Головна » Молодші класи » Математика |
Тема: Складання і розв`язування прикладів на додавання і віднімання. Задачі на знаходження суми. Вимірювання довжини відрізка. Створення з кольорового паперу орнаментів геометричних форм у квадраті. Мета: вчити створювати орнаменти з геометричних фігур; повторити і закріпити вміння складати і розв’язувати приклади на додавання і віднімання; поглиблювати вміння розв’язувати задачі на знаходження суми, вимірювати довжину відрізків та будувати відрізки заданої довжини; розвивати увагу, мислення; сприяти розвитку можливостей і здібностей кожної особистості; виховувати дисциплінованість і організованість, інтерес до навчання, естетичний смак, шанобливе ставлення до праці. Обладнання: квітка-семицвітка, презентація, шаблони квадратів та геометричних фігур. Хід уроку: I. Створення психологічного настрою класу. Мотивація навчальної діяльності – Прислухайтеся до порад у вірші. Вони стануть у нагоді нам на сьогоднішньому уроці: Всі сідайте тихо, діти. Домовляймось – не шуміти, Руку гарно піднімати, Чітко, влад відповідати, На уроці не дрімати, А знання мерщій хапати. Щоб не було нам мороки, Всі готові до уроку? Тож гаразд, часу не гаєм І в дорогу вирушаєм. ІІ. Повідомлення теми і мети уроку – Сьогодні вранці я отримала незвичайного листа. Давайте прочитаємо його (слайд 1) – Звертаюсь до всіх, хто знає математику і вміє щось створювати своїми руками.!Допоможіть! Злий Чарівник зачарував нашу країну Математику і її мешканців. Допоможіть врятувати їх. Для цього виконайте мої завдання, які написані на квітці-семицвітці. Якщо виконаєте їх правильно, прочитаєте девіз її мешканців. Добрий чарівник - Бачите яке лихо сталося. Що ж нам робити? - Треба допомогти. - Виконаємо всі завдання чарівника та розчаклуємо країну Математику. - Як ви думаєте. Хто живе у країні Математики? ( слайд 2) - Отож, сьогодні ми з вами закріпимо вміння складати приклади на додавання й віднімання; будемо розв’язувати задачі; вимірювати та креслити відрізки, а також навчимося створювати з кольорового паперу орнаменти геометричних форм у квадраті ( слайд 3) ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів
- Перше завдання : відповісти на питання математичної розминки.
- Назвіть найменше одноцифрове число… - Як називається лінія у якої є початок і кінець… - Збільшити на … означає … - Скільки сторін у п`ятикутника… - Результат дії віднімання називається … - Як називаються числа при додаванні… - Задача складається з … - Молодці! А тепер ми вирушаємо далі. - Подивимось, яке завдання на 2 пелюстці ( Напиши графічний диктант) 2. Каліграфічна хвилинка ( слайд 4). Написання цифри 5. - Починаємо писати від середини верхньої лінії клітинки, ведемо вниз у напрямку до середини клітинки коротку пряму похилу лінію. Далі, не відриваючи руки, малий правий півовал так. Щоб він не торкався правої сторони і закруглюємо ближче до нижнього лівого куточка. Відриваємо руку і вгорі проводимо дугоподібну лінію праворуч до верхнього правого кутка клітинки. - Подивимось, яке завдання на 2 пелюстці ( Напиши графічний диктант) 3. Математичний диктант - Намалюйте фігури за зразком на дошці;( слайд 5) - Домалюйте два п’ятикутники, 1 квадрат, 2 трикутники і 1 шестикутник. - Заштрихуйте 2-й восьмикутник; 1-й п’ятикутник; квадрат,трикутник і шестикутник. - А тепер поміняйтесь зошитами і перевірте простим олівцем роботи один одного ( слайд 6 з відповідями) - На партах у вас конверти з геометричними фігурами . Візьміть їх , знайдіть і покажіть п’ятикутник, квадрат, круг. А тепер положіть їх на місце, з ними ми ще зустрінемося в кінці уроку. ІV.Робота над темою уроку 1.