Мета. Ознайомити учнів з поняттям «рід іменників», формувати уміння визначати рід іменників за опорними словами; розвивати вміння аналізувати і робити висновки, виховувати охайність записів, спостережливість за явищами природи.
І. Організація класу до уроку.
Всі сідайте, діти, тихо, домовляймось не шуміти,
Руку гарно піднімати, на уроці не дрімати,
А знання мерщій хапати. Тож гаразд,
Часу не гаймо і урок розпочинаймо.
ІІ. Повторення вивченого.
=Хвилинка каліграфії.
а)За таблицею «Морського бою» розшифрувати слово СНІГ.
б).Технологія «Асоціативний кущ»: дібрати слова, що асоціюються зі словом.
в). Записати тільки спільнокореневі іменники.
г). Аналіз слова СНІЖИНКА за будовою.
д).Скласти усно речення.
е). Гра «Розсипанка». Запис речення. Скласти схему.
З неба падають сніжинки на доріжки, на будинки.
= Робота з індивідуальними картками.
=Мозкова атака.-Скільки частин мови в українській мові?
-Назвіть прийменники. -
-На які запитання відповідають дієслова?
-На які запитання відповідають прикм.?
ІІІ. Підготовка до сприймання матеріалу.
а) Проблемна ситуація.
Відгадати загадки. Відгадки записати у стовпчик, через рисочку написати – він, вона.
Біла хмара пролітала, білий пух порозсипала.
Росте вона зимою вниз головою
Що то за гість, що тепло їсть.
Прийшла бабуся у білому кожусі.
б) Оголошення теми і мети уроку.
Гості зі скрині-сніжинки.
IV. Вивчення нового матеріалу.
1. Казка про сім’ю Сніговиків.
У лісі-лісі темному, де ходить хитрий лис жила собі сімейка веселих Сніговиків: пан Сніговик, пані Сніговичка і паненятко Сніговенятко. Часто до їхньої оселі прилітали любопитні Сорока і Ворона.
2. -А хто ж то доріженьку у лісі прокидав?
-То він, Сніговик-чоловік.
-А хто стежечку промів?
-То вона, Сніговичка, жінка.
-А хто на лижах між соснами ганяє?
-То воно, Сніговенятко, дитятко.
Аж тут хурделиця розгулялася, і сніжинки засперечалися, хто куди летить.
-Це мій,- вигукнула перша і сіла на Сніговика.
-Це моя,- майнула друга і сіла на Сніговичку.
-Це моє,- сказала третя і сіла на сніговенятко.
3. Вправа 48, 49. (усно)
4. Самостійне опрацювання правила.
5. Коментоване письмо. Вправа 50.
6. Ребус про хмаринку. Виписати іменники і визначити рід.
Ле
1 ор
4 кри
13 сон
18 кри
16 ли
5 ла-
14 це
19 по
7 ньо
9 му
10
си
8 бу,
12 роз
15 за
20 ті
2 ла
3 ця
6 ла
17 кри
21 ла
22 не
11
6..Кубування слова-відгадки (хмара)
V. Закріплення вивченого.
1. Ярмарка слів по малюнках.
2. «Абетковий суп». Витягнути букву, назвати слово на неї і визначити рід.
3.Робота з таблицею «Правильно вимовляй»
А) вправляння у читанні слів;
Б) вибіркове читання: прочитати іменник жіночого роду; істоти; дібрати іменник до звукової моделі.1
4. Зоровий диктант по словниково – малюнковій таблиці.
5. Гра «Допоможи Сніговикові»
Диференційоване завдання:1-записати з листочка іменники чоловічого роду; 2-вибрати із кількох малюнків предмети, що означають іменники жіночого роду;
3-записати іменники середнього роду з вивчених віршів.
6. Розвиток зв’язного мовлення. Метод «Сенкан»
Ой на дворі------------. (добір синонімів до СНІГОПАД)
Крутить, вертить--------------.
Не завадило б кожуха
така буває-------- .
насунули хмари звідусіль
закружляла ----------------
7. Робота в групах. За малюнком записати іменники у три колонки за опорними словами.
VI. Домашнє завдання. Вправа 51- 1група: дописати ще по два своїх слова, 2 група- завдання з підручника.