Головна » Молодші класи » Години спілкування |
Мета: довести учням ідею неповторності й унікальності кожної особистості; розвивати здібності аналізувати себе та свої вчинки; виховувати любов до себе та оточуючих, почуття справедливості та гуманності, естетичні смаки та уподобання. Очікувані результати: Учні: 1. дізнаються про 5 складників особистості сфер життєдіяльності людини; 2. наведуть докази особливості та унікальності кожної людини; 3. напишуть вірш про себе, який допоможе визначити їх унікальні якості. Основні ідеї: 1. Я − особливий, бо я − унікальний. 2. Я − особливий, бо я «дивовижно створений». 3. Люди не є досконалими. 4. Я маю особливу цінність, бо мене безмежно люблять. 5. Те, що ми особливо цінуємо, потребує дбайливого ставлення.
Ключові поняття: Унікальний – єдиний у своєму роді. Здоров`я − стан абсолютного розумового, фізичного та соіцального благополуччя, а не тільки відсутність хвороби.
Обладнання: дошка та крейда, особливо дорогий предмет для вас, папір, ручки.
Бесіда з учнями 1. Що робити, якщо я нікому не потрібний і мене ніхто не любить? 2. Мені не подобається моя зовнішність. Важко повірити, що я теж «дивно створений».
Епіграф (записаний на дошці): «Те, що є навколо нас, ніщо в порівнянні з тим, що всередині нас». Ральф Уалдо Емерсон (америк.письменник, філософ 19 ст.)
5 аспектів людської особистості
(намалювати на дошці велике коло) Подивіться на дошку, зараз ми розділимо намальоване тут коло на 5 частин, кожна з яких символізує 1 з аспектів нашої особистості. Давайте заповнимо ці сектори разом. Фізичний аспект – це наше тіло: шкіра і все, що під нею, а також наші фізичні характеристики і дії (сила, витривалість, гнучкість). Емоційний аспект – наші почуття. Які ви знаєте почуття? (гнів, любов, ревнощі, сум). Емоційно здорова людина здатна віддавати і отримувати любов, радіє життю, вміє перемагати і контролювати свої негативні емоції. Соціальний – це наша взаємодія з іншими людьми. Здатність співчувати, поважати, відстоювати свою точку зору. Розумовий – наше мислення, здатність розуміти, розмірковувати і вирішувати проблеми, творчість і кмітливість. Духовний – уявлення про віру, наші переконання та моральні цінності, сенс життя. Діти, а який у вас зараз сенс життя? Отож, здорова людина – це особистість, яка здатна приймати правильні рішення стосовно кожного з 5 складників свого життя.
Кожен з нас – особливий і унікальний
Усі ми відрізняємось один від одного, маємо свої унікальні риси. Саме ці риси роблять нас такими, якими ми є. Подумайте, який предмет для вас є найулюбленішим? Мабуть, у кожного з вас вони різні. Вони – це відбиток нашої індивідуальності. Давайте я розповім вам про свою улюблену річ, а потім ви мені коротенько розповісте про ваші. Моя улюблена річ - ... цей предмет для мене особливо дорогий, оскільки .... Дякую, що ви змогли поділитися з нами частинкою своєї особистості.
Подивіться на свої руки. Неможливо уявити собі інструмент, який був би більш універсальним. Подумайте про складний механізм перетворення їжі в енергію. Прислухайтесь до биття свого серця. Воно скорочується з частотою 70 ударів за хвидину. Ваше серце до 15 років вашого життя робить 550 мільйонів ударів без жодної перерви! Кожен з нас є дійсно складним, дивовижним, чудовим у своїй неповторності, хіба не так? Запам`ятайте: я є особливий, тому що «дивовижно створений»! Давайте подумаємо разом, що є робить нас унікальними і відповімо на кілька питань: - Чим визначається наша цінність: поведінкою чи вчинками? - Успіхами в навчанні? - Чи можна одних людей вважати більш цінними тільки тому, що вони досягають більших успіхів або допускають менше помилок? Звісно ні. Ми знаємо, що ніхто не є досконалим, кожен з нас може помилятися. Це природно для сутності людини. На жаль, це не тільки природно, але й буває дуже боляче. Усі ми можемо згадати випадок, коли: - вдавалися до брехні - недобре поводилися з оточуючими - не шанували своїх батьків - робили вчинки, за які було соромно Але кожен з нас значущий завдяки своїй сутності та якостям. І кожного з нас глибоко люблять незалежно від того, усвідомлюємо ми це чи ні. Нас люблять члени нашої родини, друзі. А тепер, коли ви всі усвідомили свою особливу цінність, я хочу запропонувати вам написати вірш про себе, про свою унікальність. Ваші вірші будуть різними, оскільки ви не схожі один на одного. Я починаю диктувати рядок, підказую, що вам писати, а ви продовжуєте писати на листочках:
Я (2 характерні для вас риси) Я хотів би знати (те, що вас цікавить) Я чую (уявний звук) Я бачу (уявний об’єкт) Я хочу (реальне бажання) Я (повтор першого рядка) Я уявляю собі (те, що ви уявляєте) Я відчуваю (що ви відчуваєте стосовно своїх уявних дій) Я знаю (істина, у якій ви впевнені) Я мрію (те, про що ви мрієте) Я намагаюся (те, що ви намагаєтесь зробити) Я сподіваюся (те, на що ви сподіваєтесь) Я (повтор першого рядка)
Бесіда: - Як ви дбаєте про особливі, найдорожчі для вас речі? - Як би ви хотіли, щоб інші люди ставилися до дорогих вам речей? - У вас є людина, яка вважає вас особливим і любить вас? - Звідки ви знаєте, що ви для неї є дійсно особливим? - Як ця людина ставиться о вас?
Висновки: отож, запам’ятайте: необхідно ставитися дбайливо до того, що для нас є дорогим і особливим. Треба любити своїх батьків, рідних, друзів, адже вони – це ваше оточення, спілкуючись з ними ви ростете в моральному і духовному сенсі. Треба любити науку, адже лише розумні та досвічені люди досягають вершин у житті, кар’єрі. З начитаною людиною завжди є про що поспілкуватися. Треба любити своє хоббі, свою улюблену справу, адже завдякі їй ми розвитваємося у творчому плані, стаємо багатшими душею. Правда ж? Діти, сьогодні ми з’ясували, наскільки особлива та унікальна природа людини. Тепер ми готові досліджувати взаємостосунки людей та їх роль у нашому житті. А на закінчення я нагадаю вам відомий аформизм: завжди стався до людей так, як би ти хотів, щоб вони ставилися до тебе! Не забудете цього? Добре! Дякую вам за увагу та активність!
Список використаної літератури: 1. Андреева А. М. Социальная психология. − М., 1980. − С. 4-6. 2. Белоус Б. Б. Темперамент и деятельность. — Пятигорск, 1990. − С. 56-57. 3. Бобнева М.И. Нормы общения и внутренний мир личности // Проблемы общения в психологии. – М., 1981. − С .9. 4. Корнелиус Х., Фэйр Ш. Выиграть может каждый. Как разрешить конфликты. − М., 1992. − С 74-75.
| |
Переглядів: 513 | |
Схожі уроки:
Всього коментарів: 0 | |