Головна » Молодші класи » Читання |
I.Організація класу. Нумо, дітки підведіться ! Всім приємно посміхніться, Продзвенів уже дзвінок, Починається урок! Чи цікаво вам дізнатися, Що сьогодні може статись? Ну , то ж всядьтеся зручніше Почнемо урок скоріше! Перевірте чи все готове у вас до уроку.А щоб наш урок пройшов добре, посміхніться один одному і скажіть на вушко щось приємне. Девіз нашого уроку:(слайд 1) Гарно читаємо, чітко відповідаємо, Мову свою розвиваємо.
II.Актуалізація опорних знань.
1.Фронтальне опитування. « Мозковий штурм». -Який розділ ми вивчаємо? - Які жанри усної народної творчості вам знайомі? - Над яким жанром ми працювали? - Що таке казка? - Які казки ми вивчаємо?
2. Розвиток читацьких навичок.(слайд 2) Зійшли хмарки , і небо засиніло , І сонце ген з-за обрію пливе, І всюди заіскрилось, засвітилось, Напевне диво-казка тут живе. А до неї ми потрапимо , якщо відчинимо чарівне віконце. Для цього треба справитися із завданнями.
Гра «Блискавка» Казка, казати, качка, казкар, казковий. -Яке слово зайве? Чому? (КАЧКА, бо всі інші спільнокореневі)
Робота з деформованим прислівям.( Слайд 3)
добром За платять добро. У реченні заблукали слова, допоможемо їм знайти їхнє місце. За добро добром платять.( Слайд 4)
Це і є темою нашого уроку. ( СЛАЙД 5 відкрите вікно) Наше віконечко запрошує в чарівну країну народної казки.
III.Вивчення нового матеріалу. 1.Підготовка до сприймання теми уроку. А ще до нас сьогодні завітала незвичайна гостя.Здогадайтеся, з якої вона казки ?( Відкриваю дівчинку з кужілочкою та веретенцем.) (Слайд 6) Так , це- героїня української народної казки « Кривенька качечка» 2.Словникова робота .( Слайд 7) Починочок- пряжа, намотана на веретенце. Веретенце- деревяний пристрій для ручного прядіння. Кужілочка-частина прядки, на який намотують пряжу. Полинули- полетіли. (Показую починочок, кужілочку та веретенце). 3. Первинне читання казки. - Про кого розповідається у казці? 4.Перевірка сприймання казки. - Чи сподобалась вам казка? - Які дійові особи казки? 5.Читання казки учнями. - А щоб краще зрозуміти зміст казки, прочитаємо її ще раз. Читання по частинах.
А) 1-а частина – до слів «…а самі знов пішли по грибки». Читання «Ланцюжком» Б) 2-а частина – до слів «Так і зробили» Читання « на буксир»
В) 3-а частина – до слів «Не плач, галочко!». Читання «луною». Г) 4-а частина . Читання «День і ніч». - Прочитайте мовчки пісеньку дівчини й каченят. - Як, по-вашому, треба читати пісеньку каченят? (Наспівно, заклично). А дівчини?(Із почуттям образи, із запевненням).
Фізкультхвилинка. А зараз ми самі побудемо трошки каченятами , спробуємо скинути качечці по пірячку, підбадьорити себе та її.Відпочинемо. Танець маленьких каченят. Робота в групах 1 група ( Розумники)- 1 частина.Переказати близько до тексту. 2 група(Кмітливі) – 2 частина. Знайти у частині слова, що вказують, якою була дівчина. 3 група(Читайлики) – 3 частина. Вибіркове читання до слів « От дід тоді зробив їй кужілочку й веретенце...» - Що дід з бабою зробили з гніздечком? - Як вона на це відреагувала? - Звертання діда з бабою до дівчини. - Що вона їм відповіла?
4 група(Веселуни) – 4 частина.Прочитаємо цю частину в особах.(2 дітей читають за автора і дівчину, всі інші діти – хором за каченят.) Капітан кожної групи вибирає ілюстрацію до своєї частини казки і прикріплює на магнітну дошку.Це і є малюнковий план казки. Даю час на виконання завдань, по черзі виступають представники груп. 6. Робота над змістом.Усвідомлення морально-етичної спрямованості казки.Гра «Мікрофон» - Що доброго зробили дід з бабою? - Чим їм відплатила дівчина? - Чому вона це робила? - Чому дівчина не захотіла залишитися в діда з бабою? - Чому вони спалили гніздечко качечки?Невже вони були злими? - Як ви думаєте, як почувала себе вона , коли спалили її гніздечко? - Що в цій казці схвалюється, а що засуджується? - А що могло б бути , якби дід з бабою не спалили гніздечко? - Чи дійсно ця казка є чарівною?Доведіть.Що чарівного тут є? Гра «Крісло автора» - А зараз уявіть , що ви є одним із персонажів казки, як би ви чинили на його місці?( На столі капелюх, хустина та віночок.Діти по черзі одягають один із атрибутів і дають відповіді.)
- Як ви вважаєте, куди полетіла наша качечка з табуном качок? - Якщо вона відлетіла у теплі краї, то якою саме качечкою була наша?(Дикою). - А чи всі качечки відлітають у теплі краї?( Ні , свійські залишаються) - Які ще птахи відлітають у теплі краї ? ( Слайд 8) 7.Робота з прислівями. Визначення головної думки казки. ( Слайд 9) На рідній стороні і камінчик знайомий. Слово - не горобець, вилетить- не спіймаєш. Добре роби- добре і буде.
IV.Підсумок уроку. Так, за кожен свій вчинок , добрий чи не зовсім, обдуманий чи ні , людина несе відповідальність.
Що можу я на світі доброго зробити? Я можу хатку пластилінову зліпити. А біля неї тин, а поруч квіти, А далі граються маленькі діти. Що можу я на світі доброго зробити? Природу можу, ліс, річки любити, Кота і песика приблудного нагодувати, І годівничку для птахів побудувати. Що можу я на світі доброго зробити? Я можу математику учити, Писати вчитись і учити рідну мову, Щоб грамотно вести мені розмову. Що можу я на світі доброго зробити? Я можу вдома прибирати й гарно шити, Я можу радувати тата й маму, Коли я роблю такі добрі справи. Я можу радувати дідуся й бабусю, Як прийду в гості і привітно посміхнуся. І защебечу – цим здоров’я їм додам, А ще у мене є багато інших справ... Сподіваюсь, що після цього уроку ви будете робити тільки добрі та обдумані вчинки. А ще свої побажання вам на чарівних пірїнках залишила кривенька качечка.Одною із хороших справ буде виконання домашнього завдання. Д. З. : 1 група- виразно читати і переказувати казку; 2 група- читати казку в особах.
| |
Переглядів: 1436 | |
Схожі уроки:
Всього коментарів: 0 | |