Мета: Навчити дітей виконувати вирази на віднімання виду 53-8. Закріплювати вміння
розв’язувати задачі на дві дії. Розвивати творчість дітей, логічне мислення, увагу, кмітливість. Виховувати бажання дотримуватись здорового способу життя.
Обладнання: Таблиці із задачами для усного рахунку, картки для індивідуальної роботи, картки з опорними схемами.
Хід уроку
І. Організаційна частина.
Ось дзвінок нам наказав:
Працювати час настав.
Тож і ми часу не гаймо,
Математику вивчаймо.
ІІ. Перевірка домашнього завдання.
( Самоперевірка за готовими відповідями.)
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
- Ви вже зрозуміли, що сьогодні у нас буде незвичайний урок.
- Чого ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?
- У нас буде урок-змагання між двома командами. Перша команда буде називатись
«Динамо», а друга- «Шахтар». Ці команди дуже відомі в Україні. Яку гру грають гравці цих команд? (Футбол)
- Що ви знаєте про ці команди?
- От і ми будемо грати у математичний футбол. За активність і правильні відповіді кожна команда буде отримувати ось такі футбольні м’ячі. Чим більше м’ячів, тим більше голів забиваєте суперникам.
- Девізом нашого уроку буде:
«Дає здоров’я – спорт,
Вагу – солодкий торт,
Мед – працьовиті бджоли,
Знання глибокі – школа.»
- Отже, на уроці математики будемо здобувати глибокі знання. А саме: познайомимось із усним відніманням одноцифрового числа від двоцифрового з переходом через десяток, будемо творчо працювати над задачами.
- Як ви думаєте, які риси характеру виховує футбол?(Спритність, швидкість, увагу, кмітливість, почуття дружби, силу волі.)
- От і ми будемо розвивати увагу, кмітливість, швидкість рахунку, логічне мислення, почуття дружби.
-1-
ІV. Актуалізація опорних знань учнів.
1.Робота з індивідуальними картками:
Картка 1 Картка 2
Обчислити: Обчислити:
28+4= 70-(25+5)= 60-8= 66-22+35=
50-6= 23+(16+13)= 40-4= 54+(16-4)=
56-34= 76-(23+12)= 35+5= 30+(34-5)=
2.Усний рахунок:
1.) Математична цікавинка. Презентація про футбол.
2.) Запитання по змісту слайдів:
- Скільки хвилин триває цілий матч? (45хв.+45хв.=90хв.)
- На скільки хвилин довший тайм від перерви? (45хв.-15хв.=30хв.)
- Скільки усіх гравців грають у футбол? (22 гравці)
3.) Задача
Перший гол був забитий на 9 хвилині першого тайму, а другий гол був забитий на 39 хвилині. Скільки хвилин пройшло між забитими голами? (39-9=30 хв.)
4) Ланцюжки
Встановити логічну послідовність дій і вставити відповідні числа.
5) Розв’язання прикладів
Визначення найкращого футболіста, хто швидше і правильно розв’яже приклади. Конкурс капітанів.
V. Вивчення нового матеріалу.
1.Вирішення проблемного моменту. Метод «Один-два-всі разом»
- Подумайте над способами розв’язання прикладів 23-4= 24-6=
спочатку самостійно, потім у парах, потім визначте у групі, хто пояснить біля дошки.
2.Метод «Мозковий штурм».
Поясніть розв’язання будь-яким способом. Використовуйте слова: «Я думаю…»,
«Тому що…», «Отже…».
-2-
І група ІІ група
53-8=45 53-8=45
40 13 3 5
13-8=5 53-3=50
40+5=45 50-5=45
VІ. Фізкультхвилинка. (Під музичний супровід.)
VІІ.Закріплення вивченого матеріалу.
- Усі футболісти, щоб мати гарну форму, щоб бути здоровими, слідкують за правильним харчуванням. І нам цього ж бажають та дають такі поради:
Щодня організм дитини повинен отримувати фрукти, овочі, сир, крупи, олію ,хліб.
А чи знаєте ви з чого печуть хліб?
- А з чого роблять борошно?
- Так, пшеницю перемелюють і отримують борошно та відходи-висівки.
1.Усне розв’язання задачі №539 (52-5=47(кг))
2. Самостійна робота за прикладами №540
(І команда-І і ІІ стовпчики, а ІІ команда – 3 і 4 стовпчики.)
Учні здійснюють самоперевірку. В якій команді більше учнів правильно розв’язали приклади, тій – м’ячики.
3.Фронтальне розв’язання задачі
Щоб вправно володіти м’ячем, футболісти багато тренуються у жонглюванні. Ось і ми розв’яжемо задачу про таке тренування.
Таблиця на дошці:
Андрій, Олег і Денис жонглювали м’ячами. Андрій набив 7 м’ячів, Олег – 6, а Денис-
20 м’ячів. Про що можна дізнатись, якщо обчислимо вирази, складені за умовою?
7+6= 20-7= 20+7+7=
4.Самостійне розв’язування задачі 542.