Головна » Молодші класи » Українська мова |
Хід уроку
І. Мотивація навчальної діяльності. - читання учнями віршів:
ІІ. Оголошення теми й мети уроку. - Сьогодні у нас останній урок з теми «Дієслово». І проведемо ми його не зовсім звично. Ми помандруємо в уявну подорож морем, яке називається «Дієслово». Ця подорож допоможе нам повторити й узагальнити знання з теми, а також підготуватися до перевірної роботи . (слайди)
ІІІ. Перевірка домашнього завдання. - Пропуском на наш урок буде виконане домашнє завдання. (якщо завдання з якоїсь причини не виконане, то учні дають додаткові питання по темі домашнього завдання) (слайди) Вправа 151 : взаємоперевірка (учні обмінюються зошитами), - Що потрібно пам’ятати про написання і вимову дієслів на – ся, - сь?
- Ну, що? Відправляємось ? (вчитель вивішує карту)
ІV. Закріплення та систематизація знань. 1. Наша карта потребує відновлення. Ми з вами відновити карту, відповідаючи на запитання ( пазли ) ( у кожного учня на парті є шматки - відповіді, вибирають потрібну) · Дієслово називає ………(дію предмета) · Відповідає на питання …..( що робить, що робили, що буде робити) · Дієслово змінюється за ….(часами) · Всі дієслова можна розділити на 2 види …(доконаного та недоконаного) · Уть, ють – це пов’язано з …………. (дієвідмінами) · Дієслова які закінчуються на ти,ть – це……….(неозначена форма)
2. Ну ось і перша наша зупинка. Це острів « Повторення. ». Прислухайтесь. Чуєте стукіт? Щоб дізнатися, що це за стукіт, скористайтеся текстом на парті. - Прочитайте текст. У лісі. Тропічний ліс одягся у срібний туман. Непорушно стоять високі пальми. Прийшли з села туземці і закипіла робота. Дзвінко лунають удари сокир. Падають високі дерева на землю. Швидко працюють чоловіки. Вони заготовляють будівельний матеріал. У їхньому селищі буде школа.
- Яким членом реченням є дієслово? - Знайдіть речення, яке відповідає схемі. ( схема зображена на слайдах) . - Ви гарно справилися із завданням і тому попливемо далі. (слайди)
3. Наступна наша зупинка Море кмітливості. Знайдіть закономірності у групах, заповніть пропуски. Читати – читав – читає - ………… ……… - спав - спить – спатиме Доганяти - ………. - доганяє - доганятиме ………… - зловив - ловить - зловить
- Як можна назвати слова у першій колонці? - Чому неозначена форма так називається? - Знайдіть дієслово доконаного виду.
4. Робота з підручником. Продовжуємо нашу подорож. Знову перед нами безмежне море. . Візьміть в руки уяві підзорні труби. Подивіться в далину. Нічого крім води і хвиль не водно в далині. Саме в такі хвилини моряки згадують свою рідну землю, свій рідний край. Щоб бути ближче до рідної землі, давайте попрацюємо з підручником. · Вправа № 153.. - Прочитайте вірш. - Випишіть дієслова. - Зверху запишіть дієвідміну - Як визначити дієвідміну?.
5. Фізкультхвилинка. Щось ви засумували, згадуючи рідну домівку. Пропоную трошки повеселитися. Танець «Яблочко» Відпочили і помандруємо далі.
· Вправа № 154. - Прочитати. - Знайти незвичайні речення. - Записати ці речення. - Охарактеризувати. - Розібрати 1 дієслово як частину мови ( впр.153 ІІ)
6. Гра «Встав букву». Знову перед нами безмежне море. Увага! Увага! По правому борту рифи. Щоб відшукати дорогу серед підводних скель, потрібно вставити пропущенні букви. Сі (є-ї)ш, їд( е-и )мо , бач (и-е) те, одяга ( є-ї)мось, поміт(и-е), поласу(є-ї)мо, вирост (и-е )ш, перемож (и-е) мо, здобуд (и-е) ш. - Що потрібно визначити, щоб вставити пропущенні букви? - Виконання вправи на дошці. V. Домашнє завдання. Вправа 155.
VІ. Підсумок уроку.
1. Яку тему повторювали? - Навіщо повторювали тему «Дієслово» ? - Задайте питання по темі один одному:
2. Зберіть і прочитайте речення. ((слайди)
Автор: Проскурович І.П.
| ||||||||||
Переглядів: 821 | |
Схожі уроки:
Всього коментарів: 0 | |