Головна » Молодші класи » Природознавство |
Мета:
Тип уроку: формування нових знань та способів дій. Обладнання: картинки різних дерев, картки, плакати, підручники, аплікації, плоди дуба, аудіо- та відеозаписи, зрізи дуба-кругляка. Хід уроку: І. Загальнокорекційний етап: 1.1. організаційна підготовка до праці; Перевірити наявність необхідного матеріалу на партах в учнів. 1.2. нервово-психічна підготовка. - прослуховування аудіо запису «Шум лісу»; Пропоную дітям послухати аудіо запис „Шум лісу”. Після прослуховування діти коментують те, що почули: звуки різних птахів, тихий дощик. Ми – в лісі.
Один з учнів декламує вірш: Люди, бережіть ліси – Джерело добра й краси! Щоб росли по всіх долинах Сосни, в’язи та ялини. Бережіть ліси! ІІ. Основний етап. 2.1. підготовча частина - повторення пройденого матеріалу. На минулому уроці ми з вами розпочали вивчати тему: „Рослини лісу”. а). На які три великі групи поділяються рослини лісу? (дерева, кущі, трави). б). Робота з картками; Кожен учень отримує завдання: Написати по три види лісових дерев, кущів, трав.(дерева – дуб, сосна, липа; кущі – ліщина, шипшина, калина; трави – конвалія, пролісок, фіалка). в). Пояснення вислову: „Ліс – легені планети”. (Зелені рослини виділяють кисень, необхідний для дихання всіх живих істот, а поглинають вуглекислий газ). Для нас ліс несе добро, а яке добро ми можемо принести для природи? г). Читання заклику хором: Немає лісу – посадіть! Мало лісу – бережіть! Багато лісу – не губіть!
2.2. повідомлення теми і мети уроку. Учні відгадують загадку: Гарне дерево, міцне. На гілочках крислатих Буде жолудів багато. (дуб) Сьогодні ми продовжимо розмову про рослини лісу і ознайомимось із листяним деревом – дубом. 2.3 формуюча частина - вивчення нового матеріалу. Дуб – могутнє дерево заввишки до 40 м. Живе до 400 років, деякі – до 2000 років. -розгляд картини; (учні розглядають картину великого російського художника Івана Шишкіна „Дуб”): - робота з роздатковим матеріалом; а). Плоди дуба – жолуді, голі, бурувато-коричневі. (діти розглядають плоди, аналізують їх) б). Листки схожі на лопату на коротких черешках. Листкова пластинка довга, з глибокими виїмками. (Потім на аплікаціях розглядають листок дуба, торкаючись його, розповідають про жилки, які видно на листку, по них проходять поживні речовини, і замальовують листок у зошиті). Ліси, де ростуть лише дуби, називають дібровами (учні записують в зошит, що таке діброва.) -порівняння рослини дуба Погляньте на екран і скажіть, яка різниця між цими деревами-дубами, що ростуть у лісі і на просторі? (в дерева, що на просторі яскраво виражена крона, воно має вільний доступ до сонця, а дерево у лісі має менш виражену крону, так як такого доступу воно не має). 2.4. уточнення та доповнення матеріалу. Жолудями живляться лісові мешканці – сойка, білка. Плодами дуба годують домашніх свиней. Кору дуба використовують у медицині. Вона входить до складу різних препаратів, які використовують при захворюваннях верхніх дихальних шляхів, при різних вірусних інфекціях, як кровоспинний засіб. Дуб використовують в промисловості. З нього виробляють різні меблі, паркет, бочки. 2.5. фізкультхвилинка. Уявіть, що ви – маленькі жолуді, що впали на вологий ґрунт і стали проростати… 2.6. систематизація і узагальнення знань. -мотивація навчальної діяльності; Дуб – одне із найміцніших, наймогутніших дерев наших лісів. -доповідь учня; У багатьох індоєвропейських традиціях дуб вважався священним деревом, оселею богів, небесними вратами, крізь які божество може з'явитися перед людьми. Дуб означав силу, мужність, витривалість, довголіття, родючість, шляхетність, вірність. Дубові гаї були місцем здійснення обрядів, важливих ритуалів, в них улаштовувалися свята. Дубова палиця в якості зброї громовержця чи сонячного бога символізувала твердість влади, суворість. Вінок із дубового листя виражав ідею сили, міцності, гідності. - робота з підручником; (читання тексту за сторінками 227 – 229.) - індивідуальна робота з учнями. Серед представлених картинок вибрати дуб. 2.7.застосування знань в практичній діяльності. - фронтальне опитування учнів а) Як називається ліс, де ростуть лише дуби? б) Як називаються плоди дуба? в) Як люди використовують дуб? ІІІ. Заключний етап. 3.1. підсумок уроку. Яку тему ми сьогодні вивчали на уроці? Що вам найбільше запам’яталось? 3.2. оцінювання знань учнів. Обговорюємо роботу кожного учня. 3.3. домашнє завдання. Сторінка 227 -229. 3.4. створення установки для відпочинку. Слухають мелодію „Вечір у лісі ”.
| |
Переглядів: 494 | |
Схожі уроки:
Всього коментарів: 0 | |