Головна » Молодші класи » Години спілкування |
Мета: активізувати знання дітей про школу і шкільне життя; формувати позитивну навчальну мотивацію, коригувати негативне ( ставлення до школи; розвивати емоційну сферу дитини, знижувати рівень тривожності, страхів, пов'язаних зі школою. Обладнання: малюнки, таблиці, альбомні аркуші, кольорові олівці. ХІД ЗАХОДУ І. Дискусія Дітям пропонують відгадати загадку. • Великий будинок у місті стоїть Та завжди, як вулик бджолиний, шумить. Як чаша, він повний знаннями, Ласкавий будинок цей з нами. (Школа) — Навіщо діти перестають ходити до дитячого садку і починають ходити до Важливо, щоб висловилися всі охочі відповісти на це запитання. Учитель підбиває підсумки дискусії, узагальнюючи висловлювання дітей. II. Гра «Малюнки з виставки» Учитель пропонує учням розглянути малюнки, на яких зображені школярі і дошкільнята. — Як називають дітей, що навчаються в школі? (Першокласники, школярі, — Як учні проводять час у школі? (Слухають учителя, граються на перерві, навчаються на уроках.) — З якими уроками ви вже ознайомилися? (Письмо, читання, математика, навколишній світ) — Які уроки вам зустрічалися в дитячому саду? — Що ще загального між дитячим садом і школою? (Діти їдять, рано приходять до школи і до садочка.) — Чим відрізняється час у школі від часу в дитячому садку? (Діти у садочку багато гуляють, граються, сплять.) — Як називають дітей, що відвідують дитячий садок? Чому їх так називають? — Чим відрізняється школяр від дошкільника? — Визначте, хто намальований на картинках? Доведіть. III. Гра «Всезнайки і Незнайки» Учитель. Діти, пропоную об'єднатися у дві команди. Назвою однієї команди буде «Всезнайки» (це такі люди, які все знають), а іншої — «Незнайки» (такі люди, які нічого не знають). Я ставитиму запитання, команда • Всезнайки» має відповідати на всі запитання тільки правильно, а команда • Незнайки» має шуткувати і відповідати на всі запитання неправильно. За кожну правильну відповідь всезнайкам ставимо « + » , а незнайкам за кожну неправильну — теж ставимо « + » . (Кожна дитина має спробувати себе в обох ролях Запитання — Чи потрібно ходити до школи? — Навіщо потрібно ходити до школи? — Чим зазвичай займаються в школі? — Що потрібно мати учневі, щоб бути готовим до школи? — Що таке уроки? Чим на них займаються учні? — Як потрібно поводитися на уроках у школі? — Що таке домашні завдання? — Навіщо потрібно виконувати домашні завдання? — Чим ви займаєтеся вдома, коли приходите зі школи? — Що нового з'явилося у твоєму житті, коли ти пішов до школи? IV. Робота в групах — З'єднайте лініями предмети, намальовані нижче, з табличками чи «Дитячий садок». ДИТЯЧИЙ САДОК ШКОЛА На малюнках зображені навчальне приладдя та іграшки. Учитель. Які написи ви бачите на табличках? — Назвіть предмети, намальовані під табличками, — Як ви вважаєте, на які групи ми розділимо ці предмети? — З'єднайте лініями намальовані предмети з табличками. — Чому деякі малюнки ви віднесли і до групи «Дитячий садок», і до групи «Школа»? V. Гра «Шкільне життя» Учитель. Уявіть, що я прилетіла до вас з іншої планети, щоб з вами йти до школи. Ваше завдання — якомога швидше підготувати мене до навчання у школі. Я запитуватиму вас про шкільне життя, а ви маєте мене навчити, відповідаючи правильно на запитання. Запитання — Щоб піти до школи, мені має виповнитися: а) 1—2 роки; б) 6- 7 років; — Щоб добре вчитися, я повинна: а) дуже хотіти навчатись у школі; б) зовсім не хотіти навчатись у школі. — Для того щоб піти до школи, достатньо: а) мати кольорові олівці, гарний портфель і ручку; б) вміти трошки читати, писати, рахувати, малювати. — Щоб бути відмінником, треба: а) мати гарні олівці, зошити і ручку; б) бути старанною ученицею (учнем). — Домашні завдання потрібно виконувати: а) швидко, як вийде; б) не поспішаючи, гарно, охайно, перевіряючи та виправляючи помилки. — На перервах потрібно: а) відпочивати (можна повторити домашнє завдання з певного предмета); б) відповідати біля дошки. — Якщо я отримаю двійку, потрібно: а) плакати, кричати на вчительку; б) сміятися, кажучи, що мені байдуже; в) попросити пояснити, вивчити цю тему, щоб отримати країну оцінку. — Під час відповіді