Головна » Молодші класи » Українська мова |
Мета. Ознайомити учнів з буквою , її назвою та звуковим значенням; вчити правильно артикулювати звук, читати склади, слова з буквою «же»; вчити дітей виконувати вправи на проведення довгих, коротких, горизонтальних, вертикальних і похилих ліній; збагачувати словниковий запас учнів, формувати мовленнєві уміння; розвивати увагу, мислення, фонематичний слух, зв’язне мовлення, пізнавальний інтерес, спостережливість, уяву, фантазію; виховувати гуманні почуття, естетичні смаки, любов до природи та рідної землі. Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу. Вид уроку: інтегрований урок-мандрівка.
Хід уроку І. Організаційний момент. Ось дзвінок сигнал нам дав. Працювати час настав. То ж усі часу не гаймо І урок наш починаймо!
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
ІІІ. Вправи на розвиток артикуляційного та зорового апарату. 1. Загадка. (слайд) По траві повзла змія. - А ось і перший, кого ми зустріли. Де мешкає вуж? (У лісі.) - То ж давайте ми на початку дороги намалюємо кілька дерев, які будуть символізувати ліс, в якому живе наш вужик. - Вуж підготував нам завдання. 2. Вправи для язика: „трубочка”, „злизування варення”, „чистити зуби”. 3. Вправи для губ: „усмішка”, „трубочка”, „здути кульбабку”. 4. Гра „Розмова лісу”. Вітерець у лісі- ш-ш-ш. Повзе вуж у траві- с-с-с. Пролетів жук- ж-ж-ж. Заспівав комарик- з-з-з. Забриніла бджілка- дж-дж-дж. -Як викрикують, коли злякаються. Як ми сміємось.
5. Розчитування - «Зашифровані слова» (слайд) лка бі ; мо ни ли; ки ли кро ; ло пед ве си. - Гра «Ремонт» (слайд) Б*Р*Б*Н Л*МП* Б*Н*Н М*НК* П*СТ* З*РК*
кора рама нора рама кора мама кора рама
ІV. Вивчення нового матеріалу.
У воді сидить охоче Та не риба і не рак, Вистромить булькаті очі І виспівує: «Кум-квак». (Жаба)
- Ось ще одна мешканка, але уже лісового болота – жабка. - Вона підготувала вам завдання: «Назвіть звуки, які є в моїй назві» ([ж] [а] [б] [к] [а]).
V. Ознайомлення з новою буквою. 1. Демонстрація букви Ж, ж («же»). (слайд) Алфавітна назва, визначення місця букви «же» в алфавіті.
Фізкультхвилинка Жуки дзижчать в садочку літом, По стежці жабка плиг та плиг. Жоржини квітнуть жовтим цвітом, Кружляють бджоли біля них.
2. Артикуляція звука, спостереження за вимовою. Віднесення його до групи приголосних.
Жабеня, жирафа й жук Мають спільний перший звук. Здогадалися який? [ж] – шиплячий і дзвінкий.
3.Гра «Впіймай звук». - Жабка підготувала гру «Впіймай звук». Ви слухаєте слова, і якщо чуєте в них звук [ж], плескаєте в долоньки. Жаба, книга, кажан, жолудь, хризантема, вуж, зошит, живіт,коржик, руки, пиріжок, жоржина. - Молодці, з цими завданнями ви також справились. Вирушаємо далі. - Ми дійшли до галявини. Що може рости на ній?(Квіти.) - Давайте їх намалюємо.
3. Загадка.(слайд) - Послухайте загадку і здогадайтесь хто мешкає на галявині. Гостроносий і малий,
4. Читання складів з буквою «же» зі складової таблиці. - Їжачок для нас підготував складову таблицю.
VІ. Робота з Букварем(с.106)
Сам чорен, та не ворон, є роги, та не бик, шість ніг, та без копит.(Жук)(слайд)
Фізкультхвилинка. «Бджілка» (під музичний супровід).(слайд)
Словникова робота Жоржина – осіння квітка. Бджоли – корисні комахи.
Жук Жужун прилетів до прекрасної осінньої квітки - жоржини. Її ніжний аромат линув навколо. Жужун сів на пелюстку жоржини і завів веселу пісеньку. Жук завзято наспівав про все: про небо, про квіти, про сонечко. Його життєрадісна пісенька розлетілась по усьому світу. Тому навколо всім одразу ставало дуже весело і радісно. І навіть квітка кланялась на всі боки, ніби, саме завдяки їй до всіх долинула прекрасна пісенька жука Жужуна.
VІІІ. Підсумок уроку.
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Переглядів: 1169 | |
Схожі уроки:
Всього коментарів: 0 | |