Складання і розв`язування прикладів на додавання і віднімання. Інтерактивна технологія «Карусель» ( слайд 7) - Давайте відірвемо 3 пелюстку ( Склади і розв’яжи приклади) - Третє завдання Чарівника : скласти і розв`язати приклади на додавання і віднімання (технологія «Карусель»). Діти працюють по рядах. Диференціація: (1 варіант – учні високого та достатнього рівнів) І варіант ( нерухоме коло) – складають приклади на додавання і віднімання; перевіряють їх розв’язання. ІІ варіант ( рухоме коло) – розв’язують складені приклади. ( Виховний момент) - Скажіть, будь ласка, навіщо людині працювати? - Що є вашею працею? ( Навчання) - Як потрібно працювати? ( Сумлінно і старанно) - Як потрібно відноситись до людей праці? ( Шанувати) - Чому? - Молодці, ви гарно попрацювали і певно стомилися. Пропоную відпочити і пограти в гру. Фізкультхвилинка
4. Гра "День – Ніч" - Подивимось, яке завдання написане на наступній пелюстці ( Гра «День і ніч») ( слайд 8) - А тепер ще трохи відпочинемо і пограємо у гру «День – Ніч» - Ніч! (Закривають очі. ) 3 - 3 + 6 - День! Відповідь: 2. - Ніч! (Закривають очі. ) 5 + 2 + 1 - День! Відповідь: 8. - Хто прочитає завдання, написане на 4 пелюстці?( Розв’яжи задачу) 1. Робота над задачею - На галявині росло 5 ромашок та 4 волошки. Скільки всього квіток росло на галявині? - Про що йде мова в задачі? ( про квіти) - Які квіти росли на галявині? ( ромашки і волошки) - Що запитує задача? - Яку дію потрібно виконати, щоб дати відповідь на запитання задачі? ( +) - Який приклад складемо? 2. Запис задачі в зошит 3. Фізкультхвилинка «Гра в сніжки» під музичний супровід ( слайд10) 4. Гра «Жива задача» (Діти виходять до дошки, в руках тримають таблички з назвами частин задачі. Проводиться гра «Жива задача ». За командою вчителя учні повинні стати по порядку зліва направо і послідовно назвати свою частину задачі.) 1 учень ( умова): На галявині росло 5 ромашок та 4 волошки. 2 учень ( запитання): . Скільки всього квіток росло на галявині? 3 учень ( розв’язання): 3+2 =5 ( кв.) 4 учень (відповідь): 9 квіток 5. Вимірювання довжини відрізка. Робота з підручником ( №5, с.83) - Давайте дізнаємось, яке наступне завдання написане на 5 пелюстці - ( Виміряй та накресли відрізок) - Виміряйте довжину відрізка на с.83 ( 10 см) - Накресліть відрізок на 3 см коротший даного. - Як дізнатись довжину другого відрізка? ( 10 – 3 = 7 см) - Накресліть відрізок у зошиті 6. Фізкультхвилинка Вітерець гойднувся між зелених віт. (Руки вгору. Похитатися, як деревце) Колосок прокинувся І сказав: – Привіт! (Присід. Повільно підвестися навшпиньки). Жайвір усміхнувся, Мовив: – Добрий день! (Змахи руками, наче крилами). Бачу, ти прокинувся Від моїх пісень.
- Відірвемо наступну, 7 пелюстку (Створи орнамент з геометричних фігур) - Які геометричні фігури ви знаєте? - Сьогодні ми будемо вчитися створювати орнаменти з різних геометричних фігур (слайд - зразки) - У вас на партах є квадрат та набір геометричних фігур. - З чого почнемо роботу? ( Викладаємо орнамент з геометричних фігур на квадраті з картону) - Що будемо робити далі? ( склеювати деталі) - Яких правил безпечної поведінки треба дотримуватись? 8. Самостійна практична робота учнів 9. Самостійна робота ( розв’язування прикладів №3, с.83) V. Підсумок уроку (Рефлексія) - Ось і підходить до закінчення наш урок. Ви допомогли виконати всі завдання ( слайд 12), і тепер ми розчаклували країну Математику, тож прочитаймо, який девіз її мешканців: (слайд 13) У знаннях – сила! - Як ви думаєте, чому так говорять? - Для чого людині знання? - Давайте прочитаємо , які прислів’я про працю склав український народ: Бджола мала, а й та працює. Праця чоловіка годує, а лінь марнує. - Які види роботи на уроці вам сподобались? - Дякую вам за гарну роботу( слайд 14)
| |
Переглядів: 634 | |
Схожі уроки:
Всього коментарів: 0 | |