Закріплення вміння додавати і віднімати числа у межах 10
Мета: закріпити вміння учнів додавати та віднімати числа в межах першого десятку , навчати розв’язувати задачи , складати задачи за скороченою умовою, порівнювати результати математичних виразів; розвивати увагу, пам’ять, творче мислення учнів; виховувати любов до рідного міста Харкова та вдячність за сучасні перетворення на краще.
Обладнання: комп’ютер, телевізор, ширма лялькового театру, лялька-білочка, плакати для створення пано « Парк відпочинку», картки з прикладами для пано, картки у кожного учня « Емблема парку» на звороті з прикладами, плакат « Оглядове колесо», презентація уроку.
Тип уроку: урок закріплення нового матеріалу
I. Створення психологічного настрою класу. Мотивація навчальної діяльності
– Прислухайтеся до порад у вірші. Вони стануть у нагоді нам на сьогоднішньому уроці:
Всі сідайте тихо, діти.
Домовляймось – не шуміти,
Руку гарно піднімати,
Чітко, влад відповідати,
На уроці не дрімати,
А знання мерщій хапати.
Щоб не було нам мороки,
Всі готові до уроку?
Тож гаразд, часу не гаєм
І в дорогу вирушаєм.
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку
- Сьогодні наш урок математики – незвичайний. До нас завітала весела та яскрава гостя!
(звучить голос за ширмою лялькового театру, далі з’являється білка )
- Я веселенький звірок,
Плиг з ялинки на дубок.
- Хто це,діти?
- Білочка
1. Білочка дуже спритна. Вона хоче,щось у вас спитати.
Математична розминка ( Бліц-опитування)
- Назвіть найменше одноцифрове число…
- Як називається лінія у якої є початок і кінець…
- Збільшити на … означає …
- Скільки сторін у п`ятикутника…
- Результат дії віднімання називається …
- Як називаються числа при додаванні…
- Задача складається з …
- Молодці! А тепер ми вирушаємо далі.
-Я запрошую вас, любі діти, здійснити математичну подорож у дуже цікавий куточок нашого рідного міста Харкова! Сьогодні нас чекає дуже багато цікавої та корисної роботи. Ми перевіримо, як ви навчилися додавати та віднімати числа у межах 10. Згодні?
- Так.
III. Опрацювання теми уроку.
- То ось вам перше завдання. ( Гра « Де чий приклад?)(слайди1-4)
- Моє останнє число 7.Хай буде весело усім.- Запишіть ряд чисел. Намагайтеся цифри писати каліграфічно.
- Обміняйтесь зошитами , виберіть цифру , яка написана найкраще і намалюйте над нею корону.
(вчитель демонструє на дошці)
- Молодці, діти, ви допомогли білочці запастися горішками, тепер можемо вирушати!
- А куди?
- Зараз дітки самі здогадаються! Прошу вас поділитись на 2 команди та отримати завдання:
1 команда
Розташувати частини зображення на дошці так,щоб відповіді були від меншого до більшого. (мал.1)
2 команда
Розташувати частини зображення на дошці так,щоб відповіді були від більшого до меншого.(мал.2)
Вчитель викликає дітей до дошки,вони розвязують приклади,а далі складають пано. Діти в класі записують приклади в зошит.
Малюнок 1
На звороті приклади
9-6-2= 7-5+3= 4+6-2= 4+4+2=
Малюнок 2
На звороті приклади
10-3+2= 5-5+7= 8+2-6= 4+4-7=
-Яка ж команда сьогодні швидше працювала? Молодці!
Трішки ми попрацювали,
Сили наші підупали,
Треба нам би відпочити,
Сили свої відновити.
Нумо, дружно встанемо.
І зарядку почнемо:
Руки вгору, руки в боки
І ще декілька підскоків.
Руки вгору, руки вниз –
До навчання знов берись!
-Ну ,що,здогадалися,де ми? Це парк культури та відпочинку ім. Горького. (слайд 6-7)
-Хто вже вівідував парк?
-Він був закладений ще у 1893-95 роках, 110 років тому. Спочатку називався Миколаївським або Заміським парком. Та ось у 2012 році до Дня визволення нашого міста від німецько-фашиських загарбників , 23 серпня було урочисто відкрито оновлений парк атракціонів. Парк оновлено за підтримки міського голови Геннадія Адольфовича Кернеса, голови обласної адміністрації Михайла Марковича Добкіна. (слайд 8)
А ось білочка стала символом парку тому, що дуже багато цих тваринок можно там зустріти і навіть погодувати. (слайд 9-10) Вони дуже звикли до людей, тому давайте цінувати їхню довіру і не лякати.
-Білочка дуже спритна тваринка,швидко перелітає з дерева на дерево. То й ми допоможемо нашій гості швидко дістатися власного будиночка. А для того розвяжемо лісові задачки.
а) Розв’язування задач- віршів
Посадив ведмідь в садочку
Шість берізок, два дубочки.
Рахувати сам не вмів
І зозулю попросив.
Почала вона літати,
Почала вона кувати.
Та не може полічить.
А ну, всі допоможіть.
(6 + 3 = 9)
Їжак по гриби пішов,
вісім рижиків знайшов.
6 грибів поклав в корзину.
Скільки залишились на спині?
(8 – 6 = 2)
Десять стиглих зерен сої
Хом’ячок у нірку з поля
За щоками наносив,
З них чотири зранку з’їв,
Лишок перегодом з’їсть.
Скільки в нього зерен?
(10 – 4 = 6)
Білка- мама, білченя
По горіхи йдуть щодня,
А зриваючи горіхи,
Білченя сказало тихо:
-Ось чотири, ось це п’ять,
Як же їх порахувати?
(4 + 5 = 9)
б) складання та розв’язування задач
- З яких частин складається задача?
- Давайте складемо і розв’яжемо задачу за коротким записом (слайд 12)
Мама Білка – 10 горішків
Білченя -?горішків,на 4 менше
Записали задачу на дошці,діти записали у зошити.
-Білочка знов кличе нас на розваги у парку.(слайд13,14)!(фізкультхвилинка)
-А тепер пропоную виконати завдання « Гойдалка»(слайд 15,16 )
3+6 * 10-5
4+4 * 8-6
9-4 * 5+0
Діти працюють самостійно. Далі перевіряють результати.
-Не можемо ми не відвідати головну алея парку, яка веде до величезного колеса.
Тільки наше колесо буде математичне. ( У кожного учня на парті картка із зображенням звірят ,а на звороті- приклад на додавання або віднімання в межах 10) Діти вирішують приклади та закріплюють свої картки на плакаті на дошці, створюючи колективну роботу . Коли «колесо» складено-вчитель піводить підсумок уроку.
IV Підсумок уроку.
-З оглядового колеса у парку, висота якого 55 метрів , ми бачимо наше прекрасне місто Харків, а з математичного колеса подивимось на наш урок –подорож.
- Чого ми сьогодні навчались на уроці?
-Що спадобалось?
-Що запам’ятали?
- Хто з дітей працював найкраще? Хто був дуже старанним? Уважним?
А ось у _______ самий охайний зошит, _____ дуже швидко і правильно вирішили задачу….
На згадку про урок вчителька роздає календарики з видами парку Горького.
-Подякуємо нашій супутниці за подорож парком розваг .
До нових зустрічей! ( слайд)