні аналізують правильність виконання домашнього завдання, звіряючись з дошкою, задають питання. Завдання №1 (слайд 4-5) На круговій діаграмі наведено результати виборів мера Сонячного міста (у відсотках). Скільки відсотків виборців брали участь у голосуванні?
Всього виборців 100%, але не брали участь в голосуванні 7%, тому брали участь у виборах 100%-7%=93% За Знайку проголосувало 85%, а за Незнайку 5%, тому 85%-5%=80% на 80% голосів більше проголосували за Знайку ніж за Незнайку. Завдання № 2 (слайд 6-7) На круговій діаграмі наведено розподіл використання учнем шостого класу Петром Іваненком вільного від навчання часу. Скільки відсотків вільного часу Петро приділяє перебуванню на свіжому повітрі? Чи порадив ти Петру щось змінити в розподілі вільного часу?
Так як весь вільний час від навчання є 100% тому: 100%-(15%+35%+2%+20%+24%)=4% - перебування Петра на свіжому повітрі Час, який витрачає Петро з користю для здоров’я: перебування на свіжому повітрі, заняття спортом: 4%+15%=19% 24%+35%=59% - гра на комп’ютері і перегляд телепрограм Тобто у 29,5 разів більше часу Петро витрачає на перегляд телевізійних програм і гру на комп’ютері, ніж на допомогу батькам. Завдання №3 (слайд 8-9) Моряк Папай вважає, що найсмачніші пельмені з шпинатовою начинкою. Склад у відсотках цієї начинки подано на діаграмі. Скільки відсотків начинки становить зелена цибуля?
Так як вся начинка є 100% тому: 100%-(15%+5%+65%)=15% - становить цибуля Нехай 500г начинки – це 100%, а 65% - це х г, складемо пропорцію
500 г – 100% х г – 65% звідси маємо:
(г) – шпинату в начинці. IIІ Актуалізація опорних знань (слайд 10-14) Фронтальне опитування Для чого використовують діаграми? IV Мотивація навчання (слайд 15-16) Слово вчителя: Вам, мабуть, неодноразово доводилося чути вислів „діаграми зростання”. Якщо хочуть продемонструвати, як з плином часу змінюється деяка величина, то наочнішими є стовпчасті діаграми. Зверніть увагу на різноманіття оформлення діаграм у задачах. Наприклад, стовпчаста діаграма може складатися не тільки з вертикальних стовпчиків, а й з горизонтальних смужок.
V Практична робота Слово вчителя: Сьогодні ми з вами на практиці ознайомимося зі стовпчастими діаграмами. Для цього виконаємо практичну роботу. (Слайд 17)
Кожному учню видається завдання з покроковим описанням дій виконання практичної роботи.
Завантажити табличний процесор Microsoft Excel: Пуск/Програми/ (Слайд 18)
Уважно прочитати умову задачі:
Користуючись таблицею середніх температур повітря в окремих регіонах України, побудуйте відповідну стовпчасту діаграму.(Слайд 19) За даними таблиці побудувати стовпчасту діаграму: За допомогою курсору виділити область таблиці – діапазон комірок. Заголовок - ввести назву діаграми Подписи данных – поставити Значения
Натиснути Далее.(Слайд 20,21) Мастер диаграмм / размещение / поместить диаграмму на листе /имеющимся. Натиснути /готово. (Слайд 22)
Ви повинні отримати наступний результат:
За даними таблиці побудувати аналогічно гістограму:(Слайд 23)
За даними таблиці побудувати аналогічно кругову:(Слайд 24) Знайти суттєві відмінності кругової діаграми і стовпчастої. Зробити висновок.
VІ Підсумок уроку (Слайд 25-26)
Слово вчителя: На сьогоднішньому уроці ми ознайомились зі стовпчастими діаграмами, навчились будувати стовпчасті діаграми, лінійчаті, гістограми за допомогою табличного редактора Microsoft Excel, навчилися „читати” інформацію з діаграм. Зробили висновок про те, що кругові діаграми необхідно застосовувати, коли необхідно спів ставити частини якоїсь величини, а стовпчасті діаграми застосовують тоді, коли необхідно продемонструвати, як з плином часу змінюється деяка величина.
Рефлексія
Як би ти оцінив свої здобутки на уроці:
„Я все розумію, я все роблю правильно.”
„Мені була зрозуміла більша частина матеріалу, але я ще іноді допускаю помилки.” „Я майже нічого не зрозумів, нова тема для мене дуже складна” Поставте оцінку вчителю за роботу за 12 бальною шкалою _______
Поставте оцінку собі за роботу за 12 бальною шкалою _______
VІІ Домашнє завдання (Слайд 27) Скласти задачі за діаграмами
Джерела Математика 6 клас , Мерзляк А.Г., Полонський В.Б., Якір М.С., Харків, "Гімназія" 2006
Схожі навчальні матеріали: |
Всього коментарів: 0 | |