біля дошки я повинна: а) хвилюватися, боятися; б) не хвилюватися, уважно послухати запитання і відповісти на нього. — У школі потрібно вчитися: а) тому що всі вчаться; б) щоб бути розумною, досвідченою людиною. — Я хочу вчитися у школі: а) бо в школі гарні квіти, парти; б) бф'в школі я дізнаюся багато нового, що допоможе мені стати л самостійною людиною. VI. Гра «Пантоміма» Учитель. Діти, спробуйте за допомогою різноманітних поз. показати, як виглядають: добрий учитель, злий учитель; учень, який вчиться лише на «12» — відмінник, учень, який погано вчиться; зошит неохайного учня; учень, який не хоче йти до школи; учень, який старанно робить уроки; уважний учень; неуважний учень; учень, який боїться відповідати; учень, який із задоволенням іде до школи. Після гри потрібно обговорити з дітьми, кого їм було приємніше показувати, кого — кумедніше, яким краще бути учнем — тим, з кого сміються, чи тим, кого поважають і ставлять на зразок іншим. — За допомогою оплесків визначте ту дитину, яка краще за всіх виконала завдання (Можна нагородити орденом — «Найкращий мім».) VII. Робота за казкою М. Панфілової «Лісова школа» — Сьогодні ми ознайомимося з учнями Лісової школи. — Як ви вважаєте, чому школу назвали «Лісовою»? Які звірі вчаться в цій школі? — Я розповідатиму вам історію, а ви її малюватимете. СМІШНІ СТРАХИ Настало перше вересня: Кожному учневі зрозуміло — цього дня дружно йдемо до школи! А для першокласників — це особливий день: день знайомства зі школою, з учителем, з класом. Сонечко посміхалося нашим першокласникам, теплий вітерець підганяв їх у дорозі. Акуратні, красиві, зі справжніми портфелями і з яскравими букетами квітів наближалися вони до Лісової школи. Біля школи учнів зустрічав учитель - Іжак. Він увалено розглядав кожного учня і добродушно посміхався. Букет йому дуже сподобався, їжак оцінив старання дітей. «Спасибі!» — вимовив учитель, і його очі засвітилися веселими вогниками. Сорока шумно вітала учнів дзвінком, який луною рознісся по всьому лісу. — Прошу всіх пройти до класу і вибрати парту, де вам буде зручно вчитися! — урочисто вимовив їжак. Першокласники обережно пройшли за вчителем, але, побачивши світлий клас, огляділися і сміливо знайшли собі відповідне місце. — На першому уроці сьогодні ми знайомимося, — спокійно вимовив їжак. — Ви розповісте, як вас звуть, чим любите займатися. Кожен з учнів розповідав про свої улюблені ігри, мультики, книги і навіть про улюблені солодощі. Тільки Зайченя нічого не розповідало. Воно сховалося за парту так, що виглядали одні тремтячі вушка, їжак не відразу звернувся до нього, почекав, поки всі учні висловляться. — А як тебе звуть? І чим ти любиш займатися? — прозвучало над заячим вушком. — Я? Не-не-не знаю! — тремтячим голосом прошепотіло Зайченя. —— Хто тебе так злякав? — затурбувався вчитель. — Бра-братик, — відповіло Зайченя, — він сказав, що в школі мене провчать як слідує, та ще каратимуть лозинами. Усі першокласники розсміялися. — А що ще розповідав твій братик про школу? — продовжував запитувати їжак. — Він говорив, — вже сміливіше вимовив Зайчик, — що у Вас дуже гострі голки і що неслухняних учнів Ви боляче ними колете, їжак, усі учні і навіть саме Зайченя дружно сміялися. — Так, твій братик — фантазер! — з посмішкою сказав учитель-їжак. — Напевно, йому не хотілося відпускати тебе до школи, тому що ні з ким буде гратися. Ось він і придумав ці страшилки. — Напевно, — вже спокійно відповідало Зайченя, — ще він образився на мене за те, що я навчився краще за нього стрибати і бігати. — А ти любиш бігати і стрибати? — уточнив учитель. — Дуже! — радісно відповіло Зайченя. — Дуже добре! Значить, ти будеш на фізкультурі кращим учнем! А на перерві допоможеш організовувати рухливі ігри для відпочинку. Після цих слів учителя пролунав дзвінок з уроку, і їжак запросив учнів до коридору відпочити. Першокласники з посмішкою виходили з класу, а Зайченя впевнено крокувало попереду всіх. Обговорення казки, організація виставки малюнків «Лісова школа». VIII. Підсумок заходу Учитель підбиває підсумки за темою «Хто такий школяр», спираючись на дитячі малюнки з виставки.
| |
Переглядів: 1548 | |
Схожі уроки:
Всього коментарів: 0 | |