Головна » Молодші класи » Виховні заходи |
ПЕРЕБІГ ЗАХОДУ Учитель. У світі існує багато правил, за якими ми живемо, щоб був лад у суспільстві. Ми вже обговорювали «Правила для учнів», «Правила та обов’язки учнів», а також основні положення Конвенції прав дитини. А сьогодні розширимо свої знання. Перед вами Конституція — основний закон України, в одинадцятому розділі якої йдеться про права, свободи та обов’язки людини і громадянина, вони співзвучні із правами та обов’язками учня, адже учень — теж громадянин. Ви маєте знати свої права та обов’язки, дотримуватися їх, виховувати в собі почуття людської гідності: · щоб уміти захистити себе; · щоб не порушувати законів; · щоб не припуститися невиправних помилок; · щоб уникати кримінальних ситуацій. Існують різні галузі права: екологічне, цивільне, адміністративне, державне, трудове, кримінальне. Складання таблиці разом з учнями Кримінальне право розглядає злочини і покарання. Які існують злочини? (Проти життя та здоров’я особи; проти волі, честі та гідності особи; проти власності; проти довкілля; проти миру...) А покарання? (Штраф, громадські роботи, виправні роботи, арешт, позбавлення волі.) Питання А чи є закони, що стосуються неповнолітніх, які не хочуть дотримуватися правил суспільного життя? Працівник міліції. Для неповнолітніх існує закон України «Про органи і служби у справах неповнолітніх», який набрав чинності з 1 лютого 1995 року. Згідно з цим законом, діти у віці від 11 до 14 років за вчинення злочину підлягають мірам виховного характеру, а іноді — за рішенням суду — направляються до шкіл та училищ соціальної реабілітації. А з досягненням 14 років несуть кримінальну відповідальність, що тягне за собою направлення у виховно-трудові колонії. Відповіді на питання учнів. Інсценування ситуації Учитель. Мусимо пам’ятати, що у злочина є два боки: з одного — діє злочинець, з іншого — жертва. Давайте розіграємо казку «Вовк та семеро козенят» — і глядачі визначать, хто і які злочини скоїв, а кого можна назвати потерпілим. Ведучий. Жили-були Коза та семеро козенят, от якось пішла Коза у супермаркет по молоко, а козенята залишились самі вдома. Мати наказала... Коза. Дивіться ж, двері нікому чужому не відчиняйте, а як я прийду — впізнаєте мене за пісенькою. Козенята бавляться іграшками. Ведучий. А за ліфтом заховався Сірий Вовк та й підслухав пісеньку, запам’ятав слова, дочекався, коли Коза піде, вирішив поласувати козенятами. Вовк (грубим голосом) Мене, діти, упізнайте, Козенята Твій голос на мамин зовсім не схожий, Ведучий. Подався він тоді до вчителя музики Солов’я. Вовк. Не навчиш мене тоненько співати — я тебе з’їм. Ведучий. Мусив музика поставити Вовкові голос. Вовк тренувався, поки не вийшло тоненько, як у Кози. А тоді знову прийшов до дверей. Вовк співає тонким голосом. Ведучий. Стоп, стоп, стоп! Дякую! Поясніть, що сталося! (Вовк скоїв злочин проти життя, проти власності, незаконне вторгнення на приватну територію, шантаж та шахрайство.) Яких правил не дотрималися козенята? (Не можна в жодному разі відчиняти двері чужому, навіть якщо просять попити води: можуть перевіряти, чи є хто вдома.) Учитель. Як же вберегти себе від небезпеки? Якою має бути поведінка в різних життєвих ситуаціях? Допоможе нам розібратися виступ гостя. Працівник міліції. Дуже цінним є досвід англійської поліції, яка радить усім пам’ятати про сім «не». Звичайно, в житті таких «не» значно більше, головне — пам’ятати золоте правило «Береженого Бог береже!».
Додаткові запитання ü Який казковий персонаж порушив відразу дві заповіді безпеки життєдіяльності, про які йому, до речі, нагадувала мама: йти знайомою стежкою, нікуди не звертати, не вступати в розмови зі сторонніми? ü Хто з казкових героїв припустився відразу декількох помилок: зайшов до чужого дому, сидів там, їв з чужого посуду, спав на чужому ліжку? ü Який казковий герой звернув з прямої дороги до школи і залишився неосвіченим? Учитель. То як же уникнути кримінальної ситуації? (Дотримуватись правил поведінки в школі та на вулиці, щоб не стати правопорушником.) Як вберегти себе від небезпеки? (Берегти своє життя та здоров’я.) Бережіть себе!
| ||
Переглядів: 790 | |
Схожі уроки:
Всього коментарів: 0 | |