Головна » Молодші класи » Основи здоров'я |
Мета: ознайомити учнів з природними чинниками, що сприяють зміцненню здоров’я: сонце, повітря, вода; формувати в учнів уміння використовувати природно-кліматичні чинники для загартовування організму; розвивати бажання виконувати правила загартовування; виховувати почуття гармонії з навколишнім середовищем. Очікувані результати: учні повинні знати та розуміти поняття «природні чинники здоров’я», «загартовування»; учні повинні вміти застосовувати правила загартовування. Обладнання і матеріали: підручник, робочий зошит, малюнки, плакати, картки «Світлофор». Тип уроку: засвоєння нових знань. 1. Організаційний момент 2. Перевірка виконання домашнього завдання 2.1. Індивідуальне опитування. Робота з картками. 2.2. Обговорення правил особистої гігієни та плакатів. 3. Актуалізація опорних знань учнів 3.1. Гра «Світлофор». Мета: визначити разом з учнями засоби захисту від інфекцій. — Оберіть правильні відповіді. Щоб захиститись від інфекцій, треба: • користуватися власними гребінцем, зубною щіткою та носовичком; • мити руки з милом перед їжею та після туалету; • постійно сидіти вдома; • промивати з милом невеликі подряпини та рани; • загартовуватися. Висновок: краще попередити інфекційне захворювання, ніж потім його лікувати. 4. Мотивація навчання та повідомлення теми уроку Мотиваційна бесіда. — Як потрібно зміцнювати своє здоров’я? — Що означає «загартовуватися»? — За допомогою чого можна загартовуватися? 5. Сприйняття й осмислення нового матеріалу 5.1. Розповідь учителя. 1) Природно-кліматичні фактори, які загартовують людину. До таких факторів належать повітряні ванни, ходіння по землі босоніж, водні процедури. 2) Вплив сонця. Перші сонячні ванни мають тривати не більше 5—10 хвилин на день, поступово можна збільшувати час перебування на сонці. Краще не лежати на сонці, а насолоджуватися активним відпочинком. Найкращий час для засмаги — до 11-ї години та після 17-ї години. 3) Користь водних процедур. (Учні мають самостійно обговорити це питання.) 5.2. Робота в групах. Гра «Точка зору». Мета: навчати дітей працювати в групах, висловлювати власну точку зору. — Чи можуть сонце, повітря та вода бути шкідливими для здоров’я? 1-ша група: Висловлювання про сонце. 2-га група: Висловлювання про воду. 3-тя група: Висловлювання про повітря. Висновок: Загартовуватися потрібно в міру та поступово. 5.3. Оздоровча хвилинка. 6. Первинне закріплення нового матеріалу 6.1. Робота з підручником (с. 24—26). Ділова гра «Компетентність». а) Розгляд та аналіз малюнків. б) Читання й обговорення тексту підручника. в) Відповіді на запитання. 6.2. Робота в зошиті. 7. Узагальнення та закріплення нових знань 7.1. Робота в парах. Складання правил загартовування. Висновок: • Процедури загартовування обирають за рекомендаціями лікаря. • Загартовуватися треба поступово. • Загартовування має бути систематичним. • Для загартовування слід використовувати всі природні чинники. 7.2. Робота в парах. Гра «Користь і шкода». Мета: навчати дітей визначати, що є корисним, а що шкідливим для організму людини. — Запишіть, яку користь та яку шкоду приносить сонце. Слова для довідки: засмага, перегрівання, сонячні опіки, світло, тепло, сонячний удар, загартовування. Висновок: Сонце може бути не тільки корисним, а й шкідливим. Треба пам’ятати про це і бути обережним. 8. Підбиття підсумків уроку Інтерактивна гра «Мікрофон». Мета: узагальнити знання учнів про природні чинники здоров’я. — Які природні чинники впливають на здоров’я людини? — Чи можуть вони бути шкідливими? — Які правила загартовування ви знаєте? 9. Домашнє завдання
| |
Переглядів: 835 | |
Схожі уроки:
Всього коментарів: 0 | |